آیا بارسلونا به دسته ی پایین تر سقوط می کند

“فوتبال لیکس” جزئیات بیشتری در مورد پرونده نگریرا درباره ی بارسلونا گزارش می دهد. در این پست از ورزشی به حواشی فساد مالی بارسلونا می پردازیم. آیا بارسلونا به دسته ی پایین تر سقوط می کند؟

حواشی فساد مالی بارسلونا | آیا بارسلونا سقوط می کند؟

بر اساس این گزارش، نگریرا در ژوئن 2015 مبلغ 100 هزار و 569 یورو برای ثبت بازی های تیم های اسپانیایی در رقابت های اروپایی دریافت کرده است.

زمانی که مشخص شد بارسلونا به نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران، خوزه ماریا انریکز نگریرا پرداخت کرده است، دنیای فوتبال تکان خورد.

این جنجال زمانی بر سر زبان ها افتاد که فکسی که آقای نگریرا به بارسلونا ارسال کرد، منتشر شد. و چندین باشگاه اسپانیایی از هر دو دسته اول و دوم نیز در بیانیه ای مشترک نگرانی های خود را بیان کردند. رئال مادرید این بیانیه را امضا نکرد.

“فوتبال لیکس” که بیشتر به دلیل افشای معاملات مالی افرادی مانند کریستیانو رونالدو، ژوزه مورینیو و لیونل مسی شناخته شده است. پرداخت هایی را که بارسلونا به انریکز نگریرا و جوزپ کنترراس انجام داده است، آشکار کرده است.

تحقیقات “فوتبال لیکس” تلاش های اینفولیبر را به همراه رسانه های دیگری مانند اشپیگل ترکیب می کند.

پرونده های فساد مالی بارسلونا
پرونده های فساد مالی بارسلونا

ماجرای افشای فساد مالی بارسلونا در فوتبال لیکس

24 سال بارسلونا یک سری پرداخت های عجیب انجام داد. برخی از آنها به دو شرکت با نام های مشابه: Nidsal SCP (Sociedad Civil Privada) و Dasnil 95 SL. این داده ها همچنین پرداخت هایی به خاویر انریکز، پسر داور، از طریق شرکت Soccercam SL را نشان می دهد.

همچنین مبالغی به Tresep 2014 SL، یکی از مدیران بارسلونا که سه ماه پیش درگذشت، پرداخت شد. بر اساس اطلاعات، مدیر سابق، تا 50 درصد از مبلغی را که به خاویر انریکز پرداخت کرده بود، دریافت کرد.

برگه اکسل که جزئیات پرداخت‌های انجام‌شده بین سال‌های 2001 تا 2018 را نشان می‌دهد، بر اساس ماه‌ها و فصل‌ها، با تعیین مالیات بر ارزش افزوده نشان داده می‌شود. اگر کمی پس از ایجاد شرکت در سال 1995، 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده را اضافه کنید، نگریرا 135،227.74 یورو و 163،625.56 یورو را فاکتور کرده بود. در آن زمان خوان گاسپارت رئیس باشگاه کاتالان بود.

جوآن لاپورتا این پرداخت‌ها را تا سال 2005 / 2006 مسدود کرد، زمانی که Nilsad، شرکت دیگر، شروع به شارژ کرد. ساندرو روسل و جوزپ ماریا بارتومئو تا سال 2015 / 2016 به صورت حسابداری ادامه دادند.

مانل مانگادو، رئیس خزانه داری، در سال 2016 توضیح داد: “آنها به طور یکجانبه نام شرکت را با استدلال تغییرات نظارتی در مورد SCP، بدون بحث بیشتر تغییر داده اند.”

آیا بارسلونا به دسته ی پایین تر سقوط می کند
آیا بارسلونا به دسته ی پایین تر سقوط می کند

این حجم زیاد پول دردسر ساز شده است

طبق گزارش “فوتبال لیکس”، نگریا بین سال های 2001 تا 2015 مبالغی از باشگاه دریافت کرده است. حساب های دریافتنی او از 200000 یورو به 729000 یورو در سال 2014 افزایش یافته است.

بیشترین خدمات ارائه شده توسط وی «مشاوره ویدیویی فنی» و «ضبط بازی های تیم های اسپانیایی در رقابت های اروپایی» بود. جالب است که نگریرا در ژوئن 2015 برای “ضبط بازی های تیم های اسپانیایی در رقابت های اروپایی” 100569 یورو دریافت کرد.

از دیگر خدمات ذکر شده در این سال‌ها، «ارائه خدمات آموزشی مختلف ورزشی» با صدور «گزارش‌هایی از حضور بازیگران مختلف در مسابقات مختلف ورزشی و نظارت بر جنبه‌هایی است که ممکن است در آینده در زمینه ی ورزشی-آموزشی مورد توجه قرار گیرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *