جاذبه های جذاب و دیدنی بارسلونا

جاذبه های جذاب و دیدنی بارسلونا را در این مقاله بخوانید.

بارسلونا، پایتخت پر جنب و جوش کاتالونیا، یک شهر ساحلی خیره کننده است که زیبایی و سبک زندگی آفتابی خود را به رخ می کشد. مناظر باشکوه، معماری خیره‌کننده و جاذبه‌ های فرهنگی فوق‌العاده، مقصدی جذاب را ایجاد می‌کند. البته آب و هوای مطبوع مدیترانه ای بر جذابیت آن می افزاید.

بارسلونا یک محله قرون وسطایی جوی به نام محله گوتیک ، با محیطی تقریبا جادویی از دنیای قدیم دارد، اما به خاطر معماری مدرنیستی خود شهرت بیشتری دارد. آنتونی گائودی با ساختمان های آوانگارد سورئالیستی خود اثری ماندگار در بارسلونا بر جای گذاشت. تعدادی از آنها در فهرست یونسکو هستند.

شهر بارسلونا را بیشتر بشناسید

لیست برترین جاذبه های بارسلونا ما درباره بهترین مکان ها برای بازدید

1.کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای خانواده مقدس
کلیسای خانواده مقدس

ساگرادا فامیلیا در قسمت شمالی شهر قرار دارد و با 18 برج دوکی شکل که بالاتر از همه ساختمان‌های دیگر اوج گرفته‌اند، بر اطراف آن تسلط دارد.

معمار مشهور کاتالانی دوران مدرن، آنتونی گائودی در سال 1883 مأموریت یافت تا این کلیسا را به عنوان یک کلیسای نئوگوتیک طراحی کند. اما او به جای پیروی از نقشه ها، نمونه ای از معماری معروف سوررئالیستی آرت نوو خود را خلق کرد. او هیچ ایده محکمی در ذهن نداشت، ترجیح می داد با پیشرفت کار برنامه ها را تغییر دهد و به آن اضافه کند.

اگرچه گائودی در ابتدا بین 10 تا 15 سال پیش بینی کرده بود، کلیسا در طول زندگی او هرگز تکمیل نشد. از سال 1926، چندین معمار دیگر بر اساس نقشه های گائودی به کار بر روی باسیلیکا ادامه دادند. در سال 2010، شبستان اصلی تکمیل شد و باسیلیکا توسط پاپ بندیکت شانزدهم تقدیس شد (اگرچه ساخت و ساز هنوز ادامه دارد و انتظار می رود تا سال 2026 تکمیل شود).

کلیسای خانواده مقدس در بارسلونا
کلیسای خانواده مقدس در بارسلونا

بازدیدکنندگان ابتدا از نمای بیرونی مجلل با نمای رسا عیسی مسیح که تولد عیسی را به تصویر می‌کشد و نمای هیجان انگیز مصائب که مصائب، مرگ و رستاخیز عیسی را نشان می‌دهد، شگفت‌زده می‌شوند.

حتی اگر کلیسا ناتمام باشد، گردشگران ممکن است از فضای داخلی دیدن کنند تا فضای مقدس الهام بخش و آثار هنری خیره کننده آن را تحسین کنند. شبستان اصلی حرم فضایی عظیم به طول 90 متر و ارتفاع 60 متر است. سقف با جزئیات تزئینی مجلل می درخشد و پنجره های رنگارنگ شیشه ای رنگارنگ اجازه می دهد نور اثیری به داخل جریان یابد.

2.محله گوتیک

محله گوتیک
محله گوتیک

برای 2000 سال، محله گوتیک مرکز معنوی و سکولار شهر بوده است. بقایای ساختمان‌های روم باستان هنوز در اینجا یافت می‌شود، اما قرون وسطی با بناهای تاریخی بسته‌بندی شده در این محله به بهترین وجه نشان داده می‌شود.

کلیسای جامع د لا سانتا کروز و سانتا اولالیا که عمدتاً بین قرن‌های 13 و 15 ساخته شده است، قلب محله گوتیک است. اطراف کلیسای جامع هزارتویی از خیابان ها و کوچه های سنگفرش شده است.

گردشگران از سرگردانی در مسیرهای باریک عابر پیاده و توقف برای کشف بوتیک ها و رستوران های جالب محله لذت خواهند برد. با گم شدن در اینجا، بازدیدکنندگان در فضای جادویی دنیای قرون وسطایی بدون ترافیک غوطه ور می شوند.

3.کازا میلا (La Pedrera)

کازا میلا یکی از جاذبه های دیدنی
کازا میلا یکی از جاذبه های دیدنی

یکی از جاذبه های دیدنی در نزدیکی بلوار زیبا پاسیگ د گراسیا ، کازا میلا که در فهرست یونسکو ثبت شده است، مشهورترین ساختمان سکولار آنتونی گائودی است. کازا میلا به عنوان “La Pedrera” شناخته می شود که به “معدن سنگ” ترجمه می شود زیرا این ساختمان شبیه یک معدن باز است.

این خانه آوانگارد پر زرق و برق که بین سال های 1906 تا 1912 ساخته شده است، بیشتر شبیه یک مجسمه است تا یک ساختمان کاربردی. تمام خطوط نمای سنگ طبیعی منحنی است، با پنجره‌های گرد و نرده‌های فلزی بالکن که به شکل‌های گیاهی دور هم قرار گرفته‌اند. حتی سقف دارای فرمی موج دار است که با دودکش های تزئینی تکمیل می شود.

ورودی ساختمان در خیابان پروونس ، از طریق یک دروازه آهنی قابل توجه است که به حیاط داخلی منتهی می شود. این ساختمان توسط قوس‌های آجدار که برای اهداف باربری طراحی شده‌اند پشتیبانی می‌شود، ویژگی‌ای که نبوغ گائودی را به عنوان یک مهندس سازه نشان می‌دهد.

کاسا میلا مرکز فرهنگی بنیاد کاتالونیا را در خود جای داده است که رویدادهایی (مانند سخنرانی‌ها، نمایش‌های رقص، و نمایشگاه‌های هنری) را در طول سال سازماندهی می‌کند. بنای یادبود روزانه برای بازدید عموم باز است و راهنمای صوتی نیز در دسترس است. تورهای راهنما در موضوعات مختلف از جمله تجربه شبانه با نمایش نور، موسیقی و نوشیدنی‌ها در دسترس هستند.

کاسا میلا که به خوبی برای استقبال از گردشگران طراحی شده است. دارای بوتیک ها و یک رستوران شیک در نیم طبقه ساختمان، کافه د لا پدررا، است که غذاهای لذیذ کاتالانی را برای ناهار و شام ارائه می دهد. در این رستوران برانچ و تاپاس نیز سرو می شود.

4.لا رامبلا (La Rambla): مرکز اجتماعی بارسلونا

لا رامبلا
لا رامبلا

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا در لارامبلا قرار دارد، خیابانی وسیع با سایه درخت که شهر قدیمی را به دو قسمت تقسیم می کند.   لا رامبلا ازمیدان کاتالونیا،، جایی که صومعه زیبای رومی قرن دوازدهمی سانتا آنا قرار دارد، تا بندر امتداد دارد.

این خیابان دارای پیاده روهای وسیع عابر پیاده با ردیفی از مغازه ها، رستوران ها و کافه های روباز است که آن را به یکی از محبوب ترین پاتوق های شهر تبدیل کرده است.

در طول روز، بسیاری از مردم محلی اینجا پیدا می شوند که خریدهای روزمره خود را در بازار بوکریا انجام می دهند. در برخی از روزها، تماشاچیان ممکن است با موسیقی زنده، نمایش مایک یا سایر اجراهای خیابانی بداهه پذیرایی شوند.

5.ساحل بوگاتل

ساحل بوگاتل  از جاذبه های دیدنی
ساحل بوگاتل از جاذبه های دیدنی

یکی از بهترین سواحل اسپانیا در محدوده شهر بارسلونا قرار دارد.  سایر کارهایی که باید انجام دهید شامل کایت سواری و کایاک سواری است.

این ساحل 600 متری دارای خط ساحلی شنی و امکانات رفاهی عالی است: سرویس بهداشتی، دوش، پارکینگ، تفرجگاه ساحلی، بارهای میان وعده، و بستنی فروشی. همچنین چندین برج نجات غریق برای اطمینان از ایمنی ساحل وجود دارد.

Pooria
27 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *