جنجالی ترین بازی های لیگ قهرمانان

جنجالی ترین بازی های لیگ قهرمانان کدامند؟ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ خود بازی های جنجالی و پرحاشیه بسیاری داشته است. در زیر به شش بازی که خود را به دلایل غیرورزشی متمایز کرده اند نگاهی داشته ایم.

جنجالی ترین بازی های لیگ قهرمانان

البته جالب است خیلی از این اتفاقات نتایج بزرگ و عجیب و غریبی را هم رغم زده اند.

جنجالی ترین بازی های لیگ قهرمانان
جنجالی ترین بازی های لیگ قهرمانان

دور رفت نیمه نهایی 1974؛ سلتیک 0-0 اتلتیکو مادرید

باید زندانی می شدم.” این اعتراف روبن دیاز، بازیکن اتلتیکو مادرید بود که با تکلی خطرناک زانوی جیمی جانستون را هدف گرفته بود. در این بازی که بازیکنان تیم اسپانیایی برای کسب نتیجه به هر دستاویزی متوصل شدند دو اخراجی دیگر هم دادند. نزاع بین اعضای دو تیم در 90 دقیقه پایان نگرفت و خوان کارلوس لورنزو و جاک استاین در تونل وزشگاه هم به درگیری ادامه دادند. این دیدار بعد ها به ‘بازی شرم’ معروف شد.

دور برگشت نیمه نهایی 1961؛  بنفیکا 1-1 راپید وین

تیم اتریشی در فاصله 5 دقیقه به پایان در مجموع دو بازی 4-1 عقب بود و داور انگلیسی رگ لیف در صحنه ای مشکوک برای راپید اعلام پنالتی نکرد و اعتقاد داشت رابرت دینست دایو کرده است. تصمیمی که خشم بازیکنان تیم میزبان و آشوب هواداران را در پی داشت و باعث شد تا بازی نا تمام بماند. نتیجه تغییری نکرد و راپید وین برای سه سال محروم شد. بلا گوتمن به داور بازی گفت: “باید می گذاشتی پنالتی شان را بزنند.

دور رفت نیمه نهایی 1984؛ لیورپول 1-0 دینامو بخارست

لوکا موویلا، کاپیتان تیم رومانیایی که در دیداری پر حاشیه مامور یارگیری با گرام سونس بود با فکی شکسته بازی را به پایان برد. قرمز ها خوش شانس بودند که کسی برخورد بین دو بازیکن را ندید اما ایان راش درباره بازی برگشت می گوید: ” به بخارست رفتیم و سرمربی ما با هواداران و سربازانی احاطه شده بود که با ایما و اشاره به گرام می گفتند کارت تمام است.

دور برگشت دور دوم 1993؛ گالاتاسرای 0-0 منچستریونایتد

در یکی از جنجالی ترین دیدار های تاریخ لیگ قهرمانان اریک کانتونا در دقایق پایان بازی با ضربه آرنج بازیکن حریف را نقش زمین کرد و در دقیقه 90 به دلیل توهین به داور از بازی اخراج شد. برایان رابسون شاه اریک را به سمت تونل خروجی اسکورت کرد. روی کین بعد ها گفت: “در شرایطی که همه می خواستیم از آنجا فرار کنیم کانتونا می گفت بگذارید برگردم تا آن حرامزاده را بکشم!

دور رفت نیمه نهایی 1987؛ بایرن مونیخ 4-1 رئال مادرید

پس از تکل دیرهنگام لوتار ماتئوس روی چندو، خشم بر خوانیتو غلبه کرد و کمر ماتئوس را لگد کرد؛ در حالیکه داور آماده می شد تا به او کارت زرد نشان بدهد وینگر اسپانیایی مرد سیاه پوش را هم کنار زد تا سر بازیکن آلمانی را لگد کند. زرد به قرمز بدل شد و خوانیتو برای پنج سال از بازی های اروپایی محروم شد.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajjad
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *