زندگینامه تیبو کورتوآ

دروازبان کشور بلژیک متولد 11 می 1992 میلادی است، تیبو کورتوآ سنگربان درخشان تیم باشگاهی رئال مادرید اسپانیا است.

تیبو کورتوآ در پیراهن تیم رئال مادرید اسپانیا
تیبو کورتوآ در پیراهن تیم رئال مادرید اسپانیا

ورزش خود را با والیبال شروع کرد تا وقتی که در 5 سالگی به سمت فوتبال گرایش پیدا کرد و با 200 سانت قد و 76 کیلو وزن به گلری ادامه می دهد. ماه اردیبهشت در شهر زیبا بری که در استان زیبای لمبوگ کشور بلژیک در خانواده ای متوسط و بسیار ورزشی به دنیا آمده است.

تیبو کورتوآ در پیراهن تیم ملی بلژیک
تیبو کورتوآ در پیراهن تیم ملی بلژیک
خانواده تیبو کورتوآ

(تیری کورو تیس) والیبالیست خوبی بوده و مادر تیبو کورتوآ (خانم لامبراشت) ملقب به گیته کورتوا ، والیبالیست فیزیوتراپیست است. یک خواهر بزرگتر که بازیکن والیبال است و به ببر زرد معروف است و یک برادر کوچک دارد.

کودکی پر هیجان و پر جنب و جوش

در کودکی، آسیب جدی متعددی دیده:استخوان مچ پایش شکسته است و همیشه بدنش زخمی بود و مادرش چندین بار شاهد در رفتگی انگشت دست و… شد.

فعالیت های زیادی در رشته ی ژیمناستیک

در بچگی تیبو کورتوآ در رشته ی ژیمناستیک بوده است، مربی اش پس از مدتی به او می گوید تو نمی توانی به قهرمانی دست یابی و تیبو کورتوآ کاملا روحیه خودش را می بازد و از این ورزش خوب کنار می کشد.

شروع خود در رشته ی والیبال

از همان دوران کودکی،پدر و مادرش او را در والیبال ثبت نام کردند، وقتی کورتوآ به سن پنج سالگی رسید، به والدین خود گفت به جای والیبال می خواهم تمرکزم را روی رشته فوتبال بگذارم و پدر و مادر او به تصمیم پسرشان احترام گذاشتند و او را در رشته فوتبال ثبت نام کردند و رشته فوتبال را آغاز نمود.

فوتبال بازی کردن با گریه و زاری شدید

وقتی که به مدرسه فوتبال بیلزن رفت، برای اینکه زیر شش سال بود قبول نمی کردند. در بلژیک قانونی است که کودک زیر شش سال قبول نمی کنند و در باشگاه اصلا ثبت نام نمی کنند. اما بعد از کلی التماس، رئیس باشگاه اجازه داد در باشگاه در رده جوانان بازی کند.

شروع دوران حرفه ای خود در فوتبال

تیبو، فوتبال بازی کردن خودش را از سن پنج سالگی شروع کرد که با پیوستن به تیم ( بیلزان ) که به بازی در پست دفاع چپ بازی خودش را شروع کرد و تا سال 1999 در این تیم بود.

بعد از سال 1999 در سن هفت سالگی از تیم بیلزان بیرون آمد، و مورد توجه استعدادیاب های خنک قرار گرفت و به آکادمی پیوست تا این که مربی با دیدن مهارت های زیاد در دروازبانی، او را از دفاع چپ برداشت و درون دروازه گذاشت.

درخشش فوق العاده تیبو کورتوآ
خنک بلژیک

تیبو، در سال 2009 در 17 سالگی خود بعد از 10 سال بازی کردن در کل رده های سنی باشگاه بلژیکی خنک به تیم اصلی راه یافت و تا سال 2011 در چلسی بود. با تیمش به مقام قهرمانی لیگ بلژیک رسید و بهترین دروازبان تیم انتخاب شد.

تیبو کورتوآ در پیراهن تیم خنک بلژیک
تیبو کورتوآ در پیراهن تیم خنک بلژیک
چلسی انگلیس و اتلتیکومادرید اسپانیا

در سال 2011 وقتی که او 19 ساله بود به (( چلسی )) پیوست. کورتوآ به عنوان قرض به تیم اتلتیکو مادرید رفت. تیبو کورتوآ بعد از پیوستن به تیم چلسی با قرار داد قرضی راهی اتلتیکو شد و تا سال 2014 حضور داشت. وی با اتلتیکو مادرید در فصل 2012 و 2013 قهرمان اروپا شد.

تیبو کورتوآ در پیراهن تیم چلسی انگلیس
تیبو کورتوآ در پیراهن تیم چلسی انگلیس

او حتی قهرمانی کوپا دل ری و فصل 2014-2013 که او قهرمانی لالیگا و حتی نایب قهرمانی چمپیونز لیگ را به دست آورد. در فصل 2012-2013 و در فصل 2013 – 2014 به عنوان بهترین و موفق ترین دروازبان لالیگا انتخاب شد.

تیبو کورتوآ در پیراهن تیم اتلتیکومادرید اسپانیا
تیبو کورتوآ در پیراهن تیم اتلتیکومادرید اسپانیا

3 دیدگاه در “تیبو کورتوآ، بیوگرافی

  1. چقدر تلاش در زنگی موثره هر کسی از یه جایی شروع میکنه که قطعا رده ی پایینی است بعد به مرور زمان به رده های بالاتر میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *