در اردوی تیم فولاد خوزستان طبیعتا هنوز همه چیز تحت تاثیر ترک کردن اردو و جدا شدن جواد نکونام از این تیم و جانشین نکونام است.

وداع جواد نکونام با تیم فولاد خوزستان
وداع جواد نکونام با تیم فولاد خوزستان
داستان نیمکت فولاد خوزستان و جانشین نکونام

شاید هرگز اتفاق نیوفتاده باشد که تیمی در اواسط یک تورنمنت مربی خود را از دست بدهد مگر اینکه نتیجه اش طوری رقم بخورد که مسئولان آن تیم اقدام به تغییر مربی بکند که البته از این موضوع نیز در ایران مورد خاصی به خاطره هامان نمی‌آید. از این رو ترک اردو از سوی مربیان نامدار فولاد و جانشین نکونام واکنش وسیعی در شبکه های اجتماعی و جامعه های هواداری داشت.

حتی این ها ارغ خیلی خاصی به تیم فولاد نداشتند و دیگر بازی پرسپولیس برابر سپاهان بوده اند، نمی‌توانستند نسبت بر آنان موضوع مهم بی تفاوت بمانند. بنابر این بخشی از بحث های طرفداری روی سرکوه های ورزشگاه نقش جهان نیز به این موضوع اختصاص داشت به خصوص که جواد نیکو نام هم یکی از چهره های قابل اعتبار در فوتبال ایران اسلامی است که نامش برای سرمربی گری تیم های مهمی بر سر زبان های همه بوده است.

جواد نکونام
جواد نکونام
از تیم ملی تا نیمکت تیم های لیگ برتر

از تیم ملی و استقلال تهران تا حتی همین تیم سپاهان در دوره ای که این ها به دنبال جانشینی برای محرم نویدکیا می‌گشتند. جواد نکونام که سبک مربیگری خود را در تیم باشگاهی فولاد و با موفق شدنش در جام حذفی سال گذشته که منجر به صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیا شد. قولم داد و آن را به دل به یک کالای قابل فروش در بازار فوتبال ایران کرد.

خالی بودن نیمکت فولاد در شرایط حساس

در شرایطی دست به این کار سخت زد که تیم خود در آستانه مهم ترین و جذاب ترین بازی تاریخ خود بود. بازی برابر الهلال، تیمی که در تازگی در مسابقه های جام باشگاه های جهان شرکت کرد و در اینجا ضمن صعود به فینال برابر رئالی که پنج گل به تیم لیورپول زد نمایش مطلوبی داشت و سه بار دروازه این تیم باشگاهی را باز کرد.

فولاد خوزستان مقابل الهلال عربستان
فولاد خوزستان مقابل الهلال عربستان

از این جنبه، طبعا هر علاقه مند به فوتبالی شانس اصلی را در دیدار دو تیم به الهلال عربستان می دهد اما این فقط یک سوی سکه است، و چه بسا الهلال در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان برابر تیم الاهلی با یک کم ید شانسی در همان دور اول از مسابقات کنار می‌رفت.

این یک اتفاقی بود که جرقه های امیدی را در دل تیم فولادی ها تشکیل داد که نکونام از تصمیمی که گرفت بر استعفا بعد از بازی با تیم الفیصلی کوتاه می‌آید و به کارش در این تیم باشگاهی ادامه خواهد داد اما وی با وجود داشتن همه صحبت ها روی همان تصمیمی که از قبلاً گرفت، ایستاد.

فولاد خوزستان مقابل الفیصلی عربستان
فولاد خوزستان مقابل الفیصلی عربستان

تصمیمی که الان انتقاد های بسیار زیادی را برای او به ارمغان آورد چرا که همان طور که گفتیم سابقه بدی از اتفاقی مانند این در حافظه تاریخی ما وجودی ندارد.

اما از این حرفا گذشته، صرف حضور تیم فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا اهمیت خاص و ویژه ای محسوب می شود و اگر چه سابقه روشنی و حضور های عمدی و غیر عمدی در این مسابقات ندارند اما تیم های هستند که به واسطه موفق شدن های نسبی در فوتبال ایران، از پیشینه ای خیلی مناسب برای رویارویی با هر تیمی در سطح آسیا برخوردارند.

رامون دیاز آرژانتینی

جالب این است که وی به دیدار مربی ای خواهد رفت که یکی از مشهور ترین چهره های فوتبال کشور آرژانتین محسوب می شود و سابقه یک قهرمانی در همین تورنمنت را هم دارد. این هم با بازیکنانی که احتمالا قیمت دوتا سه تای آنها را به اندازه کافی بودجه کل فوتبال ایران در فصل گذشته است.

رامون دیاز مربی آرژانتینی الهلال عربستان
رامون دیاز مربی آرژانتینی الهلال عربستان
متولد شدن فولاد پس از آسیا

با همه این همه کار انجام دادن وقتی پای مسابقه فوتبال وسط می‌آید ما این حق را داریم که کمی امیدوار باشیم. به نسخه جدید تیم باشگاهی فولاد که با همین یک بازی می‌تواند تمام ناکامی های امسالی را فراموش می کند و البته حداقل انتظار از نماینده های کشور ایران انجام دادن یک نمایش آبرومندانه برابر حریف عربستانی خود است. چیزی که به تقریبا ۹۰ دقیقه تلاش، از خود گذشتگی و فداکاری برای لوگوی باشگاه نیازمند هستش و البته اندیشه های روشن سر مربی ای که امروز بهترین فرصت زندگی اش را به دست خود آورد.

Hesam
25 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *