تیم بعدی پپ گواردیولا کجا خواهد بود؟ | گواردیولا از آرزوی سرمربیگری خود رونمایی کرد

پپ گواردیولا  برنامه‌های خود را برای کار بعدی پس از جدایی از منچسترسیتی فاش کرد. اما تیم بعدی پپ گواردیولا کجا خواهد بود؟

خلاصه خبر

پپ گواردیولا برای مربیگری در جام جهانی ابراز تمایل کرد.

سرمربی من سیتی تا سال 2025 در ورزشگاه اتحاد قرارداد دارد.

اسپانیا، انگلیس، آلمان، برزیل و ایالات متحده همه مشاغل قابل انتظاری هستند.

تیم بعدی پپ گواردیولا، هیچ باشگاهی نخواهد بود!

به گزارش وب سایت «ورزشی»، پپ گواردیولا فاش کرد که دوست دارد در زمانی که دیگر سرمربی منچسترسیتی نیست، به سمت مربیگری بین‌المللی برود. او حتی راه خود را برای ترک اروپا به طور کامل خواهد کرد.

گواردیولا تا تابستان 2025 با سیتی قرارداد دارد. با این قرارداد، او به 9 سال در این باشگاه خواهد رسید. بیش از دو برابر زمانی که او تیم محبوبش بارسلونا را هدایت می‌کرد.

او همچنین در ماه نوامبر اعلام کرد که هنوز “انرژی” دارد، بنابراین تاریخ پایان مشخصی برای حضور او در منچستر وجود ندارد. اما وقتی این کار تمام می شود،  سرمربی اسپانیایی به چیزی فراتز از فوتبال باشگاهی نگاه می کند.

او به ESPN گفت: “من نمی دانم چه کسی مرا می خواهد . “

“برای کار در تیم ملی، آنها باید مانند باشگاه ها تو را بخواهند. وقتی شروع کردم، به قهرمانی در لیگ ها یا لیگ قهرمانان اروپا فکر نمی کردم. فکر می کردم: “اگر جایی، شغلی داشته باشم، خوب است.”

“من دوست دارم تجربه زندگی در یک جام جهانی، یک قهرمانی اروپا، یک کوپا آمریکا، هر چیز دیگری را داشته باشم. دوست دارم این را تجربه کنم. نمی دانم چه زمانی، پنج، ده، 15 سال دیگر، اما این کار را خواهم کرد. دوست دارم به عنوان مربی در جام جهانی حضور پیدا کنم.”

اولین نقطه مورد علاقه گواردیولا 53 ساله ، اسپانیا است که از زمان قهرمانی در جام جهانی در سال 2010، حتی برای صعود به یک چهارم نهایی در هر یک از سه تورنمنت جام جهانی نیز شکست خورده است. این تیم از سال 2012 نیز خیلی بهتر نبوده است.

گزینه‌های مناسب برای گواردیولا

گزینه‌های مناسب برای گواردیولا

انگلیس ممکن است با توجه به مدت زمانی که گواردیولا در سیتی حضور داشته است، خانه مناسبی برای پپ در سطح بین المللی باشد پس از اینکه او در بایرن مونیخ کار کرد، مشابه این را می توان برای آلمان هم گفت؛ البته برای مدت بسیار کمتری. هم انگلیس و هم آلمان ممکن است احتیاج بسیاری به یک تیم و مربی برنده داشته باشند. زیرا اولی هنوز در تلاش برای پایان دادن به خشکسالی تقریباً 60 ساله بدون جام است. و دومی از سال 2014 به شدت ضعیف عمل کرده است.

اشاره گواردیولا به کوپا آمریکا نیز جالب است. آرژانتین یا برزیل در واقع تنها دو کشور در آمریکای جنوبی هستند که علاقه او را جلب می کنند. برزیل به ویژه از سال 2002 جام جهانی را نبرده یا حتی به فینال نرسیده است. تا سال 2026، این دوره طولانی ترین دوره بدون قهرمانی آنها در جام جهانی از زمان اولین جام در سال 1958 خواهد بود – طولانی ترین دوره فعلی 24 سال است. زمانی بین نسل پله در سال 1970 و تیم روماریو در سال 1994.

فدراسیون فوتبال برزیل (CBF) نیز پس از اینکه به طور علنی از کارلو آنچلوتی قبل از امضای قرارداد جدید با رئال مادرید درخواست کرد، علاقه خود را به مربیان مشهور پنهان نکرده است.

گواردیولا حتی وابستگی نزدیکی به ایالات متحده دارد و در فصل 2012/13 تعطیلات یک ساله خود را در نیویورک گذراند. ایالات متحده از یک تیم مدعی در بازی جهانی فاصله زیادی دارد. اما این کشور جاه طلب است و جام جهانی بعدی در زمین خود می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای رشد فوتبال در این کشور عمل کند.

Pooria
24 فوریه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *