جوکوویچ به دلیل اختلاف ویزا واکسیناسیون، از ایندین ولز خارج شد

ا.جوکوویچ به دلیل اختلاف ویزا در مورد وضعیت واکسیناسیون، از ایندین ولز خارج شد

نواک جوکوویچ، تنیسور شماره 1 جهان، به دلیل اختلاف در مورد ویزا، از مسابقات اوپن BNP Paribas این هفته در ایندیان ولز کالیفرنیا انصراف داد. جوکوویچ که در برابر کووید-19 واکسینه نشده است، در ماه فوریه برای شرکت در این مسابقات به دولت ایالات متحده درخواست معافیت داد اما طبق گزارش ها نتوانسته است معافیت دریافت کند. ایالات متحده در حال حاضر ورود اتباع خارجی واکسینه نشده را به این کشور ممنوع کرده است و جوکوویچ مسابقات آزاد آمریکا سال گذشته در نیویورک را به دلیل این قانون از دست داد. محدودیت ها قبل از آوریل منقضی نمی شوند.

 

تامی هاس، مدیر تورنمنت ایندین ولز در ژانویه گفت:

جوکوویچ
جوکوویچ

که اگر جوکوویچ امسال اجازه بازی در مسابقات را نداشته باشد، شرم آور است. او در گذشته پنج بار قهرمان ایندین ولز شده است، آخرین بار در سال 2016. این صربستانی که سال گذشته مسابقات اوپن استرالیا را نیز به دلیل وضعیت واکسیناسیون خود از دست داد، گفته است که به جای دریافت واکسن کووید، مسابقات گرند اسلم را حذف خواهد کرد.

 

کناره گیری او به این معنی است که او فرصتی برای کسب عنوان ششم در ایندین ولز نخواهد داشت. برگزارکنندگان ایندین ولز روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند: “نواک جوکوویچ شماره 1 جهان از مسابقات آزاد BNP Paribas 2023 کنار رفت. با کناره گیری او، نیکولوز باسیلاشویلی وارد عمل شد.”

 

خبر کناره گیری جوکوویچ پس از آن منتشر شد که حساب رسمی یو اس اوپن در توییتر روز جمعه با انتشار پیامی از پیشنهاد این بازیکن برای اجازه ورود به کشور حمایت کرد. امیدوارند که نواک در تلاش خود برای ورود به کشور موفق باشد و هواداران بتوانند دوباره او را در ایندین ولز و میامی ببینند.”

 

جوکوویچ بیست و دومین عنوان گرند اسلم خود را در مسابقات آزاد استرالیا 2023 در ژانویه به دست آورد و در فینال در ست های متوالی استفانوس سیتسیپاس را شکست داد. با این حال، او اولین شکست فصل خود را هفته گذشته متحمل شد و در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی تنیس دبی مغلوب دانیل مدودف شد.

 

موضع جوکوویچ در مورد واکسیناسیون کووید-19 بحث برانگیز بوده است.

جوکوویچ در مورد واکسیناسیون کووید-19
جوکوویچ در مورد واکسیناسیون کووید-19

در حالی که بسیاری از تنیسورها واکسینه شده اند، او واکسینه نشده باقی مانده است و مخالفت خود را با دستورات واکسن آشکار کرده است. او قبلاً اعلام کرده بود که حاضر است به جای اینکه واکسینه شود، مسابقات را حذف کند.

 

تصمیم به حذف BNP Paribas Open می تواند پیامدهایی برای جایگاه جوکوویچ در رده بندی ATP داشته باشد. از آنجایی که رافائل نادال و دانیل مدودف هر دو در ایندین ولز با هم رقابت می‌کنند، غیبت جوکوویچ می‌تواند باعث شود که اگر رقبای او عملکرد خوبی داشته باشند، در رتبه‌بندی عقب‌تر خواهد بود.

 

جوکوویچ قرار است در ماه آوریل در مسابقات مسترز مونت کارلو در زمین خاکی به میادین بازگردد. این تورنمنت آغاز فصل زمین خاکی اروپا خواهد بود. و پس از آن مسابقات آزاد مادرید و اوپن ایتالیا برگزار می شود. جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی در هر سه رویداد است. و در حالی که برای مسابقات آزاد فرانسه در ماه می آماده می شود، به دنبال حفظ برتری خود در سطح خواهد بود.

 

در پایان، انصراف جوکوویچ از مسابقات آزاد BNP Paribas در ایندیان ولز باعث ناامیدی هواداران تنیس شده است. که مشتاقانه منتظر حضور او در صحنه بودند. اختلاف ویزا بر سر وضعیت واکسیناسیون وی، بحث های جاری پیرامون دستورات واکسن را برجسته کرده است و سوالاتی را در مورد آینده مسابقات تنیس در کشورهایی که شرایط ورود سختگیرانه دارند. ایجاد کرده است. برای جوکوویچ، تصمیم به حذف تورنمنت می‌تواند پیامدهایی برای جایگاه او در رده‌بندی ATP داشته باشد. و او به دنبال بازگشت به فرم زمانی خواهد بود که او

Pooria
7 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *