تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2023-2024

مرحله‌ اول لیگ قهرمانان با مشخص شدن 16 تیم نهایی به پایان رسید. تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2023-2024 را در این پست از ورزشی خواهید دید.

خلاصه

بازیکنان ده باشگاه در تیم مرحله گروهی حضور دارند.

بلینگهام و گریزمان بازیگران ستاره بودند.

جوانی مانند زئیر امری نیز جایگاهی در یازده نفر به دست آورد.

تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2023-2024

با راه اندازی فرمت جدید این رقابت‌ها که قرار است فصل آینده راه‌اندازی شود، هواداران برای آخرین بار امسال در لیگ قهرمانان اروپا شاهد حضور هشت گروه چهار تیمی بودند و انصافاً می‌توان گفت که مرحله گروهی مثل همیشه با کلی درام به پایان رسید.

96 بازی، 296 گل (که بیشتر آنها توسط منچستر یونایتد خورده شد )، و تعداد بی شماری از لحظات دراماتیک (آسیب زا برای هواداران منچستریونایتد) توسط هواداران در سراسر قاره (بجز هواداران منچستر یونایتد)  لذت بردند.

یازده نفر برتر مرحله گروهی UCL

دروازه‌بان: یان سامر

دروازه‌بان: یان سامر

تیم: اینتر

سهم قابل توجه: 90٪ درصد سیو

اینتر، آندره اونانا، بدترین دروازه‌بان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 را فروخت و بهترین دروازه بان مرحله گروهی را جایگزین او کرد.

سامر در طول کمپین اینتر در گروه D کاملاً فوق‌العاده بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بازی در برد خارج از خانه مقابل ردبول سالزبورگ در روز چهارم به نمایش گذاشت.

دفاع راست: اشرف حکیمی

تیم: پاری سن ژرمن

سهم قابل توجه: گل به باشگاه سابقش، بروسیا دورتموند

پاری سن ژرمن در این فصل تا مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد و احتمالا بدون نمایش خیره کننده مدافع کناری ستاره خود، اشرف حکیمی، به این مرحله نمی‌رسید.

نمایش پیروزمندانه حکیمی در برابر باشگاه سابقش بروسیا دورتموند در پارک دو پرنس مهمتر از آن چیزی بود که PSG فکر می‌کرد.

دفاع وسط: متس هوملز

دفاع وسط: متس هوملز

تیم: بوروسیا دورتموند

سهم قابل توجه: یک مسترکلاس دفاعی مقابل آث میلان

احتمالاً حدود یک دهه از اوج دوران حرفه‌ای هوملز فاصله گرفته‌ایم. اما این مدافع میانی 34 ساله اکنون توانست نمایی از گذشته درخشان خود در گروه F ارائه دهد.

هوملز از نظر بازیابی توپ و تکل‌های به دست آمده در مرحله گروهی پیشتاز بود، و ما خوش شانس خواهیم بود که عملکرد دفاعی بهتری نسبت به عملکردی که او مقابل میلان در سن سیرو به نمایش گذاشت – بازی ای که در آن 16 دوئل پیروز شد، ببینیم. – در بقیه فصل

دفاع وسط: ایگور زوبلدیا

تیم: رئال سوسیداد

سهم قابل توجه: هدایت سخت‌ترین دفاع در لیگ قهرمانان اروپا

از این که در این تیم به یکی از مدافعان رئال سوسیداد انعام ندهیم کوتاهی می‌کنیم.

در حالی که رابین لو نورماند فوق العاده بود، ایگور زوبلدیا به تازگی شریک خود را به عنوان تنها مدافع میانی حاضر در خط دفاعی که در شش بازی مرحله گروهی تنها دو گل دریافت کرده، در این تیم جای داده است.

دفاع چپ: دیوید راوم

تیم: RB لایپزیگ

سهم قابل توجه: گل‌ها و پاس گل‌ها در پیروزی مقابل ستاره سرخ

راوم اساساً در یکی از تیم های هفته های لیگ قهرمانان ما در تمام مراحل گروهی حضور داشت، بنابراین درست است که او نیز در این تیم باشد.

دفاع چپ در هر دو انتهای زمین برای RB لایپزیگ فوق‌العاده بود، و به ویژه در پیروزی مقابل ستاره سرخ و یانگ بویز برای کمک به تیمش در مرحله حذفی کمک کرد.

هافبک: جود بلینگهام

هافبک: جود بلینگهام

تیم: رئال مادرید

سهم قابل توجه: چهار گل و سه پاس گل

بهترین فوتبالیست حال حاضر دنیا؟

با قضاوت بر اساس 7 گل او در اولین دوره لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید، و 14 گل در 14 بازی لالیگا، به سختی م‌ توان خلاف آن را استدلال کرد.

هافبک: راسموس فالک

تیم: کپنهاگ

سهم قابل توجه: جوایز سه بازیکن برتر مسابقه

اگر فکر می‌کردید کپنهاگ به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود می‌کند، دست بالا!

شما دروغگوها، دستان خود را پایین بیاورید. چون هیچ کس فکر نمی‌کرد این کار را انجام دهد، اما انجام داد. آنه هم با کپنهاگن و صعود به دور حذفی با حذف منچستریونایتد و گالاتاسرای.

تیم دانمارکی تا حد زیادی به لطف غافلگیری ستاره مرحله گروهی راسموس فالک، در لیگ قهرمانان اروپا پیشرفت کرد. این بازیکن 31 ساله در پیروزی مقابل گالاتاسرای و منچستریونایتد و همچنین در تساوی 0-0 مقابل بایرن مونیخ جوایز بهترین بازیکن مسابقه را به دست آورد.

هافبک: وارن زایر امری

تیم: پاری سن ژرمن

سهم قابل توجه: گل تساوی بخش در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل BVB

وارن زایر امری یکی از سه هافبک برتر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود و به معنای واقعی کلمه 17 سال سن دارد. که واقعا برگ ریزان است!

و در حالی که حسادت محض از جانب ما می‌توانست باعث شود زئیر امری در این مقاله به او دست ندهد، ما تصمیم گرفتیم این موضوع را کنار بگذاریم زیرا عملکرد او برای PSG غیرقابل انکار بود.

زایر امری از ستاره‌اش در پیروزی مقابل میلان گرفته تا گل نجات‌بخش او در برابر BVB در هفته ششم، در ظاهر جدید لوئیس انریکه در خط میانی PSG بسیار استثنایی بود.

وینگر راست: بوکایو ساکا

تیم: آرسنال

سهم قابل توجه: بهترین بازیکن مسابقه مقابل سویا

بازیساز برتر لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023/24 تاکنون، “پسر ستاره‌ای” آرسنال در بازی‌های گروه B این باشگاه فوق العاده بود.

سه گل و چهار پاس گل او به توپچی ها کمک کرد تا با سهولت نسبی در صدر گروه خود قرار گیرند.

مهاجم: هری کین

مهاجم: هری کین

تیم: بایرن مونیخ

سهم قابل توجه: هفت گل

قانون کلی برای این تیم در مرحله گروهی این است: اگر شما هفت سهم گل زده اید، در آن هستید.

هری کین به بلینگهام و ساکا هموطنان ملی پوش انگلیسی خود پیوست و چهار گل و سه پاس گل به ثمر رساند تا بایرن وارد مرحله حذفی شود.

وینگر چپ: آنتوان گریزمان

تیم: اتلتیکو مادرید

سهم قابل توجه: گل آکروباتیک مقابل سلتیک

پس از فرم نه چندان خوبش در بارسلونا، آنتوان گریزمان به یکی از بهترین مهاجمان جهان از زمان بازگشتش به اتلتیکو مادرید بازگشته است.

ستاره فرانسوی این فصل در لیگ قهرمانان اروپا در فرمی غیرقابل مهار بوده و پنج گل برای اتلتی به ثمر رسانده است.

Pooria
15 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *