تیم ملی بسکتبال زنان امریکا

بستیم بسکتبال زنان امریکا که با نام تیم بسکتبال زنان آمریکا نیز شناخته می شود، یکی از تیم های برتر تاریخ بسکتبال بین المللی است. از زمان آغاز به کار بسکتبال زنان در بازی های المپیک در سال 1976، ایالات متحده در مجموع 9 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده است.

این تیم متشکل از بهترین بازیکنان بسکتبال زن در کشور است و توسط بسکتبال USA Basketball، نهاد ملی حاکم بر بسکتبال در ایالات متحده مدیریت می شود. مربیگری این تیم بر عهده داون استالی، بسکتبالیست سابق است که سه مدال طلای المپیک را به عنوان عضوی از این تیم کسب کرده است.

تاریخچه تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا

اولین بازی خود را در بازی های المپیک تابستانی 1976 در مونترال، کانادا انجام داد.اولین مدال طلای خود را در سال 1984 در بازی های المپیک تابستانی لس آنجلس به دست آورد و از آن زمان تاکنون، این تیم یک نیروی مسلط در بسکتبال بین المللی بوده است.

این تیم در بازی های المپیک در مجموع 9 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده است. این تیم علاوه بر موفقیت در المپیک، رکورد ده جام جهانی بسکتبال زنان فیبا، نه قهرمانی فیبا آمریکا و سه مدال طلای بازی های پان آمریکا را به دست آورده است.

تیم زنان
تیم زنان

بازیکنان قابل توجه

در طول سال ها، تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا خانه برخی از بهترین بسکتبالیست های تمام دوران بوده است. برخی از برجسته ترین بازیکنانی که برای این تیم بازی کرده اند عبارتند از:

لیزا لزلی – لزلی به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زن بسکتبال در تمام دوران شناخته می شود. او چهار مدال طلای المپیک و دو جام جهانی بسکتبال زنان فیبا را به عنوان عضوی از تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا کسب کرد.

دیانا تاوراسی – تاوراسی یکی از کارآمدترین بازیکنان تاریخ بسکتبال بانوان است. او چهار مدال طلای المپیک و سه جام جهانی بسکتبال زنان فیبا را به عنوان عضوی از تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا کسب کرده است.

Sue Bird – Bird به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین گاردهای امتیاز در تاریخ بسکتبال زنان در نظر گرفته می شود. او چهار مدال طلای المپیک و چهار جام جهانی بسکتبال زنان فیبا را به عنوان عضوی از تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا کسب کرده است.

کندیس پارکر – پارکر یکی از همه کاره ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال زنان است. او دو مدال طلای المپیک و دو جام جهانی بسکتبال زنان فیبا را به عنوان عضوی از تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا کسب کرده است.

شریل میلر – میلر به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین بسکتبالیست های تمام دوران، صرف نظر از جنسیت شناخته می شود. او دو مدال طلای المپیک و دو جام جهانی بسکتبال زنان فیبا را به عنوان عضوی از تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا کسب کرد.

موفقیت در بازی های المپیک

تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا موفق ترین تیم تاریخ بسکتبال زنان در بازی های المپیک بوده است. این تیم در مجموع 9 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده است.

اولین مدال طلای این تیم در المپیک در سال 1984 در بازی های المپیک تابستانی لس آنجلس به دست آمد. این تیم دومین مدال طلای خود را در سال 1988 در بازی های المپیک تابستانی سئول کسب کرد. این تیم سپس در بازی‌های المپیک تابستانی بارسلونا 1992، المپیک تابستانی آتلانتا 1996، المپیک تابستانی 2000 سیدنی، المپیک تابستانی 2004 آتن، المپیک تابستانی 2008 پکن، المپیک تابستانی 2012 لندن، و المپیک تابستانی 2016 ریو به مدال طلا رسید. بازی های المپیک تابستانی ژانویه.

تنها مدال نقره این تیم در بازی های المپیک در سال 1976 در بازی های المپیک تابستانی مونترال به دست آمد. این تیم تنها مدال برنز خود را در بازی های المپیک تابستانی بارسلون 1992 کسب کرد.

موفقیت در سایر مسابقات بین المللی

علاوه بر موفقیت در بازی های المپیک،

Hesam
2 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *