مربی معروف کروات، چیرو بلاژویچ روز های عجیبی را به واسطه حضورش در فوتبال فرانسه را تجربه کرد.

علت بازداشت چیرو

چیرو بلاژویچ که در هفته گذشته در سن هشتادو هشت سالگی در زاگرب عمر او به پایان رسید. او در اکتبر ۱۹۹۵ و به اتهام همکاری در یکی از رسوایی های بزرگ فوتبالی فرانسه راهی زندان شد و به زندان رفت.او را در فرودگاه دستگیر کردند، چیرو بلاژویچ به خاطر ارتباطی که با پرونده فساد فوتبالی قرن فرانسه و دادگاه برنار تاپیه، مالک مارسی داشت بازداشت شده بود.

مدیر باشگاه مارسی فرانسه

مدیر سابق مارسی ژان پیر بارنس، این مربی را متهم کرده بود، که ۴۲۰ هزار فرانک در سال ۱۹۸۹ دریافت کرده است، تا دیدار با نانت و مارسی مساوی شود. و همین اتهام باعث شد که تهت تعقیب پلیس اینترپل باشد و ۱۷ روز را در بازداشت سپری کند.

 

ژاک باریلوم می گوید:

« خانواده او شنبه شب با گریه با من تماس گرفتند و گفتند او را بازداشت کرده اند. سوار هواپیما شدم و راهی مارسی شدم، او را روز دوشنبه دیدم. او شوکه شد و اصلا نمی دانست که اخبار بین المللی برای بازداشت کردن او‌ فرستاده. اگر مشکلی بود حتما به من می گفت، همین که به این راحتی سفر کرده است نشان می دهد که او بی گناه است.

قرار بود که کرواسی در تاریخ ۱۵ نوامبر، بازی مهمی را در انتخابی یورو ۱۹۹۶ برابر اسلوونی برگزار کند اما چیرو زندان بود.

چیرو بلاژویچ در تیم ملی کرواسی
چیرو بلاژویچ در تیم ملی کرواسی

او پس از ۱۷ روز آزاد شد و در طول این مدت در تمامی تحقیقات و باز پرسی ها حضور پیدا کرده بود. چیرو بعد از آزادی از زندان گفت « هیچوقت فکر نمی کردم کسی بتواند من را به زندان بی اندازد.

حال می دانم هرکسی ممکن است به زندان برود، اما نمی شود فردی را بی گناه در زندان نگه داشت و اینک من بی گناه هستم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره ی این اتفاق ها در دادگاه اظهار داشت بارنس تایید کرده بود که تاپیه از من درخواست داشته است که با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار فرانک از یکی از بازیکنانم استفاده نکنم و این را تایید کرد که من این پیشنهاد را رد کرده ام. مبلغی که به حساب من واریز شد مرتبط با این موضوع نبوده است و از طرف فدراسیون فوتبال یوگسلاوی برای استویکوویچ بود.

چیرو بلاژویچ، درباره تجربه رفتنش در زندان اضافه کرد، در ابتدا می خواستم کارم را رها کنم استعفا بدهم. سپس پسرم از جو کرواسی و حمایت آنها از من خبر داد. و من متاسفم که هفده روز را در همچین جایی پشت سر گذاشتم، با اینکه آنها کاملا از من مراقبت کردند.

چیرو بلاژویچ پس از آزادی
چیرو بلاژویچ پس از آزادی

او پس از آزادی روی نیمکت کرواسی نشست و 0-1 اسلوونی را شکست داد و مجوز حضور را در یورو در سال ۱۹۹۶ را به دست آورد.

2 دیدگاه در “داستان بازداشت ۱۷ روزه چیرو بلاژویچ: تبانی در فرانسه!

  1. تازه یکی از بازیا رو شده خدا میدونه پشت پرده باز های دیگهد چخبره

  2. ادمای کثیفس مثل این یارو فوتبال رو به فنا دادن
    جمع کنید برید بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *