تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر
تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که تیم باشگاهی سپاهان اصفهان با بهترین برد، بیشترین نماینده را دارد. در بعد فنی با رسیدن تیم باشگاهی سپاهان اصفهان به صدر، رقابت جذاب ومهیج تر شد. جدال تیم های تها جمی لیگ برتر یعنی تیم سپاهان و تیم گل گهر سیرجان 5 گل داشت که سهم تیم میزبان یعنی تیم باشگاهی سپاهان 4 گل بود. این بدین معنی نیست که تیم گل گهر حریف دست و پا بسته ای بود. اتفاقا پیش از اینکه تیم باشگاهی سپاهان برتری خود را دیکته کند تیم باشگاهی گل گهر سیرجان صاحب موقعیت های خوبی، حتی تک به تک شد که با نمایش خوب پیام نیازمند حملات به ثمر ننشست این بازی هم حاشیه داشت. اعتراض به عدم رعایت بازی جوانمردانه؛ حاشیه ها در بازی تیم پرسپولیس _ آلومینیوم به اوج رسید. جایی که آقای یحیی گل محمدی گفت دست هایی در کار است تا تیم باشگاهی پرسپولیس قهرمان نشود! و اذعان کرد از این پس با تیم امید در مسابقات شرکت می‌کند و امروز در کرمان، حمله مربی از کادر فنی تیم مس به ریکاردو ساپینتو در حالی که آرام و مشغول صحبت با داور بود، حاشیه های جدیدی را در بازی های لیگ برتر خلق کرد.
فوتبال ایران به VARنیازمند است و این حق فوتبال است که از این تکنولوژی بهره ببرد؛ چرا که کمک می‌کند کمتر تیم های تضییع شود. اما این همه مشکلات فوتبال ایران نیست و اگر بر این باور باشیم که با آمدن این تکنولوژی همه مشکلات حاکم بر فوتبال ایران پاک می‌شود،  درست نیست. سر و صداها در لیگ برتر، به خصوص روی نيمکت ها، پررنگ تر از کیفیت بازی هاست. مشکل از جایی آغاز می شود که نمی‌خواهیم قبول کنیم از فوتبال لذت ببریم، چه در روز برتری و چه در روز شکست. داور در غیاب VAR همان طور اشتباه می‌کنند که بازیکن در زمین اشتباه می‌کند و مربی روی نيمکت.  آیا بهترین داور ایران در جام جهانی با وجود VAR اشتباه نکرد؟ آیا تا پیش از آمدن VAR بازی های مهم لیگ برتر باید با دعوا و در‌گیری به پایان برسد؟ حق تماشا گران ارایه فوتبال زیبا از سوی همه تیم هاست. این‌ها هیچ به فوتبال اضافه نمی‌کند.

پیام نیازمند( سپاهان )

اگر واکنش فوق تماشایی پیام نیازمند دقایقی پس از گل اول تیم باشگاهی سپاهان اصفهان نبود، احتمالا حسینی روز خوبی را می‌توانست در بازگشت‌ به نقش جهان تجربه کند و احتمال داشت جریان مسابقه هم عوض شود. با این حال، این نجات دروازه دیدنی از سنگربان تیم باشگاهی سپاهان که آمادگی بدنی بالایی که دارد را هم به رخ کشید، او را بار دیگر به عنوان یک مهره کلیدی تیم باشگاهی سپاهان مطرح کرد. این صفحه جدی ترین واکنش نیازمند در جریان مسابقه بود‌‌، اما او در سایر دقایق مسابقه که تیم گل گهر سیرجان بی امان برای جبران باخت تلاش می‌کرد، بی نقص ظاهر شد و به ویژه روی خروج ها مطمئن عمل کرد تا شاگردان آقای امیر قلعه نویی فقط یک با روی ارسال آقای نوید عاشوری و ضربه سر استنلی کی‌روش به گل برتری دست پیدا کنند.
پیام نیازمند بهترین دروازه بان هفته هجدهم لیگ برتر
پیام نیازمند بهترین دروازه بان هفته هجدهم لیگ برتر

آقای هادی محمدی ( تراکتور )

در فوتبال یک مدافع می‌تواند خود را به عنوان یک گلزن خوب معرفی کند، البته نه در جریان بازی، بلکه روی ضربات ایستگاهی، این برای چندمین بار بود که آقای هادی محمدی ثابت کرد روی ضربات ایستگاهی یک مهاجم خوب است. در ثانیه های پایانی بازی با تیم فولاد ودر آن شلوغی روی ضربه کرنر آلوز، آقای هادی محمدی به سختی خود را به توپ رساند و ضربه سرش را زمینی و ماهرانه به ضلع مخالف زد. این گل سه امتیازی موجب شد تا تیم باشگاهی تراکتور به روند خوب خود با خمس ادامه دهد و رفته رفته خود را به عنوان یک مدعی مطرح کند.
هادی محمدی یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر
هادی محمدی یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر

آقای عزت‌الله پورقاز( هوادار)

عزت پورقاز بار دیگر در قلب خط دفاعی تیم هوادار به عنوان رهبر نمایش خوبی داشت. پورقاز در تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر میباشد و دروازه تیمش را در این هفته بسته نگه داشت. او یک کار مهم تر هم در این بازی انجام داد: باز کردن دروازه حریف روی یک ضربه ایستگاهی، همین ضربه ایستگاهی کافی بود تا تیم هوادار به 3 امتیاز این بازی دست یابد و به رده نهم جدول صعود کند. این چهارمین گل عزت پورقاز در فصل جاری بازی‌ها بود. او سه بار هم برای هم تیمی هایش موقعیت گل ایجاد کرد و می‌رود یک فصل خوب را پشت سر بگذارد.
پورغاز یکی از بهترین بازیکنان هفته هجدهم لیگ برتر
پورغاز یکی از بهترین بازیکنان هفته هجدهم لیگ برتر

جعفر سلمانی ( استقلال )

گاهی حضور جعفر سلمانی در جناح چپ خط دفاعی با انتقاد مواجه می‌شود و استقلالی ها دوست دارند در این جناح چون ابوالفضل جلالی مهره تهاجمی تری بشمار می‌رود، بازی کند .اما به طور حتم ریکاردو ساپینتو برای استفاده ازاین بازیکن در ترکیب ثابت آبی ها دلایل خاص خود را دارد. آقای جعفر سلمانی در مصاف با تیم مس کرمان یک گل زیبا زد تا نشان دهد همانند فصل گذشته می‌تواند در فاز تهاجمی هم به تیمش به خوبی کمک کند. به واقع برتری تیم باشگاهی استقلال در کرمان با گل این بازیکن شروع شد.
جعفرسلمانی بهترین هافبک تدافعی هفته هجدهم لیگ برتر ایران
جعفرسلمانی بهترین هافبک تدافعی هفته هجدهم لیگ برتر ایران

رامین رضاییان( سپاهان )

رامین رضاییان پس از بن بست در تیم پرسپولیس، سپاهان را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد. تصمیمی که می توانست چالش های بزرگی برای این بازیکن به همراه داشته باشد، اما مدافع راست تیم باشگاهی سپاهان طی هجده هفته اخیر نه تنها یکی از بهترین بازیکنان تیم باشگاهی سپاهان که یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده و نمایش های خیره کننده او در مصاف با تیم گل گهر هم ادامه داشت. هر چند اعضای تیم فوتبال گل گهر و به ویژه بازیکنان این تیم اعتراض سفت و سختی بعد از گل شهریار به آقای رامین رضائیان داشتند، اما این مدافع راست با اقدام سريع خود هم تیمی هایش را برای به ثمر رساندن گل اول در موقعیت مناسبی قرار داد و گل چهارم را نیز به زیبایی روی یک ضربه ایستگاهی عملکرد خوبی با پیراهن تیم باشگاهی سپاهان در لیگ از خود به جا گذاشته باشد.
رامین رضاییان بهترین مدافع کنار هفته 18 لیگ برتر
رامین رضاییان بهترین مدافع کنار هفته 18 لیگ برتر

ریکاردو آلوز( تراکتور )

مصاف با تیم فولاد یک بازی سخت و نفس گیر برای تیم تراکتور میزبان بود و آلور بازی خوبی به نمایش گذاشت و جزو تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر میباشد. به خصوص که تیم فولاد می خواست بعد از عبور از سد تیم پرسپولیس یک سه امتیاز دیگر دشت کند. ریکاردو آلوز، مهندس جدید فوتبال ایران، سر بزنگاه به کمک تیم تراکتور آمد.
در حالی که داور آماده می‌شد تا در سوت خود به علامت پایان بازی بدمد، پاس خوب او برای آقای هادی محمدی منجر به گل سه امتیازی برای تراکتور شد‌. این یازدهمین پاس گل آلوز در فصل جاری بود و به‌ همه ثابت شد ریکاردو ساپینتو بی جهت به دنبال جذب او نبود.
ریکاردو آلوز بهترین پاسور هفته هجدهم لیگ برتر ایران
ریکاردو آلوز بهترین پاسور هفته هجدهم لیگ برتر ایران

علیرضا تقی زاده( آلومینیوم)

حضورش در ترکیب تیم آلومینیوم اراک طی هفته های اخیر همراه با بازگشت تیم به روند نتیجه گیری شده و عملکردش مقابل تیم باشگاهی پرسپولیس تهران نیز تاثیرگذار و درخشان بود. آقای علیرضا تقی زاده که با تصمیم سید مهدی رحمتی آزادی عمل بیشتری در میان زمین داشت، بارها با توپ گیری از هافبک های تیم پرسپولیس تهران اجازه بازی سازی به آنها نداد و با دریبل های ریز از سد بازیکنان مقابل خود عبور و خلق موفقیت می ‌کرد. علیرضا تقی زاده که یک شوت هم به سمت دروازه تیم باشگاهی پرسپولیس داشت، با یک پاس در عمق ببند. تماشایی کاری کرد تا میلاد فخرالدینی در موقعیت عالی قرار بگیرد و با خطای علیرضا بیرانوند و کارت قرمز او روی این بازیکن،سرخ ها ۱۰ نفره شوند.
علیرضا تقی زاده یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر
علیرضا تقی زاده یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر

فرشاد احمدز‌اده( سپاهان)

آقای فرشاد احمدزاده تا پیش از دیدار برابر تیم گل گهر ۴ مرتبه با پاس های دقیق خود هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داده بود، اما سرانجام در هفته هجدهم پایش به گلزنی باز شد و روی پاس بسیار خوب آقای شهریار مقانلو اولین گل فصل خود راهم ثبت کرد. این تنها اثرگذاری فرشاد احمدزاده هافبک مهاجم ریزنقش و تکنیکی سپاهانی ها در جریان مسابقه نبود و او که پس از جام جهانی به بازیکن بی جانشین مورایس تبدیل شده، بارها با تسلط بالای خود روی توپ مدافعان تیم گل گهر را در این بازی های سخت به دردسر انداخت تا نام خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان هفته مطرح کند.
فرشاد احمدزاده بهترین هافبک هفته هجدهم لیگ برتر
فرشاد احمدزاده بهترین هافبک هفته هجدهم لیگ برتر

مهدی قایدی( استقلال )

در خشش وینگر بوشهری در ترکیب تیم استقلال همچنان ادامه دارد و او جزو تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر میباشد. پس از گرفتن 2پنالتی برابر تراکتور و تأثیر گذاری مستقیم روی 2گل دیدار با ملوان، قایدی این بار در کرمان درخشید. و روی گل های اول و سوم تیمش اثرگذار بود. پس از یک فرار از سمت چپ و پاسی که مدافع مس را وادار به گل به خودی کرد، باشوی کوچک توانست گل سوم را نیز وارد دروازه میزبان کند و تیر خلاص را اینگونه بر پیکر میزبان وارد کرد، بازگشت‌ مهدی قایدی به روز های خوب، به معنای راه افتادن تیم باشگاهی استقلال در فاز هجومی است. بازیکنی که پس از 168 روز توانست باز هم برای استقلال گلزنی کند، می‌تواند در ادامه فصل، بیشتر از این ها عصای دست ساپینتو باشد.
مهدی قایدی بهترین مهاجم بازیساز هفته 18 لیگ برتر
مهدی قایدی بهترین مهاجم بازیساز هفته 18 لیگ برتر

سجاد بازیگر( ملوان )

سجاد بازیگر، در روزی که ملوان در برابر تیم نساجی ارایه گر بازی خوبی بود، تک گل سجاد بازیگر به کمک تیم ملوان آمد. و موجب شد تا این تیم دست پر میدان را ترک کند. سه امتیاز این بازی برای ملوانی‌ها خیلی مهم بود، به این خاطر که در بازی قبلی 4 گل از تیم استقلال خورده بودند. سجاد بازیگر که در خط هافبک بازی می‌کند، تاکنون زننده گل های حساسی برای تیم ملوان بوده است. ملوان برای تکرار این برد‌ها باید در خط حمله تیم موقعیت طلبی نشان دهد.
سجاد بازیگر یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر
سجاد بازیگر یکی از بهترین بازیکنان هفته 18 لیگ برتر

شهریار مغانلو( سپاهان )

انتخاب مغانلو در تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر که این روز‌‌ها به خوبی از توانایی هایش در جهت رقم زدن پیروزی های تیمش استفاده می‌کند، راحت ترین کار بود. او در جریان پیروزی خیره‌کننده 4بر 1 سپاهان مقابل شاگردان امیر قلعه نویی 2 بار گل زد و یک پاس گل هم داد. تا تردیدی برای هیچ کس باقی نگذارد که نه تنها یکی از برترین بازیکنان هفته که بهترین بازیکن هفته هم می‌تواند باشد. گل اول وسوم شهریار تاثیر زیادی در نتیجه نهایی مسابقه داشت.
گل دوم مسابقه نیز با پاس هوشمندانه شهریار ساخته شد که با محو کردن آرمین سهرابیان فضای بسیار خوبی را برای احمدزاده فراهم کرد. حتی ردپای شهریار روی گل چهارم تیم سپاهان هم دیده می‌شود. او بود که با اقدام سريع خود مهران گلزاری را چسبیده به محوطه جریمه مجبور به خطا کرد.
شهریار مغانلو بهترین مهاجم نوک هفته 18 لیگ برتر ایران
شهریار مغانلو بهترین مهاجم نوک هفته 18 لیگ برتر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *