تیم منتخب فوتبال

تیم منتخب فوتبال از نظر مجله فرانس فوتبال

مجله فرانس فوتبال که امروزه جز یکی معروف ترین نشریات جهان میباشد،جدیدا ترکیبی از بهترین تیم تاریخ فوتبال معرفی کرده است،که خالی از لطف نیست که به آن نپردازیم.

همواره در دنیای فوتبال بازیکنان بزرگ زیادی حضور داشته اند و برخی به اسطوره های بررگ و تمام نشدنی کودکان زیادی تبدیل شده اند.

در ادامه این مقاله نوشته شده در وبسایت ورزشی قصد داریم به ترکیب بهترین تیم تاریخ فوتبال از نظر فرانس فوتبال خواهیم پرداخت.

 

1_لِو ایوانوویچ یاشین

تیم منتخب فوتبال

لِو ایوانوویچ یاشین (که بیشتر با نام لو یاشین شناخته می‌شود) (به روسی: Лев Ива‌нович Я‌шин)‏ ملقب به «عنکبوت سیاه» یا «پلنگ سیاه» (تولد ۲۲ اکتبر ۱۹۲۹ – درگذشت ۲۰ مارس ۱۹۹۰) دروازه‌بان نامدار تیم ملی فوتبال شوروی بود که از او به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال یاد میشود.یاشین بارها (از جمله در جام جهانی) برای تیم ملی شوروی به میدان رفت. او به دفع ضربات پنالتی معروف بود و در دوران بازیگری‌اش بیش از ۱۵۰ پنالتی مهار کرد و نیز تنها دروازه‌بان تاریخ فوتبال است که توپ طلا را کسب کرده است. او در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، به انتخاب بیش از ۱۷۰ خبرنگار و کارشناس برتر جهان به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال، بالاتر از بوفون و نویر انتخاب شد

او در دوران بازیگری اش در 326 بازی برای دینا مسکو و 74 بازی برای شوروی انجام داد.

 

2_فرانس بِکِن‌باوئر

تیم منتخب فوتبال

فرانس بِکِن‌باوئر (به آلمانی: Franz Beckenbauer)، بازیکن فوتبال، مربی و یکی از رئیسان فدراسیونی و باشگاهی آلمان است. او در کشورش با نام قیصر (آلمانی:Kaiser) مشهور شده است و این لقب را مدیون توانایی‌هایی است که برای فوتبال آلمان انجام داده است. بکن باوئر را از بهترین بازیکنان و مدافعان تاریخ فوتبال به حساب می‌آورند. بکن‌باوئر از موفقترین و معروفترین مدیران فوتبالی جهان به شمار می‌آید. همچنین او به همراه دیدیه‌دشان و ماریو‌زاگالو تنها کسانی هستند که هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان سرمربی قهرمان جام جهانی شده اند.

او برای تیم های بایرن مونیخ نیویورک کاسموس و هامبورگ بازی کرده است.

 

 

3_پائولو چزاره مالدینی

تیم منتخب فوتبال

پائولو چزاره مالدینی (ایتالیایی: Paolo Cesare Maldini‎؛ زادهٔ ۲۶ ژوئن ۱۹۶۸) مدیر فنی و مسئول نقل و انتقالات تیم اصلی و جوانان آ.ث. میلان و مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا، آ.ث. میلان است.

او پسر بازیکن فوتبال و مربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان، چزاره مالدینی است. بسیاری از کارشناسان از او به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. او هرگز لباس تیمی باشگاهی غیر از میلان را بر تن نکرد و با ۲۵ سال حضور در لباس آ.ث. میلان رکورد دار حضور با لباس یک تیم در تاریخ فوتبال است. شماره ۳ باشگاه میلان به احترام او بایگانی شده‌است و پس از خداحافظی مالدینی به غیر از یکی از پسران او، هیچ‌کس پیراهن شماره ۳ را بر تن نمی‌کند.

مالدینی نخستین بازی خود را با لباس میلان در تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۵ در دیدار با تیم اودینزه انجام داد. او پس از انجام بیش از ۹۰۰ بازی با لباس میلان، سرانجام در سن ۴۱ سالگی در دیدار با تیم فیورنتینا در تاریخ ۳۱ مِه سال ۲۰۰۹، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در هنگام خداحافظی از فوتبال، با ۲۵ سال وفاداری به باشگاه میلان و بالای سر بردن ۲۶ جام مختلف از جمله: ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در سری آ، ۱ قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایتالیا، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای از اسطوره‌های میلان و جزء پر افتخارترین بازیکن های تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود.

مالدینی ۱۲۶ بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد. او در ۴ دوره حضور خود در جام جهانی فوتبال و ۳ دوره جام ملت‌های اروپا هرگز نتوانست جامی را بالای سر ببرد. تنها افتخارات ملی او، نایب قهرمانی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴، سومی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ و نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ است. او در جام‌های جهانی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ در تیم ستاره‌های جام جای گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۴، مالدینی، از سوی مجله ورلد ساکر به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. او نخستین مدافعی بود که به این افتخار دست پیدا کرد.

وی همچنین در ژانویه ۲۰۲۱ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال انتخاب شد.او در 903 بازی برای ا.ث.میلان 32 گل زد.

 

 

4_مارکوس اوانجلیستا د مورایس

تیم منتخب فوتبال

مارکوس اوانجلیستا د مورایس  (به انگلیسی: Marcos Evangelista de Morais) (زاده ۷ ژوئن ۱۹۷۰) ، معروف به کافو (به انگلیسی: Cafu)، یک فوتبالیست حرفه ای سابق برزیلی است که به عنوان مدافع بازی می کرد. وی با ۱۴۲ بازی برای تیم ملی برزیل ، دارای بیشترین میزان حضور در بازی های بین المللی در میان بازیکنان برزیل در تمام ادوار است. او در چهار دوره جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به نمایندگی از کشور خود حضور داشت و تنها بازیکنی است که در سه فینال جام جهانی حضور داشته است و در مسابقات ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمانی این تورنمنت را به دست آورده است ، او دومین جام جهانی خود را به عنوان کاپیتان تیم خود بدست آورد. علاوه بر این کافو با برزیل در چهار دوره از مسابقات کوپا آمریکا شرکت کرد و دو بار در سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ عنوان قهرمانی را بدست آورد. او همچنین یکی از اعضای تیم ملی بود که در سال ۱۹۹۷ جام کنفدراسیون های فیفا را فتح کرد. بسیاری او را بهترین و کاملترین مدافع راست تاریخ فوتبال می دانند.

sajjad
26 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *