خداحافظی یورگن کلوپ | سرمربی‌ای که جاگزینی او غیرممکن است

یورگن کلوپ پس از هشت سال و نیم سرمربیگری لیورپول را ترک کرد خداحافظی یورگن کلوپ یک لحظه‌ی باشکوه در آنفیلد خلق کرد.

خلاصه خبر

مربی آلمانی به 30 سال انتظار برای قهرمانی در لیگ برتر پایان داد. همچنین قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

آرنه اسلات برای ساختن روی پایه‌های بناشده توسط کلوپ، با چالش بزرگی روبرو است.

خداحافظی یورگن کلوپ

به گزارش وب سایت ورزشی، از آنفیلد – تلاش برای حذف اثر کلوپ، از هر تحلیلی از لیورپول، یک کار احمقانه خواهد بود. اما به همان اندازه که ارتباط شخصی کوپیتس با یورگن کلوپ به جو ویژه خداحافظی او در آنفیلد در روز یکشنبه کمک کرد، این واقعیت که شخصیت تکرار نشدنی این مربی آلمانی با موفقیت ورزشی همراه شده است، بخش مهمی از جذابیت اوست.

کلوپ در طول 8 سال و نیم سرمربیگری خود هر جام مهمی را برای آنفیلد به ارمغان آورد. به راحتی می توان فراموش کرد که چنین دستاوردی در ابتدای ورود او چقدر غیرقابل تصور به نظر می‌رسید.

زمانی که او در اکتبر 2015 جانشین برندان راجرز شد، لیورپول باشگاهی بود که تنها در یکی از شش فصل گذشته به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود.

آنها همچنین برای بیست و هفتمین سال بدون قهرمانی در لیگ پیش می رفتند. در حالی که حتی سرسخت‌ترین هواداران اعتراف می‌کردند که آخرین موفقیت بزرگ آنها، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005، در شرایطی اتفاقی به دست آمده‌بود.

انقلاب کلوپ در لیورپول

انقلاب کلوپ در لیورپول

با این حال، کلوپ به انتظار برای هر دو جام پایان داد. تیم او، دو جام لیگ، جام حذفی، سوپر جام یوفا، جام اتحادیه و جام باشگاه های جهان را اضافه کرد. و البته اگر لیورپول با بزرگترین تیم تاریخ فوتبال انگلیس، منچسترسیتی به رهبری پپ گواردیولا، به علاوه یک تیم رئال مادرید که مالکیت رقابت های برتر اروپا را در اختیار گرفته است، این جام‌ها بیش‌تر هم می‌شد.

با این حال،یک چیز را نمیتوان انکار کرد. کلوپ لیورپول را دوباره به شکوه بازگرداند. لیورپول از سلامتی بسیار بهتری نسبت به باشگاهی که در آن قدم گذاشته‌بود، برخوردار است. همانطور که خود این مرد در سخنرانی خود خطاب به هواداران گفت: «به هر دلیلی که به نظر پایان نمی رسد، فقط شروع است. زیرا امروز یک تیم فوتبال پر از استعداد، باور، جوانی، خلاقیت و میل را دیدم.

“این باشگاه در لحظه‌ای بهتر از مدت زمان طولانی است. استادیوم فوق العاده، مرکز تمرین، و شما – هواداران، یک ابرقدرت فوتبال جهان. وای!

“از امروز که من یکی از شما هستم و 100 درصد ایمان خواهم داشت. دیدم بسیاری از مردم گریه می کنند. این برای من هم اتفاق خواهد افتاد. اما تغییر خوب است و اگر با نگرش درست وارد آن شوید، همه چیز درست می شود. خوب.”

کلوپ کاملاً حق داشت که این نکته را با توجه به شواهد ارائه‌شده توسط تیم روز مسابقه برابر وولوز، بیان کرد . بله، سران باتجربه ای مانند ویرجیل ون دایک، اندی رابرتسون و محمد صلاح حضور داشتند. اما کمک های جارل کوانسا، هاروی الیوت و کانر بردلی دلیلی بر وجود پایه های قوی است.

در حالی که در مورد قراردادهای فان دایک، صلاح و ترنت الکساندر-آرنولد تردیدهایی وجود دارد، بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا هر گونه نگرانی مالی را در مورد انعقاد این قراردادها کاهش خواهد داد.

چه تغییراتی ممکن است در لیورپول رخ دهد؟

شاید برخی پیشنهاد تغییر سبک بازی بدهند. در سالهای اخیر روش گگن‌پرس بسیار مطرح شده‌بود. شاید هواداران به بازی‌ای با سبک مالکانه علاقه داشته‌باشند.

اگر یک نقطه ضعف کوچک در دوره بعدی سلطنت کلوپ وجود داشته باشد، آن است که بسیاری از مبارزات اخیر آنها – از جمله این یکی – به دلیل مصدومیت هایی که بدون شک به ماهیت فیزیکی فوتبال بازی شده مرتبط هستند، از مسیر خارج شده است.

با این حال، بسیاری اصرار دارند که هر هزینه طولانی‌مدتی در نهایت با توجه به فصل‌هایی که هواداران لیورپول تحت هدایت کلوپ از آن لذت می‌برند، از جمله چالش‌های متعدد قهرمانی و دویدن‌های عمیق اروپایی‌های معمولی، در نهایت ارزشمند بوده است. و شاید خاطرات آن لحظات از نظر اتفاقات بعدی برای لیورپول تعیین کننده باشد.

آرن اسلات ممکن است وارد باشگاهی شود که برای موفقیت های بیشتر توسط مربی نابغه اش آماده شده است. اما حقیقت این است که کار کلوپ ممکن است این دستاوردها را غیرممکن کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *