تونی کروس از فوتبال خداحافظی می‌کند؛ یورو 2024، آخرین حضور آلمانی

تونی کروس در پایان فصل بازنشسته می‌شود. پس از اتمام یورو 2024، تونی کروس از فوتبال خداحافظی می‌کند.

خلاصه خبر

آخرین بازی او برای آلمان در یورو 2024 خواهد بود.

10 سال آخر دوران حرفه‌ای خود را در رئال مادرید گذراند.

تونی کروس قصد دارد پس از رقابت های یورو 2024 آلمان از فوتبال خداحافظی کند.

تونی کروس از فوتبال خداحافظی می‌کند

تونی کروس از فوتبال خداحافظی می‌کند

به گزارش ورزشی، این هافبک افسانه‌ای 10 سال آخر دوران حرفه‌ای خود را در رئال مادرید گذرانده است. او پس از اینکه در ابتدا با بایرن مونیخ نام خود را در بوندس لیگا ثبت کرد. او که اوایل سال جاری دوران بازنشستگی بین‌المللی خود را لغو کرد، قبل از آویختن کفش‌هایش، در یورو در زمین خانگی بازی خواهد کرد.

کروس در بیانیه ای احساسی در اینستاگرام گفت: 17 ژوئیه 2014 – روز حضور من در رئال مادرید، روزی که زندگی من را تغییر داد. زندگی من به عنوان یک فوتبالیست – به ویژه به عنوان یک شخص.

“این شروع فصل جدیدی در بزرگترین باشگاه جهان بود. بعد از 10 سال، در پایان فصل این فصل به پایان می‌رسد. من هرگز آن دوران موفقیت آمیز گستاخانه را فراموش نمی‌کنم! به ویژه می‌خواهم از همه تشکر کنم. که با قلبی باز از من استقبال کرد و به من اعتماد کرد.

“اما به خصوص می خواهم از شما مادریدیستای های عزیز به خاطر محبت و محبت شما از روز اول تا آخرین روز تشکر کنم. در عین حال این تصمیم به این معنی است که دوران حرفه ای من به عنوان یک فوتبالیست فعال در تابستان امسال پس از قهرمانی یورو به پایان خواهد رسید. همانطور که همیشه گفته ام: رئال مادرید آخرین باشگاه من است و خواهد بود.

“جاه طلبی من همیشه این بود که کارم را در اوج سطح عملکردم به پایان برسانم. از این به بعد فقط یک فکر اصلی وجود دارد: برو برای 15!!! هالا مادرید و بس.”

عملکرد تونی کروس در مادرید و آلمان

کروس از زمان خرید از بایرن مونیخ در سال 2014، 463 بازی برای مادرید انجام داده است که فینال ماه آینده لیگ قهرمانان اروپا 464مین و آخرین بازی او برای این باشگاه خواهد بود. این بازیکن 34 ساله تا به امروز 5 بار در دوران حرفه ای خود این جام را بالای سر برده است، همچنین 7 عنوان قهرمانی لیگ آلمان و اسپانیا، 4 جام حذفی، 5 سوپرجام داخلی، 4 سوپرکاپ یوفا و 5 قهرمانی در جام باشگاه های جهان را کسب کرده است. کروس همچنین بخشی از تیم آلمان بود که در جام جهانی 2014 قهرمان شد.

مادرید در فینال این فصل در ورزشگاه ومبی در تاریخ 1 ژوئن به مصاف بوروسیا دورتموند می‌رود، که کروس اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در حالی که در سال 2013 برای بایرن بازی می‌کرد، به دست آورد. آلمان تنها 13 روز بعد رقابت خود را در یورو مقابل اسکاتلند آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *