دروازبان نامزد جایزه پوشکاش!

مارسین اولکسی، دروازبان نامزد جایزه پوشکاش به عنوان یکی از سه نامزد دریافت جایزه پوشکاش مسیر جالبی در زندگی‌اش طی کرده است.

گل مارسین اولکسی
گل مارسین اولکسی

سه نامزد دریافت جایزه پوشکاش برای به ثمر رساندن بهترین گل سال، شب اعلام شد، و نام اولکسی هم که بخاطر گلی که در لیگ لهستان زد در بین آن ها قرار گرفت.

3 نامزد جایزه پوشکاش
3 نامزد جایزه پوشکاش
زندگینامه مارسیس اولکسی

مارسیس اولکسی، بازی فوتبال را از سن کم شروع کرده بود و از ابتدا در دروازه قرار داشت. وی علاقه بسیار زیادی به ایکر کاسیاس اسطوره و کاپیتان قبلا رئال مادرید داشت. و همین موضوع باعث شد که او دروازه بانی را انتخاب کند.

اتفاقی که در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰ برای او رخ داد زندگی اش را تغییر داد. او فقط ۲۳ سالش بود که دچار سانحه ای شد که در نهایت یکی از پاهایش را از دست داد. این بازیکن مارسین اولکسی، در آن زمان در تعمیرات جاده مشغول به کار بوده که یکی از دستگاه ها از مسیر اصلی اش خارج شد و به شدت با او برخورد کرد و یکی از پاهایش له شد.

مارسین اولکسی
مارسین اولکسی
مارسین اولکسی، بخاطر این اتفاق به فیفا پلاس گفت:

آن لحظه هیچ دردی را احساس نمی کردم، فقط به شدت ترسیده بودم و به این فکر می کردم که آیا قرار است بمیرم و یا زنده بمانم.

مارسین اولکسی، دروازبان نامزد جایزه پوشکاش، که از هوش رفته بود دیگر چیزی بخاطر ندارد. زمانی که چشمانش را باز کرد در بیمارستان، و عمل جراحی روی پایش انجام شد. او در این بازه اظهار داشت: که آن زمان بود که متوجه شدم چه اتفاقی پیش آمده است. دیدم که یکی از پاهایم نیست و ناپدید شده، ولی از این بابت ناراحت نیستم شاید چون درست بعد از تصادف دیده بودم پایم چه شکلی شده است و به نوعی برای این واقعه آمادگی داشتم.

مارسین اولکسی در مورد ادامه زندگی خود اضافه کرد:

وقتی که از بیمارستان بیرون آمدم، روی صندلی چرخ دار بودم. اولش خیلی سخت بود چون بیشتر کارهای روزانه ام‌ باید توسط همسرم صورت بگیرید. بدلیل این که او باردار است و حس کردم نوزادی دیگر برای او هستم، احساس خیلی بدی داشتم. او هیچ فرصتی برای خودش نداشت بخاطر این که از من مراقبت می کرد. و من همیشه از او بخاطر کارهایی که برایم انجام می داد متشکر هستم. به لطف همسرم بود که توانستم دوباره خودم باشم.

مارسین، بعد از پشت سر گذاشتن دو سال روی صندلی چرخ دار شروع کرد به راه رفتن با عصا و در سال ۲۰۱۹ به فوتبال برگشت: اولین باری بود که بعد از تصادف به توپ ضربه زدم، به همراه پسرم بودم و این باعث شده بود که بسیار احساس خوشحالی کنم و تبدیل به نقطه عطفی شد. و دوباره شروع به تمرین کردن کردم و آن زمان بود که وارد فوتبال معلولین شدم.

 

زندگی پس از اتفاق تلخ

زندگی ام بعد از این حادثه می توانست در مسیر کاملا متفاوتی پیش برود. امکان داشت زندگی بدی داشته باشم، ولی من قوی تر شده بودم. می دانستم که می توانم با هر مشکلی کنار بیایم. و این درسی برای من بود که توانستم جان سالم بدر ببرم. شاید این احمقانه به نظر برسد، اما من بدون پایم خوشحال هستم و زندگی شادی دارم.

و در حال حاضر مارسین اولکسی، یکی از ستاره های فوتبال معلولین تیم ملی لهستان است. که این بازیکن در صورت دریافت جایزه پوشکاش می تواند نام خودش را برای همیشه در تاریخ فوتبال به ثبت برساند.

مارسین اولکسی در تمرین
مارسین اولکسی در تمرین

1 دیدگاه در “دروازبان نامزد جایزه پوشکاش شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *