خوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه شد

خوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه شد. آقای خاص پس از مدتی دوری از فوتبال پس از اخراج از رم، به لیگ ترکیه و تیم فنرباغچه پیوست.

خلاصه خبر

مربی افسانه‌ای پس از اخراج رم به مدیریت بازگشت.

مورینیو قرار است در پنجمین کشور مختلف دوران حرفه‌ای خود مربیگری کند.

ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی جدید تیم فنرباغچه ترکیه منصوب شد.

خوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه شد

خوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه شد

به گزارش ورزشی، سرمربی افسانه‌ای پرتغالی پس از توافق برای انتقال به استانبول، در پنجمین کشور مختلف دوران حرفه‌ای درخشان بین المللی خود مدیریت خواهد کرد.

فنرباغچه اخیراً از اسماعیل کارتال پس از اینکه در رقابتی فوق العاده رقابتی برای عنوان قهرمانی سوپر لیگ از رقبای گالاتاسرای عقب افتاد، جدا شد. فنرباغچه 99 امتیاز و تنها یک شکست دوم شد. اما به دلیل 102 امتیاز گالا قهرمانی از دست رفت. اکنون یک دهه از آخرین قهرمانی فنرباغچه می‌گذرد.

مورینیو شش ماه پس از اخراج از رم به مدیریت بازگشته‌است. جایی که او به طور مشخص آنها را در اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا در سال 2022 به افتخار رساند. سپس آنها را به فینال لیگ اروپا در سال گذشته هدایت کرد. اما آنها توسط سویا شکست خوردند. اما سپس عملکرد ضعیفی که باعث شد جالوروسی به رده نهم سری آ سقوط کند، باعث شد که باشگاه در ژانویه از او جدا شود.

قبل از آن، مورینیو کمی بیش از یک فصل را به عنوان سرمربی تاتنهام هاتسپر سپری کرد. تنها باشگاهی که او ادعا می کند تا حدی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با آن ارتباط معنی‌داری برقرار نکرده است. او همچنین چند روز قبل از دیدار با منچسترسیتی در فینال جام کارابائو 2021 اخراج شد.

عملکرد مورینیو به عنوان سرمربی

بهترین روزهای مورینیو به عنوان سرمربی در دهه های 2000 و 2010 بود. او در سالهای 2003 و 2004 با پورتو قهرمان جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا شد. سپس مورینیو یک مربی نوپا، توسط چلسی تعقیب شد. او در آنجا دو قهرمانی متوالی لیگ برتر را به دست آورد.

اینتر در سال 2010 با مدیریت مورینیو دو قهرمانی در سری آ و اولین سه گانه ایتالیا را به دست آورد. او سپس به رئال مادرید پیوست تا تیم فاتح قدرتمند گواردیولا بارسلونا را سرنگون کند. بازگشت به چلسی در سال 2013 اتفاق افتاد او با چلسی یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر را در سال 2015 به دست آورد. سپس از جمع آن‌ها جدا شد و به شیاطین سرخ پیوست. شیاطین سرخ به همراه مورینیو سه جام را به دست آوردند. تعداد 81 امتیازی آنها در فصل 2017/18 بالاترین رقم آنها در دوران پس از سر الکس فرگوسن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *