جدایی کاسمیرو از منچستریونایتد؟ / کاسمیرو به عربستان می‌رود

شرایط کنونی منچستریونایتد اسفناک هست. خبر جدایی کاسمیرو از منچستریونایتد، داغی تازه بر دل هواداران این تیم خواهد بود. اما تصمیم نهایی هنوز اعلام نشده است. این احتمال وجود دارد که کاسمیرو به لیگ حرفه‌ای عربستان برود.

خلاصه

کاسمیرو آماده است تا در ژانویه منچستریونایتد را ترک کند.

هافبک برزیلی هدف نقل و انتقالات لیگ برتر عربستان سعودی است

پر درآمدترین بازیکن یونایتد، فکر می‌کند که بهتر است از این تیم برود.

اریک تن هاگ، سرمربی شیاطین سرخ، تحت فشار زیادی برای تغییر نتایج اخیر است.

احتمال جدایی کاسمیرو از منچستریونایتد چقدر است؟

کاسمیرو می‌خواهد با پذیرش اینکه در اولدترافورد آینده‌ای ندارد، این تیم را ماه آینده ترک کند.

این بازیکن 31 ساله در آگوست 2022 سر و صدای زیادی به پا کرد. او با امضای قراردادی چهار ساله، یونایتد با رئال مادرید به ارزش 60 میلیون پوند موافقت کرد.

نمایش‌های اولیه او در اولدترافورد، از نظر سازمان‌دهی خط میانی شکننده باشگاه و گل‌های پیروزی دیرهنگام، امیدوارکننده بود. نمایش‌های او باعث شد که اریک تن هاگ در ژانویه اعلام کند که کاسمیرو باشکوه است. در جلوی خط دفاعی، همیشه موقعیت‌های خوبی را هنگام مالکیت و خارج از مالکیت توپ اتخاد می‌کند. و او می‌تواند با توپ برخورد کند، می‌تواند پاس درست بدهد.”

کاسمیرو حتی در پیروزی 2-0 یونایتدیونایتددر فینال جام کارابائو در ماه فوریه، گل افتتاحیه را به ثمر رساند. گل و هم تیمی‌اش او به دوران 6 ساله‌ی بدون جام این باشگاه پایان داد.

محرومیت‌های پی در پی کاسمیرو

اما او سه هفته قبل به دلیل قرار دادن دستانش بر گردن ویل هیوز، هافبک کریستال پالاس که منجر به محرومیت سه جلسه‌ای شد از بازی اخراج شد. او همچنین برای تکل بر روزی کارلوس آلکاراز از ساوتهمپتون با یک کارت قرمز مستقیم روبرو شد. خطای او این بار 4 بازی محرومیت برایش به همراه داشت.

سطح عملکرد برزیلی در این فصل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که همزمان با رکود در فرم یونایتد است. شیاطین سرخ تاکنون 12 بازی را در تمامی رقابت‌ها باخته‌اند. آنها انتهای گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند. همچنین در رده ششم جدول لیگ برتر هستند و جایگاه لیگ قهرمانان را در حال حاضر ندارند.

کاسمیرو از اکتبر مصدوم بوده و تا به امروز 13 بازی را از دست داده است. اما علیرغم غیبت و افت ظاهری او، علاقه قابل توجهی به خدمات او از سوی لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی وجود داشت.

مرتبط : اخبار و شایعات فوتبال 23 آذر 1402 / از جدایی لواندوفسکی و تا تمدید کاسمیرو

فروش کاسمیرو و پشت پرده مالی منچستر یونایتد

فروش کاسمیرو و پشت پرده مالی منچستر یونایتد

یونایتد از این فرصت برای بازپرداخت بیشتر، اگر نگوییم تمام پولی که برای کاسمیرو پرداخت کرده است، قدردانی می‌کند. سلسله مراتب باشگاه در صورت علاقه‌مندی، با این انتقال کاسمیرو موافقت خواهند کرد.

کاسمیرو نیز پذیرفته است که ممکن است اکنون زمان مناسبی برای ترک یونایتد باشد. این در شرایطی است که علاقه‌مندی از طرف لیگ حرفه‌ای عربستان باقی مانده است. پاریس سن ژرمن نیز علاقه‌ی خود را به جذب کاسمیرو ابراز کرده است. اما نگرانی‌هایی در مورد رعایت سقف جوانمردانه مالی وجود دارد. چرا که آن‌ها نخواهند توانست با پیشنهادی از خاورمیانه رقابت کنند.

اجازه خروج به کاسمیرو، یونایتد را از شر درآمد گزاف او خلاص می‌کند. او حدود 300000 پوند در هفته به جیب می‌زند. به علاوه، فضای صورتحساب دستمزد یونایتد نیز ممکن است با خروج جیدون سانچو، دانی فن دبیک، رافائل واران و آنتونی مارسیال آزادتر هم شود.

خروج کاسمیرو به این راحتی‌ها هم نیست!

اینکه چه کسی تصمیم می‌گیرد اجازه دهد کازمیرو را ترک کند باید مشخص شود. زیرا سرمایه‌گذاری 25 درصدی INEOS به رهبری سر جیم رتکلیف هنوز نهایی نشده است. پس از آن، میلیاردر بریتانیایی قصد دارد یک دپارتمان فوتبال جدید را در اولدترافورد راه اندازی کند و عملاً ساختار باشگاه را در پشت صحنه بازسازی کند تا معاملات تجاری خود را هوشمندتر کند.

سیاست نقل و انتقالات یونایتد به شدت مورد انتقاد قرار دارد. زیرا مقدار قابل توجهی از پول خرید کاسمیرو بسیار مشکوک است. همچنین در مورد آینده سرمربی تن هاگ نیز تردید وجود دارد.

این مرد هلندی در منچستر تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد. گراهام پاتر، سرمربی سابق چلسی، در چند روز گذشته با هدایت شیاطین پیوند خورده است. با این حال، تا زمانی که رژیم جدید رتکلیف برقرار نشود، تصمیمی با این بزرگی گرفته نخواهد شد. در این صورت، تن هاگ زمان کافی برای خرید بیشتر و نجات شغل خود و تیمش را خواهد داشت.

 

Pooria
15 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *