5 تیم برتر بسکتبال امروزه به ترتیب : بوستون ، سلتیکس ، لس آنجلس لیکرز ، گلدن استیت واریرز ، شیکاگو بولز و میامی هیت میباشد . اما شنیدن داستان اختراع ورزش بسکتبال ، بسیار جذاب است .در سال 1931 ، جیمز نای اسمیت این ورزش را ابداع گردید . ابتدا برای این بازی سیزده قانون وضع کرد . یک روز به خاطر باران سنگین ، برای سرگرم کردن دانش آموزان خود ، نیاز پیدا کرد ، آنها را به انجام فعالیتهایی مشغول سازد. از این رو، وی چند قانون جدید را برای این بازی درون سالنی ، یعنی بسکتبال ایجاد کرد .

زمانیکه جیمز برای اولین بار این بازی را ابداع کرد، از سبدهای میوه به عنوان سبدهای پرتاب توپ استفاده کرد . این سبدها به نرده های باشگاه متصل بودند و هدف این بازی ، پرتاب توپ فوتبال به داخل این سبدها بود. او 18 دانش آموز را به دو گروه 9 نفره تقسیم بندی کرد. به مرور زمان، دنیای بسکتبال شاهد ظهور تیم های فراوانی به عنوان اولین ها در این بازی بوده است.

بررسی 5 تیم برتر بسکتبال

این تیم ها به ترتیب خاصی چیده نشده و ارزش تیم ها به صورت رتبه بندی در این مقاله قرار نگرفته است .

1. لس آنجلس لیکرز (کنفرانس غرب)

ارزش این تیم 643$ میلیون میباشد. لیکرز، در مسابقات لیگ در طول اولین فصل حضور خود، با کسب 43 پیروزی و 17 باخت در صدر جدول مسابقات جا گرفتند. این تیم در فصل 72  عمل کردی فوق العاده را از خود نشان داد. آنها موفق شدند تا در نوامبر، چهارده  پیروزی و در دسامبر ، شانزده  پیروزی افتخارآفرین و پشت سر هم به دست آورند . در آغاز بازیهای سال بعد، در سه بازی به موفقیت رسیدند . در همین زمان تیم باشگاهی میلواکی باکس روند پیروزی های آنها را در سی و سومین بازی متوقف ساخت . آنها تا کنون موفق شدند 16 عنوان قهرمانی ، کسب کنند.

2. بوستون سلتیکس ( کنفراس شرقی )

ارزش این تیم 452$ میلیون است. تیم بوستون سلتیکس در سال 1946 تشکیل شد. این تیم به عنوان یکی از برترین تیم ها در دهه ی 50 تا دهه ی 60 میلادی بوده است . در این فصل ، رقابت میان تیم سلتیکس و تیم باشگاه لیکرز آغاز شد ، و این رقابت هم چنان ادامه دارد. 3 بازی کن بزرگ به نامهای پل پیرس، کوین گارنت و ری آلن در سال های متوالی ، افتخارات زیادی را برای تیم به ارمغان آوردند . این تیم تا کنون موفق به کسب 17 عنوان قهرمانی شده است .

بازی کن ستاره: لاری برد در سال 1978 ( هنگامی که در سال آخر دانشگاه بود) به تیم باشگاه بوستون سلتیکس پیوست . یک سال بعد از انتخاب او توسط  تیم اولین بازی خود را انجام داد . تمامی دوران ورزشی لاری در این تیم سپری شد . وی موفق به کسب 3 مقام قهرمانی در مسابقات لیگ اِن بی اِی شد . او به مدت سیزده فصل در پست فوروارد کوچک و دفاعی بازی کرد . لاری برد در سال 1992 ، دنبال مشکلات مزمن خود در ناحیه ی کمر رفت و اعلام باز نشستگی کرد .

تیم باشگاه سلتیکس اولین تیمی بود که یک بازی کن آفریقایی – آمریکایی را به نام به استخدام در آورد . نام آن بازیکن چاک کوپربود.

3. نیویورک نیکس (کنفرانس شرق )

ارزش این تیم 655$ میلیون میباشد . در سال 1946 ، باشگاه نیکس تأسیس گردید .این باشگاه  یکی از بنیانگذاران اتحادیه تیم بسکتبال آمریکا بود . این تیم در فصل 70 ، هجده پیروزی پیاپی را کسب نمود . این تیم تا کنون موفق به کسب دو قهرمانی در لیگ اِن بی اِی شده است.

بازیکن ستاره: پاتریک اوینگ در پست سنتر به بازی کردن می پرداخت . او اولین و تنها بازیکنی بود که به وسیله ی گزینش از راه بخت آزمایی ، توسط تیم باشگاهی نیکس در سال 1985 انتخاب شد . با این حال تیم نیویورک نیکس  تحت تأثیر مصدومیت های وی در مسابقات لیگ قرار گرفت . وی به عنوان یکی از 50 بازیکن برتر تاریخ مسابقات لیگ انتخاب شد . پاتریک از سال 1985 تا سال 2000 در تیم  نیکس با پیراهن شماره 33 حضور داشت.

4. هیوستون راکیتس ( کنفرانس غرب ) :

ارزش تیم 433$ میلیون است . باشگاه هاوستون راکیتس در سال 1967 افتتاح شد . در چهار سال اولیه ی خود در لیگ  سن دیگو بازی کرد و سپس به هاوستون انتقال پیدا کردند . این تیم در ابتدا سن دیگو راکیتس نامیده میشد . اما به هنگام انتقال آنها به هاوستون ، نام کنونی خود را به دست آورد . تیم راکیتس در سالهای اولیه اکثراً در اولین مرحله از بازیهای حذفی از دور مسابقات خارج میشد .

با این وجود، آنها موفق شدند که با کسب عنوان قهرمانی در گروه ششم مسابقات قرار داده شوند . تا به امروز، این تیم جوانترین تیم حاضر درلیگ اِن بی اِی میباشد . آنها به یکی از گل زنترین ها در تاریخ خط حمله تبدیل شدند . آنها موفق به کسب 2 عنوان قهرمانی تا به امروزشده اند .

بازیکن ستاره: حکیم اولاجوون از سال 1984 تا سال 2001 در پست سنتر برای این تیم بازی میکرد . تیم باشگاهی راکیتس در این دوره به صورت مداوم برنده ی عنوان قهرمانی بود . او به همراه هم تیمی خود رالف سمپسون “برج های دو قلو” خوانده میشدند . وی به خاطر موفقیتهایش ملقب به “حکیم رویایی” گردید . وی عنوان ارزشمندترین بازیکن سال و عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال را به خود اختصاص داده است. وی در سال 2008 به جمع تالار مشاهیر بسکتبال افزوده شد . وی در سال 2008 به جمع تالار مشاهیر بسکتبال افزوده شد.

5. دالاس موریکس

اگر بخواهیم به شما یک تیم اسطوره محور و همچنین جذاب را به شما معرفی کنیم، باید به تیم دالاس موریکس اشاره کنیم. در بسکتبال حرفه‌ای جهان این تیم را به اسم ماوز نیز می شناسند. این تیم در سال 1980 میلادی تاسیس گشت. در سال های اولیه معمولا نتایج مناسبی را به خود اختصاص می داد. البته منظور ما از نتایج معمولی نایب قهرمانی و همچنین حضور در نتایج برتر می باشد. در سال 2005 و 2006 این تیم به مسابقات فینال راه پیدا کرد. اما قهرمانی را به تیم میامی واگذار کرده است.

در سال های 2010 و 2011 مجدد در مقابل تیم میامی قرار گرفت. این بار نیز در فینال مسابقات بسکتبال، اما این بار نتایج بسیار موفق العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت. در یک بازی بسیار سخت توانست میامی را از سر راه خود بر دارد و به قهرمانی دست پیدا کند. شاید فکر کنید که این بازی تنها قهرمانی تیم دالاس موریکس است. این تیم قهرمانی های دیگری نیز کسب کرده است، اما نکته مورد علاقه ما بازیکنان این تیم پر ستاره می باشد.

به عنوان مثال دک نوویتسکی از سال 1988 در این تیم مشغول بازی می‌باشد. این بازیکن در لیک NBA توانسته است که 100 بلوک و150 پرتاب سه امتیازی موفق داشته باشد. اگر شما درک درستی از لیگ بسکتبال جهانی داشته باشید، متوجه می شوید که این تیم چه کار بزرگی انجام داده است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کلی به بررسی تیم های بسکتبال برتر جهان پرداختیم. برای ما مهمترین پارامتر ارزش جهانی تیم ها و همچنین بازیکنان پر افتخار آن ها بوده است. به نظر شما چرا تیم بسکتبال ایران هیچگاه در مسابقات جهانی نتایج مناسبی نمیگیرد. نظر خود در پایین همین پست برای ما کامنت کنید.

sajadjafari
23 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *