تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس
تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس در اسرع وقت! عملکرد ضعیف مدیران اخیر دو تیم پایتخت در سال اخیر. با هم در مورد جزئیات این خبر مهم بیش تر بخوانیم.

تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس آیا عملی می شود؟

به گزارش سایت “ورزشی”، این سازمان ضمن محکومیت غیرمستقیم اظهارات مطرح شده، بیانیه ای را منتشر و اعلام کرد که به زودی هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تغییر خواهد کرد. این بیانیه به شرح زیر است:

 

با توجه به اتفاقات اخیر از لحاظ مالی و مدیریت ضعیف مدیرعامل دو تیم ، آیا تغییر مدیران اسقلال و پرسپولیس در اسرع وقت انجام می شود؟

هزینه های میلیاردی دو تیم در چند سال اخیر و مشکوک شدن سازمان فدراسیون به آنها می تواند جزو مواردی از عزل آنها باشد.

تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

بیانیات مدیرعامل استقلال

مدیرعامل محترم سابق و فعلی باشگاه استقلال اخیرا سوالاتی را در خصوص عملکرد دوره مدیریت خود مطرح کرده. و در توضیحات خود در خصوص اتفاقات مالی این باشگاه در یک سال گذشته به نقل قول هایی از رئیس سازمان خصوصی سازی که این سازمان ضروری می داند اشاره کرده اند.
و برای آموزش و افزایش آگاهی افکار عمومی باید نکات زیر را اعلام کند:
در ادامه بیانیات مدیرعامل محترم استقلال را می خوانیم..
بیانیات مدیرعامل استقلال
مدیرعامل استقلال: فتح الله زاده

نکته اول در خصوص تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

صرف نظر از صحت و سقم ادعاهای مطرح شده، با توجه به درج شدن این دو باشگاه، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت کدال، آخرین وضعیت اتفاقات مالی دو باشگاه را مشاهده کنند.

خوشبختانه با انتشار حدود 200 سند مالی در این سایت در کمتر از یک سال و به روز رسانی مداوم اطلاعات ارائه شده، شفافیت مالی کامل، فعالیت هر دو باشگاه را هدایت کرده. و به دلیل مشارکت عمومی در انتقال قبلی، سهامداران به رویدادهای مالی در مجاری رسمی مطلوب است

نکته دوم تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

در سال گذشته فرآیند آماده سازی دو باشگاه برای عرضه در بورس در یک ستاد مرکزی با حضور نمایندگانی از تمامی گروه های مرتبط به صورت شبانه روزی و با مشارکت مردم در جذب سرمایه و واگذاری ده درصد آنها انجام شد.

خصوصی سازی این دو شرکت آغاز شد که منابع آن در اختیار دو باشگاه قرار گرفت. و کمیته ای به نام کمیته هزینه ها متشکل از رئیس سازمان خصوصی سازی، معاون وزیر ورزش و مدیرعامل هر باشگاه تشکیل شد.

و این کمیته چارچوب هزینه ای این صندوق ها را تعیین کرد.

اما متأسفانه باشگاه استقلال برخلاف باشگاه پرسپولیس به دلیل کمبود منابع کافی از فعالیت های عملیاتی این شرکت و صرف بخشی از این منابع برای بازپرداخت بدهی ها و هزینه های جاری، گزارش این مغایرت به نهادهای ذیصلاح ارسال شده.

نکته سوم تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

وزارت امور اقتصاد و دارایی در رابطه با شرکت های در فهرست واگذاری، به استناد بند 1 ماده 18 قانون اجرای سیاست های اصل 44 می تواند مستقیماً اعضای هیأت مدیره را انتخاب یا تفویض کند.

این اختیارات به وزارتخانه های ذی ربط و در مورد این دو باشگاه این تفویض به وزارت ورزش صورت می گیرد. و بنابراین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس توسط این وزارتخانه انتخاب می شوند. طبیعتا باید پاسخگوی عملکرد دو باشگاه باشد.

نکته 4 تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

با توجه به عملکرد ضعیف هیات مدیره دو باشگاه در سال های اخیر و عدم اشراف مالی و اقتصادی مدیران منتخب، در راستای حفظ حقوق سهامداران و پاسخگویی به دغدغه های هواداران.

سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی در اسرع وقت نسبت به تغییر اکثریت اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه با برگزاری مجمع عمومی این دو شرکت اقدام خواهد کرد.

نکته پنجم تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

در گام بعدی برای دستیابی به حاکمیت شرکتی مطلوب در این دو باشگاه، پیگیری درآمد پایدار این دو باشگاه از محل پخش تلویزیونی با همکاری نمایندگان محترم مجلس، سازمان صدا و سیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها.

و همچنین با مصوبه اخیر هیئت نقل و انتقالات، بلوک کنترلی این دو باشگاه (51 درصد) در بهمن ماه عرضه می‌شود.

و بهره وری این دو باشگاه با کاهش سهام دولتی و در عین حال تامین شرایط لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا.

رضا درویش
مدیرعامل تیم پرسپولیس: رضا درویش

تغییر مدیران استقلال و پرسپولیس

تغییرات جدید در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس؟

* هرچند سازمان خصوصی سازی به تغییر مدیران دو باشگاه اشاره ای نمی کند، اما با تغییر هیئت مدیره و ورود افراد جدید به هیئت حاکمه دو باشگاه، ممکن است تصمیم به تغییر مدیرعاملی بگیرند. مدیران دو باشگاه که مهمترین خبر فوتبال ایران در روزهای آینده است.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajadjafari
11 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *