داوید آلابا در ماه ۲۴ ژوئن سال ۱۹۹۲ در کشور اتریش به دنیا آمده است و یک فوتبالیست محبوب است.

داوید آلابا فوتبالیست اتریشی
داوید آلابا فوتبالیست اتریشی

این بازیکن ۳۰ ساله در تیم باشگاهی محبوب رئال مادرید به میدان می‌رود و شماره این بازیکن جذاب ۴ است و در پست هافبک بازی می‌کند. داوید آلابا تنها در تیم باشگاهی رئال مادرید بازی نمی‌کند بلکه در تیم ملی اتریش هم پا به توپ میشود البته برای تیم اتریش در پست مدافع هم به میدان می رود.

مشخصات فردی داوید آلابا

قدر داوید آلابا 180 سانتی متر است و دارای وزن 78 کیلوگرم. در تیم باشگاهی رئال مادرید با شماره 4 به میدان می‌رود. و در تیم ملی اتریش شماره پیراهن 8 را بر تن خود می‌کند.

داوید آلابا شماره 4 باشگاه رئال مادرید اسپانیا
داوید آلابا شماره 4 باشگاه رئال مادرید اسپانیا

خانواده وی و اصالت او

نام کامل این بازیکن داوید کمبو آلابا است و در روز ۳ تیر سال ۱۳۷۱ در شهر وین اتریش به دنیا آمده است، پدر وی یعنی جرج آلابا شاهزاده کشور نیجریه ای بوده است و در حیطه موسیقی فعالیت میکرد. مادر وی یا اگه بخواهیم به نام صدایش کنیم جینا آلابا در کشور فیلیپین به دنیا آمده است و پرستار است. یک خواهر خیلی هنرمند به اسم رزمی آلابا دارد.

داستان مهاجرت

پدر وی در سال 1984 برات ادامه دادن به درسش در رشته اقتصاد به کشور اتریش رفت. اما بعداً ها تحصیلاتش را ول کرد و در پست موسیقی مشغول به این کار محبوب شد.

وی در این موضوع خیلی خوش درخشید و به دنبال آن با دریافت کردن تابعیت کشور اتریش از سمت دولت این کشور محبوب به عنوان شهروند و هنرمند اتریش به رسمیت شناخته میشد و موفق شد از این طریق به شهرت و ثروت زیادی برسد.

حالا موضوع فوتبال را شروع کنیم

وی در ۹ سالگی فوتبال بازی کردن خود را آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی به تیم پر ستاره بایرن مونیخ شد و همین الان هم در پست مدافع و هافبک برای تیم ملی اتریش و در تیم باشگاهی رئال مادرید به میدان می‌رود.

پیوسته شدن به آکادمی وین

در سال 2002 در 10 سالگی خود مورد توجه خیلی زیاد استعدادیاب های آکادمی وین قرار گرفته است و تا سال 2008 در رده بندی های پایه این تیم مشغول به بازی کردن بود.

انتقال دادن آلابا به تیم باشگاهی بایرن مونیخ

سال 2008 در 16 سالگی خود عضو تیم باشگاهی بایرن مونیخ شد و تا سال 2010 هم در 18 سالگی خود به تیم اصلی بایرن مونیخ ملحق شد و تا سال 2021 پیراهن این تیم محبوب را بر تن میکرد. وی در سال 2010 در 18 سالگی توسط سران باشگاه بایرن مونیخ در طول 1 سال به تیم (هافنهایم) قرض داده شده بود.

داوید آلابا توانست 281 بار پیراهن تیم بایرن مونیخ را بر تن کند و موفق بر این شد که 22 گل را برای این مشهور زد و موفق شد 11 قهرمانی بوندسلیگا، شش قهرمانی جام حذفی، 5 قهرمانی سوپر جام آلمان، دو قهرمانی چمپیونز لیگ، دو قهرمانی سوپر جام اروپا و حتی موفق شد 2 قهرمانی جام باشگاه های جهان را ازان خود کند.

داوید آلابا در بایرن مونیخ آلمان
داوید آلابا در بایرن مونیخ آلمان

ورود به تیم باشگاهی رئال مادرید

در سال 2021 در سن 29 سالگی با قراردادی به ارزش 5 سال به صورت آزاد در تیم (رئال مادرید) پیوست و اکنون هم در این تیم باشگاهی است. با تیم باشگاهی رئال مادرید تا الان 1 قهرمانی سوپر جام اسپانیا را به دست آورد..

داوید آلابا در رئال مادرید اسپانیا
داوید آلابا در رئال مادرید اسپانیا

بازی های ملی

داوید آلابا اولین بار در سال 2007 در سن 15 سالگی به تیم ملی زیر 17 سال اتریش دعوت شد و در سال 2009 هم در 17 سالگی توانست به تیم بزرگسالان اتریش هم بپیوندد. اولین گلی که برای تیم ملی خود زد در سن 20 سالگی بود یعنی 16 اکتبر 2012 که قرار تیم ملی قزاقستان به ثمر رساند.

داوید آلابا در تیم ملی اتریش
داوید آلابا در تیم ملی اتریش

سبک بازی

داوید آلابا بازیکنی جسور و توانمند است که در چند پست بازی کرده است و قدرت بدنی خیلی بالایی دارد، بازی خوانی خیلی خوب و سرعت خیلی مناسب از وی یک بازیکن جهانی بوده است.

رابطه با کاتیا

اولین کسی که آلابا عاشق او شد دختری به نام کاتیا بیوتیلین بوده است که یک سال از خودش کوچکتر بود ولی این رابطه به جدایی خیلی بدی به اتمام رسید. کاتیا بازیکن هندبال و فارغ التحصیل دانشگاه وین کشور اتریش در رشته بازاریابی است.

آلابا در کنار همسرش
آلابا در کنار همسرش

نامزدی و فرزند آلابا

آلابا بعد جدا شدن از دوست دختر قبلیش در سال 2017 با دختری به نام شالیمار هپنر که در مد فعالیت می کند آشنا شد. این زوج در حال حاضر با هم رابطه ای عاشقانه دارند و دارای یک فرزند مشترک به هم نیز می باشند.

رد صلاحیت برای تیم ملی نیجریه

آلبالا خیلی خیلی علاقمند بر این بود که برای تیم ملی کشور پدری اش در تیم نیجریه بازی کرده است اما بخاطر قوانین خیلی سختگیرانه این کشور محبوب از سمت مقامات ورزش فوتبال نیجریه رد صلاحیت شد و تصمیم گرفت تا پیراهن تیم ملی اتریش را بر تن خود می کند.

تیم ملی نیجریه
تیم ملی نیجریه

چهره بانک کشور اتریش

در سال 2014 آلابا به عنوان چهره بانک اتریش انتخاب شد و این انتخاب مهم زمانی اتفاق افتاد که سران بانک متوجه شدند وی جوان ترین بازیکن این کشور است که موفق شد در سال 2011 میلادی با 19 سال سن به عنوان بهترین فوتبالیست کشور اتریش انتخاب شد.

بانک کشور اتریش
بانک کشور اتریش

دوست شدن با ریبری

آلابا رفاقتی نزدیک با ریبری دارد هردو درک خوبی از بازی یکدیگر در زمین مسابقه دارند و همدیگر را به عامل پیشرفت فوتبالشان معرفی کردند.

آلابا و فرانک ریبری
آلابا و فرانک ریبری

فعالیت تجاری وی

او یکی از برترین ها در تجارت است و با شهرت خیلی قابل توجهی که در طی سال ها به دست آورد، موفق شد با شرکت آدیداس قراردادی را امضا کند.

او در زمینه فعالیت بشر دوستانه فعال است و هدیه هایی را برای پناهجویان در اتریش در نظر می‌گیرد و به طور منظم کفش ها و پیراهن ها امضایی را در خیریه در شهر یونایتد، که تقریبا ۱۰۰% درآمد حاصل از آن صرف حمایت از کودکان در سراسر آلمان و بقیه کشور ها می شود.

علایق داوید آلابا

وی فردی خیلی سرسخت، بسیار علمی تخیلی، وفادار، بدبین، خیلی مشکوک، با احساس ما امنی، احساساتی، خیلی دلسوز و بسیار متقاعد است.

چالش سطل یخ

آلابا چالش سطل یخ را دوست دارد.

راهی برای آگاهی از بیماری به نام اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و تشویقی برای کمک مالی برای تحقیقات در مورد این بیماری استفاده می کند.

سرگرمی آلابا

به هنر، سرگرمی های خانگی وی، استراحت کردن در کنار دریا، کمک به عزیزان و غذای خیلی خوب کنار دوستان علاقه مند است. از غریبه های دیکر، هرگونه انتقادی از مادر وی و افشای مسائل زندگی شخصی خودش خیلی بیزار است.

در ادامه زندگینامه فوتبالیست ها و همسرانشان را در سایت ورزشی ما بخوانید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *