تمدید قرارداد دیدیه دشان با فرانسه

تمدید قرارداد دیدیه دشان با فرانسهروبرتو مارتینز، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک، ممکن است پس از انتخاب توسط اتحادیه فوتبال این کشور، مربیگری تیم ملی پرتغال را بر عهده بگیرد. از سوی دیگر، دیدیه دشان بالاخره تصمیم گرفت با تیم ملی فرانسه ادامه دهد.

روبرتو مارتینز ثبت قرارداد با تیم ملی پرتغال

مارتینز تا پس از جام جهانی 2022 قطر سرمربی بلژیک بود. اما پس از شکست شیاطین سرخ از صعود از گروه خود تصمیم به جدایی گرفت.

به گفته دیوید اورنشتاین در نشریه اتلتیک، او برای مدت طولانی بیکار نخواهد بود. و با یک تیم فوق العاده با استعداد دیگر در پرتغال کار خواهد کرد.

به گزارش مارکا، سرمربی اسپانیایی برای سرمربیگری جدید تیم پرتغال به توافق شفاهی رسیده است. انتصاب به عنوان جانشین فرناندو سانتوس احتمالا تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.

مارتینز مورد توجه بسیاری از تیم های ملی و برخی باشگاه های فوتبال نیز بوده است، اما به نظر می رسد که او دوست دارد در سطح بین المللی بماند.

روبرتو مارتینز سرمربی سابق بلژیک
روبرتو مارتینز سرمربی سابق بلژیک

یورو 2024 و جام جهانی 2026 با پرتغال

تیم ملی پرتغال یکی از با استعدادترین تیم ها در صحنه بین المللی و یکی از تیم های مدعی در هر تورنمنت است. آنها دارای نسل فوق العاده ای از بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه هستند.

او انبوهی از بازیکنان بااستعداد را برای کار با آنها خواهد داشت. بازیکنانی مانند برونو فرناندز، رافائل لیائو، ژائو فلیکس، دیوگو جوتا، برناردو سیلوا و البته کریستیانو رونالدو.

رونالدو از فوتبال بین المللی بازنشسته نشده است و این بدان معناست که مارتینز باید تصمیم بگیرد که چگونه با فوق ستاره ای که اکنون برای النصر بازی می کند، رفتار کند.

پیش‌بینی می‌شود که به مارتینز این شانس داده شود که هم در یورو 2024 و سپس در جام جهانی 2026 تحت تأثیر قرار بگیرد.

تمدید قرارداد دیدیه دشان با فرانسه

دیدیه دشان قرارداد خود را به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه تا ژوئن 2026 تمدید کرد. به گزارش اسپورت انتظار می‌رود که برای چهارمین دوره جام جهانی نیز سرمربی تیم ملی فرانسه باشد.

او فرانسه را به قهرمانی در جام جهانی 2018 و فینال 2022 قطر هدایت کرد اما آنها به آرژانتین باختند.

دشان بالاخره با تیم ملی فرانسه تمدید کرد
دشان بالاخره با تیم ملی فرانسه تمدید کرد

از زمانی که هافبک 54 ساله سابق چلسی در سال 2012 هدایت این تیم را برعهده گرفت، فرانسه به یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 و فینال یورو 2016 نیز رسیده است.

دشان 89 برد، 28 تساوی و 22 باخت از 139 بازی خود را شکست خورده است.

فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که گای استفان، مربی دروازه بانان، فرانک راویو و مربی بدنسازی سیریل موین نیز در تیم ملی خواهند ماند.

دشان که در سال 1998 نیز به عنوان بازیکن قهرمان جام جهانی شد، به فرانسه در قهرمانی لیگ ملت‌ها در سال 2021 نیز کمک کرد.

آخرین قرارداد او که در دسامبر 2019 امضا شد، او را به فینال جام جهانی 2022 رساند.

او اکنون پیش از آنکه تمرکز خود را بر صعود به جام جهانی 2026 که از ژوئن 2026 در ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می شود، باید کمپین انتخابی فرانسه برای یورو 2024 در آلمان را زیر نظر بگیرد.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
7 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *