تیم منتخب فوتبال

تیم منتخب فوتبال از نظر مجله فرانس فوتبال

نوشته شده در ورزشی.

مجله فرانس فوتبال که امروزه جز یکی از معروفترین نشریات جهان میباشد، جدیدا ترکیبی از بهترین تیم تاریخی فوتبال معرفی کرده است، که خالی از لطف نیست که به آن میپردازیم.

همواره در دنیای فوتبال بازیکنان بزرگ و تمام نشدنی کودکان زیادی تبدیل شده اند.

در ادامه این مقاله به ترکیب بهترین تیم تاریخ فوتبال از نظر فرانس فوتبال خواهیم پرداخت.

1_لِو ایوانوویچ یاشین

تیم منتخب فوتبال از نظر مجله فرانس فوتبال

(که بیشتر با نام لو یاشین شناخته می‌شود) (به روسی: Лев Ива‌нович Я‌шин)‏ ملقب به «عنکبوت سیاه» یا «پلنگ سیاه» (تولد ۲۲ اکتبر ۱۹۲۹ – درگذشت ۲۰ مارس ۱۹۹۰) دروازه‌بان نامدار تیم ملی فوتبال شوروی بود که از او به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال یاد میشود.یاشین بارها (از جمله در جام جهانی) برای تیم ملی شوروی به میدان رفت. او به دفع ضربات پنالتی معروف بود و در دوران بازیگری‌اش بیش از ۱۵۰ پنالتی مهار کرد و نیز تنها دروازه‌بان تاریخ فوتبال است که توپ طلا را کسب کرده است. او در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، به انتخاب بیش از ۱۷۰ خبرنگار و کارشناس برتر جهان به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال، بالاتر از بوفون و نویر انتخاب شد

او در دوران بازیگری اش در 326 بازی برای دینا مسکو و 74 بازی برای شوروی انجام داد.

 

2_فرانس بِکِن‌باوئر

تیم منتخب فوتبال از نظر مجله فرانس فوتبال

(به آلمانی: Franz Beckenbauer)، بازیکن فوتبال، مربی و یکی از رئیسان فدراسیونی و باشگاهی آلمان است. او در کشورش با نام قیصر (آلمانی:Kaiser) مشهور شده است و این لقب را مدیون توانایی‌هایی است که برای فوتبال آلمان انجام داده است. بکن باوئر را از بهترین بازیکنان و مدافعان تاریخ فوتبال به حساب می‌آورند. بکن‌باوئر از موفقترین و معروفترین مدیران فوتبالی جهان به شمار می‌آید. همچنین او به همراه دیدیه‌دشان و ماریو‌زاگالو تنها کسانی هستند که هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان سرمربی قهرمان جام جهانی شده اند.

او برای تیم های بایرن مونیخ نیویورک کاسموس و هامبورگ بازی کرده است.

 

3_پائولو چزاره مالدینی

تیم منتخب فوتبال

(ایتالیایی: Paolo Cesare Maldini‎؛ زادهٔ ۲۶ ژوئن ۱۹۶۸) مدیر فنی و مسئول نقل و انتقالات تیم اصلی و جوانان آ.ث. میلان و مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا، آ.ث. میلان است.

او پسر بازیکن فوتبال و مربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان، چزاره مالدینی است. بسیاری از کارشناسان از او به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. او هرگز لباس تیمی باشگاهی غیر از میلان را بر تن نکرد و با ۲۵ سال حضور در لباس آ.ث. میلان رکورد دار حضور با لباس یک تیم در تاریخ فوتبال است. شماره ۳ باشگاه میلان به احترام او بایگانی شده‌است و پس از خداحافظی مالدینی به غیر از یکی از پسران او، هیچ‌کس پیراهن شماره ۳ را بر تن نمی‌کند.

مالدینی نخستین بازی خود را با لباس میلان در تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۵ در دیدار با تیم اودینزه انجام داد. او پس از انجام بیش از ۹۰۰ بازی با لباس میلان، سرانجام در سن ۴۱ سالگی در دیدار با تیم فیورنتینا در تاریخ ۳۱ مِه سال ۲۰۰۹، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در هنگام خداحافظی از فوتبال، با ۲۵ سال وفاداری به باشگاه میلان و بالای سر بردن ۲۶ جام مختلف از جمله: ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در سری آ، ۱ قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایتالیا، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای از اسطوره‌های میلان و جزء پر افتخارترین بازیکن های تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود.

مالدینی ۱۲۶ بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد. او در ۴ دوره حضور خود در جام جهانی فوتبال و ۳ دوره جام ملت‌های اروپا هرگز نتوانست جامی را بالای سر ببرد. تنها افتخارات ملی او، نایب قهرمانی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴، سومی در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ و نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ است. او در جام‌های جهانی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ در تیم ستاره‌های جام جای گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۴، مالدینی، از سوی مجله ورلد ساکر به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. او نخستین مدافعی بود که به این افتخار دست پیدا کرد.

وی همچنین در ژانویه ۲۰۲۱ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال انتخاب شد.او در 903 بازی برای ا.ث.میلان 32 گل زد.

 

4_مارکوس اوانجلیستا د مورایس

(به انگلیسی: Marcos Evangelista de Morais) (زاده ۷ ژوئن ۱۹۷۰) ، معروف به کافو (به انگلیسی: Cafu)، یک فوتبالیست حرفه ای سابق برزیلی است که به عنوان مدافع بازی می کرد. وی با ۱۴۲ بازی برای تیم ملی برزیل ، دارای بیشترین میزان حضور در بازی های بین المللی در میان بازیکنان برزیل در تمام ادوار است. او در چهار دوره جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به نمایندگی از کشور خود حضور داشت و تنها بازیکنی است که در سه فینال جام جهانی حضور داشته است و در مسابقات ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمانی این تورنمنت را به دست آورده است ، او دومین جام جهانی خود را به عنوان کاپیتان تیم خود بدست آورد. علاوه بر این کافو با برزیل در چهار دوره از مسابقات کوپا آمریکا شرکت کرد و دو بار در سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ عنوان قهرمانی را بدست آورد. او همچنین یکی از اعضای تیم ملی بود که در سال ۱۹۹۷ جام کنفدراسیون های فیفا را فتح کرد. بسیاری او را بهترین و کاملترین مدافع راست تاریخ فوتبال می دانند.

کافو چهار بار در جام جهانی به همراه تیم ملی کشورش حضور داشت (۱۹۹۴-۲۰۰۲-۱۹۹۸-۲۰۰۶) و در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ برزیل موفق شد قهرمان جام جهانی فوتبال شود که در سال ۲۰۰۲، او کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل بود و جام قهرمانی را بالای سر خود برد. وی در مجموع ۱۴۲ بازی ملی برای کشورش انجام داده‌است و موفق شده‌است ۵ گل نیز به ثمر برساند.

کافو دارای ۳ فرزند می‌باشد که فرزند بزرگ او، در حین یک مسابقه فوتبال در سن سی سالگی به علت عارضه قلبی درگذشت.

 

 

5_لوتار ماتئوس

تیم منتخب فوتبال

(به آلمانی: Lothar Herbert Matthäus) (زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۶۱ در ارلانگن) بازیکن و فوتبالیست سابق آلمانی است.

وی یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان و جهان است و از بسیاری لحاظ رکورددار است، ۱۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده و رکورددار بازی‌های ملی است.همچنین او در سال ۲۰۲۰ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بهترین هافبک میانی (مرکزی) تاریخ فوتبال برگزیده شد و در ترکیب منتخب تاریخ قرار گرفت. او ۲۵ بازی برای آلمان در پنج دوره از جام جهانی در بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸، و از آن گذشته ۱۰۰ بازی در لباس باشگاه‌های بروسیا مونشن گلادباخ، بایرن مونیخ و اینتر میلان در چارچوب رقابت‌های باشگاه‌های اروپا انجام داده‌است

 

 

6_دیگو آرماندو مارادونا

تیم منتخب فوتبال
تیم منتخب فوتبال

(Diego Armando Maradona؛ تلفظ اسپانیایی: [ˈdjeɣo maɾaˈðona]) (زادهٔ ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ – درگذشتهٔ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰) سرمربی و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ آرژانتینی بود. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رفت و همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند. در نظرسنجی که از سوی فیفا انجام‌شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. مارادونا تیم ملی آرژانتین را با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ به قهرمانی رساند. استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی، پاس‌های دقیق، مهارت در کنترل توپ و دریبل زنی مهار نشدنی مارادونا باعث شده‌بود تا با وجود قامت کوتاهی که دارد، در فوتبال سرآمد باشد و به او لقب پسر طلایی (به اسپانیایی: El Pibe de Oro) را بدهند.

 

 

7_ادسون آرانتس دو ناسیمنتو

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو
تیم منتخب فوتبال

(پرتغالی: Edson Arantes do Nascimento‎؛ زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰) که با نام پله شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است که در پست مهاجم بازی می‌کرد. او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود و از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته‌است. او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم بود. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از او به عنوان ورزشکار قرن یاد کرد و نامش از سوی مجلهٔ تایم در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار گرفت. پله در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن برتر جهان انتخاب شد و همچنین یکی از دو برندهٔ مشترک بازیکن قرن فیفا بود. پله در مجموع ۱٬۲۷۹ گل در ۱٬۳۶۳ بازی زده‌است که شامل بازی‌های دوستانه نیز بوده‌است و این موضوع از سوی رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده‌است.

پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری، از جمله بیشترین گل در تاریخ فوتبال را شکست. از القاب دیگر او «ری» (شاه؛ سلطان) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او از نظر بسیاری از صاحب‌نظران، بزرگ‌ترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. پله در تمام دورانی که فوتبال بازی می‌کرد موفق به بردن توپ طلا نشده بود، در حالی که توپ طلا از سال ۱۹۵۶ میلادی اهدا می‌شد (یعنی اولین سال بازی او در تیم سانتوس)؛ چرا که توپ طلا آن موقع تنها به بازیکنان اروپایی داده می‌شد. مجله فرانس فوتبال در سال ۱۹۹۹ در رای‌گیری از برندگان توپ طلا تا آن سال پله را با ۱۷ رای به عنوان برترین بازیکن قرن ۲۰ فوتبال انتخاب کرد. وی همچین از طرف کمیته بین الملی المپیک برترین ورزشکار قرن ۲۰ شناخته شد.

 

8_ژاویِر هرناندز کروز

تیم منتخب فوتبال
تیم منتخب فوتبال

(زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰) که با نام ژاوی شناخته شده؛ بازیکن فوتبال پیشین و مربی فوتبال کنونی اهل اسپانیا است که هدایت باشگاه السد قطر را به عنوان سرمربی برعهده دارد. او در دوران حرفه‌ای خود در پست هافبک مرکزی برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی فوتبال را شروع کرد و به عضویت در لاماسیا درآمد. او نخستین بازی خود را برای تیم بارسلونا در ۱۸ اوت ۱۹۹۸، مقابل مایورکا انجام داد و تا زمان جدا شدن از این تیم پس از ۱۷ سال، در ۷۰۰ بازی حضور داشت، ۸۵ بار گلزنی کرد و بیش از ۱۵۰ پاس گل داد. او به دلیل مهارت بالا در پاس‌کاری، کنترل توپ، کارهای تیمی و شیوه بازی تیکی تاکا به شهرت رسید و ۳۱ قهرمانی باشگاهی و ملی را به دست آورد تا پس از آندرس اینیستا پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال نامیده شود.

 

 

9_کریستیانو رونالدو

تیم منتخب فوتبال

دوس سانتوس آویرو (پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro‎؛ زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است. او در پست مهاجم برای باشگاه منچستر یونایتد بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. او اغلب به‌عنوان بهترین بازیکن جهان در نظر گرفته می‌شود و از او به‌عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تمام ادوار نیز یاد می‌شود. رونالدو پنج جایزهٔ توپ طلا و چهار جایزهٔ کفش طلای اروپا دریافت کرده‌است که برای یک بازیکن اروپایی، رکورد محسوب می‌شود. او در طول در دوران حرفه‌ای‌اش ۳۲ جام کسب کرده که شامل ۵ لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک لیگ ملت‌های اروپا می‌شود. رونالدو دارای بیشترین گل زده (۱۳۴) و بیشترین پاس گل (۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل زده (۱۴) در جام ملت‌های اروپا و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان (۱۱۱) است. او از معدود بازیکن‌هایی است که در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۷۸۰ گل برای باشگاه و تیم ملی‌اش به ثمر رسانده.

 

 

10_لیونل آندرس

تیم منتخب فوتبال
تیم منتخب فوتبال

«لئو» مسی (به اسپانیایی: Lionel Andrés “Leo” Messi؛ زادۀ ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال آرژانتینی است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند. او به مدت ۱۸ سال بازیکن باشگاه فوتبال بارسلونا بود که در ۵ آگوست ۲۰۲۱ از این باشگاه جدا شد. وی تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که شش بار فاتح عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان و شش بار برندهٔ جوایز توپ طلا و کفش طلای اروپا شده‌است؛ لذا بسیاری از صاحب‌نظران برجسته او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند.

 

11_رونالدو لوئیز

نازاریو ده لیما (به پرتغالی برزیل: Ronaldo Luís Nazário de Lima) (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۶ در ریو دو ژانیرو) که بیشتر با نام رونالدو یا رونالدو اورجینال نیز شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین برزیلی و رئیس کنونی باشگاه رئال وایادولید اسپانیا است. رونالدو یکی از بهترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود که پدیدآورنده برخی از شیوه‌های دریبل‌زنی است. او در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰ توسط فرانس فوتبال به عنوان بهترین مهاجم نوک تاریخ فوتبال بالاتر از یوهان کرویف و مارکو فان باستن و جز تیم رویایی بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار گرفت

sajjad
21 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *