دردسر داور برای پرسپولیس تهران

دردسر داور برای پرسپولیس تهران ، بازی تیم پرسپولیس در جام حذفی در مقابل ون پارس برگزار شد. این بازی که با صحنه های حساس و عجیبی دنبال شد و قضاوت های داو مسابقه مورد کارشناسی قرار گرفت.

دردسر داور برای پرسپولیس تهران

به گزارش سایت “ورزشی” پرسپولیس در یک دیدار جام حذفی در مقابل تیم ون پارس قرار گرفت. آنها اگر در ضربات پنالتی حذف می شدند قطعا اعتراض ها به داور مسابقه بیشتر می شد. سعاد وفا پیشه شانس زیادی داشت که این بازی در ضربات پنالتی به پایان رسید. از سوی دیگر تیم ون پارس و بازیکنان در صحنه دوم پنالتی اعتقاد داشتند که برخورد عالیشاه با مدافع این تیم نباید پنالتی اعلام می شد.

ماجرای دردسر داور برای پرسپولیس چه بود؟

داور مسابقه که در مسابقات لیگ یک بیشتر سوت می زد، در این بازی نیز سه پنالتی برای هردو تیم گرفت. سهم سرخپوشان دو و سهم ون پارس نیز یک پنالتی بود. در صحنه اول بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که قبل از برخورد توپ به دست علی نعمتی، بازیکن ون پارس روی او خطا نموده است. در صحنه پنالتی نیز پسپولیسی ها تاکید داشتند که داور باید آوانتاژ می داد و بازیکن بعدی توپ را به گل تبدیل می کرد.

کارشناسی صحنه های مشکوک بازی پرسپولیس - ون پارس
دردسر داور برای پرسپولیس تهران

به همین علت کارشناس های داوری نظر و دیدگاه خود را درباره سه پنالتی این بازی بیان کردند. برخورد احمد گوهری و مهاجم ون پارس در یک موقعیت تک به تک در مزین پرسپولیس را نیز قضاوت نموده ایم.

دردسر داور برای پرسپولیس تهران

📌 برخورد توپ به دست علی نعمتی (دقیقه 8- پنالتی برای ون پارس)

❌ رضا کرمانشاهی: قبل از برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس، داور باید خطا را بر روی او می گرفت و پنالتی درست نیست.

❌ ابراهیم میرزابیگی: نظر بنده خطا روی بازیکن پرسپولیس بود. خطا باید به نفع سرخپوش ها گرفته می شد. مدافع روی هوا بود و بازیکن حریف از پشت او را شارژ نمود. زمانی بازیکن برای سر زدن پرش می کند که کوچکترین اشاره ای منجر به خطا شود.

✅ تورج حق‌وردی: خطا پنالتی صحیح بود و هیچ خطایی روی مدافع پرسپولیس رخ نداد.

✅ حیدر سلیمانی: پنالتی برای ون پارس درست اعلام شد. دست مدافع در حالت غیرطبیعی قرار داشت و کاملا هند به حساب می آمد.

✅ نوذر رودنیل: پنالتی به‌درستی اعلام شد.

دردسر داور برای پرسپولیس تهران


📌 برخورد با محمد عمری در محوطه جریمه (دقیقه 58- پنالتی برای پرسپولیس)

❌ رضا کرمانشاهی: داور در این صحنه باید آوانتاژ می داد تا گل اعلام شود. درباره خطا نیز به عقیده بنده کاملا خطا بود. در این صحنه داور آوانتاژ نداد و برایم خیلی جالب بود. به درستی بازیکن پرسپولیس در موقعیت گلزنی قرار داشت.
❌ ابراهیم میرزابیگی: اگر بازیکن در موقعیت گلزنی باشد، داور باید اجازه دهد تا ضربه اش را بزند و درباره خطا باید تصمیم بگیرد. درباره این صحنه به نظر بنده محمد عمری شبیه سازی کرد و باید یک کارت زرد دریافت می کرد.
✅ تورج حق‌وردی: پنالتی صحیح بود. به نظر بنده در محوطه جریمه هم بهترین آوانتاژ گرفتن پنالتی بود.
❌حیدر سلیمانی: پنالتی که بر روی محمد عمری گرفته شد کاملا درست بود و داور فقط باید آوانتاژ می داد که کار حرفه ای تر باشد.
❌نوذر رودنیل: در این صحنه تیم سرخپوشها گل زدند و داور اعلام پنالتی کرد. داور باید می گفت اگر پنالتی گل نشد چه؟ قطعا در چنین صحنه هایی بهترین تصمیم اعلام گل می باشد.
دردسر داور برای پرسپولیس تهران

📌 گل مشکوک به آفساید ون پارس (دقیقه 66- گل به سود ون پارس)

❌رضا کرمانشاهی: این صحنه بسیار سخت و دشوار بود. به نظر این صحنه پاس نخست در آفساید اتفاق می افتد و بازیکن جلوتر از مدافع تیم پرسپولیس قرار دارد.
❌ ابراهیم میرزابیگی: کمک داور در این صحنه کار سختی داشت. در صحنه گل آفسایدی رخ نداد و پاس اول تصویر آهسته نشان می دهد و بازیکن حریف یک مقدار جلوتر است.
 تورج حق‌وردی: به‌نظر من در یک راستا هستند و گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.
❌ حیدر سلیمانی: گل ون پارس در وضعيت آفسايد به ثمر رسيد.
✅ نوذر رودنیل: گل دوم ون پارس در شرایط سالم به ثمر رسید و این گل اصلا آفساید نبود.

دردسر داور برای پرسپولیس

📌 برخورد احمد گوهری و مهاجم ون پارس (دقیقه 68- خطا روی گلر پرسپولیس)

برخورد احمد گوهری و مهاجم ون پارس

❌ رضا کرمانشاهی: هردو بازیکن فوتبال برای توپ رفتند و اصلا خطایی رخ نداد که اعلام شود. بازی فقط به دلیل برخورد شدید باید متوقف می شد.

❌ ابراهیم میرزابیگی:  در این برخورد شدید خطایی نیست. تلاش هردو بازیکن تنها برای تصاحب توپ بود و بازی باید متوقف می شد. کادر پزشکی نیز به بازیکنان رسیدگی می کرد.

✅ تورج حق وردی: در این صحنه خطا به‌درستی اعلام شد.
❌حیدر سلیمانی: دروازه‌بان پرسپوليس و مهاجم ون پارس با هم برخورد كردند و خطايی رخ نداد.
❌نوذر رودنیل: علیرضا بیرانوند زودتر به توپ رسید و با سر به توپ ضربه زد. بعد در ادامه بازیکن تیم ون پارس به گوهری برخورد داشت. اگر مهاجم زودتر از دروازه بان به توپ می رسید در آن صورت باید خطای گوهری اعلام می شد. داور هم باید به او کارت قرمز می داد.


دردسر داور برای پرسپولیس

📌 تکل روی پای امید عالیشاه (دقیقه 116- پنالتی برای پرسپولیس)

❌رضا کرمانشاهی: خطایی که بر روی بازیکن پرسپولیس رخ داد و داور باید اجازه می داد که در این صحنه تکلیف توپ مشخص شود و بازیکن پرسپولیس شانس گلزنی نیز داشت.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بهترین گزینه برای این صحنه آوانتاژ در محوطه جریمه است. در این صحنه داور اشتباه کرد. چرا که بازیکن پرسپولیس در موقعیت گل زدن قرار داشت و باید اجازه می داد که او ضربه اش را بزند.

❌ تورج حق وردی: پنالتی کاملا درست است و داور می‌توانست آوانتاژ بدهد، اما اگر گل نمی‌شد دیگر نمی‌توانست پنالتی را بگیرد.
✅ حیدر سلیمانی: پنالتی برای پرسپوليس صحيح بود و اگر داور آوانتاژ می‌داد، مهاجم زننده گل در وضعيت آفسايد قرار داشت. بهترين تصميم اعلام پنالتی بود.
✅ نوذر رودنیل: پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس کاملا درست بود.


 

* آنالیز اختصاصی داوری پرسپولیس – ون‌پارس با علی میرزابیگی

جریان دردسر داور برای پرسپولیس تهران

همانطور که در خبر دردسر داور برای پرسپولیس تهران مشاهده کردید داور این مسابقه برای تیم سرخپوشان دردسرهای زیادی ایجاد کرد و باعث شد حتی اگر بازی به پنالتی کشیده نمی شد و به سود ون پارس تمام می شد. قطعا اعتراض های شدیدتری به او صورت می گرفت و قضاوت بد در صحنه های حساس باعث شد تا داور مسابقه زیر سوال برود.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
11 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *