شکست رافائل نادال در اوپن استرالیا 2023

دفاع از عنوان قهرمانی اوپن استرالیا 2023، به پایان رسید. رافائل نادال که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد، پس از شکست در دور دوم مقابل مکنزی مک دونالد آمریکایی، حذف شد.

حذف رافائل نادال از اوپن استرالیا 2023

این بازیکن اسپانیایی 36 ساله زمانی که یک ست و یک استراحت گذشته بود، با مشکلی که به نظر می‌رسید مشکل لگن بود، از زمین خارج شد.

او در پایان ست دوم یک تایم اوت پزشکی گرفت و به مسابقه ادامه داد، اما در نهایت به شکست 6-4 و 6-3 و 7-5 رسید.

این اولین خروج نادال در مسابقات اوپن استرالیا از سال 2016 است.

این پایانی بی‌رحمانه برای نادال پس از نمایش خیره‌کننده‌اش در سال 2022 بود. جایی که او از دو ست عقب برگشت و در فینال سال گذشته در ملبورن دانیل مدودف را شکست داد و در ژوئن چهاردهمین قهرمانی اوپن فرانسه را به دست آورد.

با این حال، نمایش معمولی مبارزه در یک چهارم نهایی ویمبلدون منجر به آسیب دیدگی شکمی او شد که او را برای بقیه فصل با مشکل مواجه کرد.

او در حالی وارد ملبورن شد که هر دو مسابقه انفرادی خود در این فصل را باخت. قبل از اینکه به ظاهر ران خود را در برابر مک دونالد دچار آسیب دید،هرگز کاملاً راحت به نظر نمی رسید .

همسر نادال در حالی که همسرش برای حرکت در راد لیور آرنا تلاش می کرد اشک می ریخت. تیم پشتیبانی او نیز بسیار ناراحت بودند.

پس از تماشای بازی تا پایان، او با تشویق ایستاده از برابر جمعیت کنار رفت. و نادال، نفر اول، قبل از خروج از استادیوم، به هر گوشه‌ای دست تکان داد.

اوپن استرالیا 2023 | آینده ی نادال در هاله ای از ابهام

نادال که برای کسب رکورد مردان برای افزایش بیست و سومین عنوان قهرمانی انفرادی گرند اسلم تلاش می‌کرد، با شکست در شش مسابقه از هفت مسابقه گذشته خود و با سؤالات بیشتر در مورد آینده ، در اولین تورنمنت سالش حضور پیدا کرد.

این آخرین مورد از یک سری مشکلات فیزیکی طولانی برای نادال است که اعتراف کرد در طول پیروزی در رولان گاروس سال گذشته به دلیل تزریق مسکن برای مصدومیت مزمن هیچ احساسی در پای چپ خود نداشت.

او درخواست‌های تیمش را برای بازنشستگی از مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون مقابل تیلور فریتز نادیده گرفت. جایی که علیرغم اینکه نمی‌توانست به درستی سرویس دهد یا حرکت کند، به نوعی توانست برنده شود. او متعاقباً قبل از نیمه نهایی خود در برابر نیک کیرگیوس از مسابقات انصراف داد.

شکست و حذف نادال از اوپن استرالیا 2023
شکست و حذف نادال از اوپن استرالیا 2023

مصدومیت شکمی او در SW19 شکل گرفت و سپس او را در US Open با مشکل مواجه کرد. جایی که او در دور چهارم مقابل فرانسیس تیافو شکست خورد و به نظر می‌رسید که دنده‌اش آسیب دیده است.

او در مرحله اول اوپن استرالیا 2023 آزمون سختی را در ملبورن مقابل جک دریپر بریتانیایی پشت سر گذاشت، اما در برابر مک‌دونالد رتبه 65، ضعف حرکت و سرعت او ظاهر شد.

نادال در حال دویدن بود تا فورهند را بگیرد اما به نظر می‌رسید ران چپش را پاره کرده و بلافاصله آن ناحیه را لمس می‌کند و به سمت پاهایش می‌افتد.

او ادامه بازی لنگان لنگان را پشت سر گذاشت .سپس برای تایم اوت پزشکی زمین را ترک کرد و برای ست دوم بازگشت.

علیرغم اینکه نادال قادر به تعقیب شوت های عمیق نبود، به نوعی توانست سرویس را تا 5 5 در ست سوم نگه دارد تا اینکه مک دونالد بالاخره ست را تکمیل کند.

آنالیز بازی | نادال به شدت مقاومت می کرد

با فرض اینکه مصدومیت نادال دلیلی برای نگرانی طولانی مدت نیست، انتظار داشته باشید که او در اولین فرصت به کار روزانه بازگردد.

سال گذشته او پس از شکستگی ناشی از فشار در دنده در ایندیان ولز برای قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه بهبود یافت. بعداً از آسیب شکمی که به خاطر یک ضربه در عنوان قهرمانی ویمبلدون پیش آمد، سلامتی اش را دوباره بدست آورد.

اما بزرگترین نگرانی او در سال گذشته درد مزمن در پای چپش بود که می‌توانست نشانه پایان زودهنگام حرفه‌اش باشد، اما اکنون تحت کنترل است.

این صدمات برای او زیاد شده است. اما این مسئله در 36 سالگی انتظار می رود.

به نظر نمی‌رسد که اشتیاق او به این ورزش کمرنگ شود. او کاملاً باور خواهد کرد که می‌تواند پانزدهمین عنوان رولان گاروس را در بهار به دست آورد.

Pooria
19 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *