جدول لیگ برتر در زمان استراماچونی

لیگ برتر فوتبال ایران برترین لیگ فوتبال ایران و متشکل از 16 تیم است. این لیگ به صورت رفت و برگشتی دوگانه عمل می کند، به این معنی که هر تیم دو بار با هر تیم دیگری بازی می کند – یک بار در خانه و یک بار خارج از خانه. سه امتیاز برای برد، یک امتیاز برای تساوی و هیچ امتیازی برای باخت تعلق می گیرد. تیمی که در پایان فصل بیشترین امتیاز را کسب کند، قهرمان می شود.

جدول لیگ برتر ایران در دوران سرمربیگری استراماچونی در استقلال

آندره آ استراماچونی در تیرماه 1398 با هدف صعود این تیم به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان سرمربی استقلال منصوب شد. این مربی ایتالیایی تجربه زیادی را برای باشگاه ایرانی به ارمغان آورد که پیش از این سرمربی اینترمیلان، اودینزه و اسپارتا پراگ بوده است. هواداران استقلال خوشبین بودند که آمدن استراماچونی نویدبخش دوران جدیدی از موفقیت برای این تیم باشد.

استقلال در فصل 2019-2020 زیر نظر استراماچونی شروعی متفاوت داشت. این تیم از 6 بازی اول خود سه برد، یک تساوی و دو شکست کسب کرد. با وجود شروع ناهماهنگ، هواداران استقلال همچنان خوشبین بودند که استراماچونی بتواند اوضاع را تغییر دهد.

با پیشرفت فصل، فرم استقلال به طرز چشمگیری بهتر شد. تاکتیک ها و سبک مربیگری استراماچونی به ثمر نشست و این تیم در 13 بازی از 17 بازی بعدی خود پیروز شد. آنها دو مساوی کردند و فقط دو باخت که آنها را در جدول لیگ برتر ایران بالا برد. استقلال حالا در شرایطی بود که می توانست برای قهرمانی به چالش بکشد.

با این حال، چالش قهرمانی استقلال در آخرین فصل با لکنت به پایان رسید. این تیم از چهار بازی اخیر خود تنها یک برد، یک تساوی و دو باخت داشته است. این فرم ضعیف باعث شد تا رقبای خود پرسپولیس بتوانند در صدر جدول از آنها پیشی بگیرند. استقلال فصل را با شش امتیاز اختلاف با پرسپولیس در رده دوم به پایان رساند.

هواداران استقلال با وجود عقب افتادن از قهرمانی، تحت تاثیر تاثیر استراماچونی روی این تیم قرار گرفتند. سرمربی ایتالیایی استقلال را از یک تیم متوسط به مدعیان واقعی قهرمانی تبدیل کرده بود. هوش تاکتیکی و توانایی او در ایجاد انگیزه در بازیکنان در موفقیت تیم بسیار مهم بود.

سال 99 و استراماچونی سرمربی استقلال

فصل 2020-2021 فصل سختی برای استقلال و استراماچونی بود. همه‌گیری COVID-19 تقویم فوتبال را مختل کرد و لیگ برای چند ماه به حالت تعلیق درآمد. وقتی فصل دوباره شروع شد، استقلال برای فرم و ثبات تلاش کرد. این تیم تنها 5 بازی از 12 بازی اول خود را برد و 4 بازی را باخت. آنها در نیم فصل از پرسپولیس صدرنشین لیگ 12 امتیاز عقب بودند.

سمت استراماچونی به عنوان سرمربی مورد توجه برخی هواداران و رسانه ها قرار گرفت. آنها از تاکتیک و انتخاب تیم او انتقاد کردند و خواستار اخراج او شدند. با این حال، مدیران استقلال همچنان از این مربی ایتالیایی حمایت می کنند و دلیل این امر را تجربه و سوابق موفقیت او عنوان کردند.

استراماچونی در استقلال
استراماچونی در استقلال

فرم استقلال در نیم فصل دوم بهتر شد و این تیم در 12 بازی اخیر خود در 8 بازی پیروز شد. آنها دو تساوی و دو باخت به دست آوردند که به آنها کمک کرد تا در جدول لیگ برتر ایران صعود کنند. با این حال، شروع ضعیف آنها در فصل باعث شد که آنها نتوانند برای قهرمانی رقابت کنند. استقلال فصل را با 14 امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده چهارم به پایان رساند.

استراماچونی با وجود فصل ناامیدکننده همچنان محبوبیت خود را در بین هواداران استقلال حفظ کرد. آنها چالش‌هایی را که او در طول همه‌گیری با آن مواجه شده بود تشخیص دادند و از تلاش‌های او برای بازسازی تیم قدردانی کردند. بسیاری از هواداران خواستار این بودند که به او فرصت بیشتری داده شود تا بتواند دیدگاه خود را برای آنها پیاده کند

Hesam
1 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *