داروین گابریل نونیز ریبرو، در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۹۹، در خانواده ۵ نفره اروگوئه ای در شهر آرتیگاس متولد شده است. نونیز فوتبالیست، و با ۱۸۷ سانتی متر قد مهاجم تیم ملی اروگوئه و باشگاه لیورپول است. دین او مسیحیت است.

کودکی داروین نونیز

نونیز، کودکی خجالتی و جا طلب در خانواده ای فقیر زندگی می کرد. همین جا طلبی او بود که نه تنها توانست سختی های پیش رو را کنار بگذارد و کاملا پیشرفت کند بلکه توانست از فقیر بودن به فوتبالیست ثروتمند تبدیل شود. داروین در کودکی برادر خود را ( جونیور نونیز ) قهرمان خود می دانست و می خواست مثل او شود. در واقعیت، هیچ تضمینی نبود که پول از محل کار خود دربیاورد و وضع مالی این خانواده ثابت باشد .

دوران کودکی
دوران کودکی

در آن سال ها، موقعی که پدر خانواده هیچ درآمدی نداشت، همه برای رفاه خانواده به مادر داروین نونیز روی آورده بودند. این زمانی بود که کل خانواده برای جمع کردن بطری ها به محله های آرتیگاس می رفتند. داروین نونیز و برادرش با فروختن آنها می توانستند غذا بخورند.

غمگین ترین تجربه بچگی او موارد تکرار شدنی بود که داروین با گشنگی شب ها میخوابید. مذاکره کننده در حالی که داشت به داستان های داروین گوش میکرد یک سوال از پرسید که آیا راست است که شب ها گرسنه میخوابیدید و نونیز در جواب گفت:

آری، با شکم خالی شب ها میخوابیدم. ولی کسی بیشتر زحمت می کشید برای ما و غذای خودش را بین ما تقسیم میکرد مادرمان بود. مادر ما بیشتر با ما غذا بخورد با تشنگی می خوابید و این دردناک ترین خاطره من بود.

اصالت داروین نونیز

داروین متولد اروگوئه است اما اصالت او اسپانیایی است. پدربزرگ و مادربزرگ مادری و پدری او از اسپانیا برای زندگی در شمال اروگوئه سفر کردند.

کشور اروگوئه
کشور اروگوئه
محل زندگی خانواده نونیز

خانواده نونیز در فقیرترین محله آرتیگاس زندگی میکردند. خانه آنها در کنار رودخانه سیلابی کواریم بود. خانواده داروین نونیز برای اینکه قادر به پرداخت اجاره خانه در وسط شهر نبودند در ارزان ترین خیابان های فقیر نشین زندگی می کردند. در این قسمت از محله آرتیگاس ، مردم هر روز برای پول در آوردن برای خرید یک لقمه نون به سختی کار میکردند.

شهر آرتیگاس در کشور اروگوئه
شهر آرتیگاس در کشور اروگوئه

وحشتناک ترین موقعی که طبیعت طوفانی می شد وقتی بود که رودخانه کواریم سیلابی می شد، بیشتری از خانواده ها، مخصوصا خانواده نونیز، از سیلاب ها رنج می بردند چون بیشتر وسایل هایشان را از دست می دادند.

دوران مدرسه داروین نونیز

بیشتر وقت ها داروین با شکم گرسنه و بدون غذا به مدرسه میرفت. وقتی که بیشتری از بچه های دیگر پدر و مادرانشان غذا می‌خریدند نونیز والدینش هیچ پولی برای خرید غذا نداشتند.

با این حال او در این سختی ها زنده ماند ولی دوست هایش غذا هایشان را با او تقسیم میکردند.

شروع فوتبال داروین نونیز

این ستاره اروگوئه ای فوتبال را از برادر خود یاد گرفت. هر وقت در موقع یاد گرفتن می باخت، این بچه جاه طلب دوباره شروع می کرد. او هر وقت میخواست از فوتبال خداحافظی کند شروع به مبارزه با سختی ها میکرد.

اوایل، داروین با خود عهد بست که وقتی فوتبال او را پولدار کرد، رفاه زندگی خانواده خود را بیشتر کند. این فوتبالیست در بچگی خود گفت:

من می خواهم بهترین فوتبالیست شوم و برای پدر و مادرم که در فقر برای کفش فوتبالی خریدند همه کار بکنم.

وقتی کمی بزرگتر شد و فوتبال خیابانی اش بهتر شد سعی کرد در آکادمی فوتبال ثبت نام کند. او در آزمون باشگاه لا لوز قبول شد و این پسر توانست اولین پیراهن فوتبالی خود را دریافت کند.

اولین مربی داروین یادگیری فوتبال کمک کرد و خانواده هم کمک کرد، اما در چندین سال بعد دار فانی را وداع گفت. او یک بار وقتی که زد شادی نکرد و در مصاحبه ای گفت: من گلم را به دوستم که در بهشت است تقدیم می کنم و او همیشه در قلب من جای دارد.

او به مادرم و خانواده ام کمک کرد و من همیشه قدر دان او هستم.

داروین نونیز در کمترین زمان به بهترین بازیکن باشگاه خود تبدیل شد. او با اینکه بیشترین اختلاف را در مهارت با هم تیمی هایش داشت، به فکر تیم رقابتی و قدرتمند تری بود. طول آن مدت توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

بعدها او به باشگاه سان میگوئل دو آرتیگیاس پیوست.

سرنوشت داروین نونیز

سرنوشت ساز ترین قسمت زندگی او روزی در سال ۲۰۱۳ بود که پردمو بازیکن مشهور و ستاره اروگوئه به باشگاه آنها سر زد و مسابقات شان را از کنار زمین تماشا می کرد.

موقعی که او داشت در زمین تمام توانایی های خود را نشان میداد توجه پردومو به او بیشتر شد. وقتی بازی تمام شد هردومون به دنبال داروین نونیز رفت و از والدین او خواست که پسرشان را به پایتخت اروگوئه ببرند.

مشهور شدن داروین نونیز

وی در ۱۵ سالگی به پایتخت کشور خود رفت و عضو باشگاه اتلتیکو پنارول شد. باشگاه پنارول خیلی خوشحال بود که پسری با این استعداد خریداری کرده است.

باشگاه اتلتیکو پنارول

"<yoastmark

نونیز با دنبال کردن حرف های مربی خودخوان آهن چاین، آموزش های باشگاه را ادامه داد. در ۱۶ سالگی قرارداد حرفه ای خود را با این باشگاه بست.

بزرگترین فاجعه

او در بسیاری از بازی ها بیشترین گل را به نام خود ثبت کرد اما در یک بازی و یک خطا باعث شد رباط صلیبی او پاره شود.

اینقدر ناراحت بود و درد داشت که به فکر ترک فوتبال و باشگاه خود افتاد. او بعد از فکر هایی که کرده بود به اتاق عمل رفت و عمل موفقیت آمیزی داشت. وی بعد از عمل یک سال پایش را وارد زمین فوتبال نکرد

بعد از بهبودی دوباره به باشگاهش پیوست اما آنطور که قبلا فوتبال بازی میکرد نبود. پایان اولین مسابقه درد زانویش شروع کرد به ظاهر شدن. پس از این دوباره تصمیم گرفته شد که زانویش را عمل کند.

بهبود یافتن داروین نونیز

بعد از عمل زانو کاملا بهبود یافت و در فوتبال کاملا مثل سابق شد. موفق شدن در باشگاه خود باعث شد تا داروین به عنوان قسمتی از از تیم ملی جوانان اروگوئه برای جام قهرمانان آمریکای جنوبی دعوت شود.

او با تیم خود تا مرحله نیمه نهایی رفت و سوم شد. نونیز بخشی از تیم ملی بود که در مسابقات پان امریکن 2019 چهارم آمریکا شد.

در بازی که تیمش توانست ۴ بر ۰ ببرد نونیز هتریک کرد بسیاری از تیم های اروپایی به فکر خرید او افتادند.

ورود به فوتبال اروپا

در سال ۲۰۱۹ باشگاه دیویزیون اسپانیا به مدت ۵ سال با او قرارداد بست. این پسر به قولش عمل کرد و بهترین خانه را برای خانواده اش در شهر آرتیگاس خرید.

باشگاه های نونیز

تیم پنارول اروگوئه: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

آلمیرا اسپانیا: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰

باشگاه بنفیکا پرتغال: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲

داروین نونیز در بنفیکا پرتغال
داروین نونیز در بنفیکا پرتغال

باشگاه فعلی او، لیورپول انگلیس: ۲۰۲۲

درباره برادر داروین

برادر داروین، در خانواده و کشور خود  بسیار کلی مورد احترام است. او برادر بزرگتری یاد می شود که زندگی را برای او ساده کرد. جونیور این کار را برای برادرش انجام داد حتی اگر به معنای جدایی رویاهای فوتبالیست شدن خودش بود. او تعریف بسیار خوبی از برادر بزرگتر است.

سعی کنید

در زندگی مثل داروین نونیز همیشه تلاش کنید حتی در سختی های زندگی، حتی در شکست هایی که میخورید ادامه دهید تا موفق شوید، و مثل جونیور برای برادر و خانواده خودتان تلاش کنید تا در رفاه زندگی کنند تا شما هم در رفاه زندگی کنید.

اگر خوشتون اومد ورزشی رو دنبال کنید و هر چی نظر و انتقاد دارید با ما اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *