دعوای لاپورتا و تباس لاپورتا استعفا نمی دهد

خوان لاپورتا رئیس بارسلونا به دلیل پرداخت های مورد مناقشه به رئیس داوران استعفا نمی دهد. در این پست در ورزشی میخواهیم به حاشیه ی اخیر باشگاه بارسلونا بپردازیم.

دعوای لاپورتا و تباس | خلاصه ی واقعه

خوان لاپورتا، بازیکن بارسلونا می گوید که خاویر تباس، مدیر اجرایی لالیگا، آنچه را که با کناره گیری از ریاست باشگاه می خواهد، نمی دهد.

تباس روز دوشنبه گفت اگر لاپورتا قادر به توضیح پرداخت های بارسلونا به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا نیست، باید استعفا دهد.

لاپورتا که در مارس 2021 با اکثریت زیادی از اعضای باشگاه انتخاب شد، گفت: “این تصمیم اعضای باشگاه است.”

لاپورتا همچنین مدعی شد تباس به باشگاه بارسا “وسواس” دارد.

رسوایی در مورد پرداخت ها روز سه شنبه تشدید شد. و 18 باشگاه از 20 باشگاه لالیگا بیانیه ای برای ابراز “نگرانی عمیق” در مورد این وضعیت صادر کردند.

چهارشنبه گذشته، مشخص شد که بارسا بین سال‌های 2016 تا 2018 مبلغی بالغ بر 1.4 میلیون یورو (1.2 میلیون پوند) به شرکت متعلق به نگریرا پرداخت کرده است.

بعداً مشخص شد که باشگاه بین سال‌های 2001 تا 2018 به نگریرا 77 ساله حدود 7 میلیون یورو پرداخت کرده است. سالی که او نقش خود را در کمیته داوران ترک کرد.

صحبت های جنجالی تباس رئیس لالیگا درباره ی لاپورتا
صحبت های جنجالی تباس رئیس لالیگا درباره ی لاپورتا

فرم خوب بارسلونا در این فصل و حاشیه ی ایجاد شده

بارسلونا پس از 8 امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید، به سمت اولین قهرمانی خود در لالیگا در 4 سال گذشته می‌جنگد. اما این موضوع وضعیت فصل آنها را مخدوش کرده است.

در بیانیه ای که لالیگا به نمایندگی از 18 باشگاه و همه کسانی که از دسته دوم هستند. آمده است: “اکثر باشگاه های لالیگا نگرانی عمیق خود را در مورد این پرونده ابراز کردند که آن را بسیار جدی می دانند.”

«پیشنهاد بیانیه مشترک مورد حمایت همه باشگاه‌های [لیگ دومی] و همه باشگاه‌های لالیگا به جز دو باشگاه قرار گرفت که به دلایل مختلف به این بیانیه مشترک اعتراض کردند.

لالیگا و کمیته اجرایی باشگاه‌ها واقعیت‌ها را رد و محکوم می‌کنند. و عمیقاً نگران هستند. و فعالانه برای روشن کردن هر گونه بی‌نظمی که ممکن است در مورد پرونده نگریرا رخ داده باشد، چه ورزشی یا هر ماهیت دیگری، کار می‌کنند.»

چگونه به اینجا رسیدیم؟

این پرداخت‌ها که ابتدا توسط ایستگاه رادیویی Ser Catalunya فاش شد. پس از تحقیقات مقامات مالیاتی که در مورد شرکت Negreira Dasnil 95 آشکار شد.

بارسلونا اذعان کرد که باشگاه به این شرکت پول پرداخت کرده است که آن را “یک مشاور فنی خارجی” برای جمع آوری گزارش های ویدئویی مربوط به داوران حرفه ای “با هدف تکمیل اطلاعات مورد نیاز کادر مربیگری” توصیف کرده است.

این گزارش افزود که قرارداد با این گزارش ها “یک رویه معمولی در بین باشگاه های حرفه ای” است.

باشگاه همچنین از زمان افشاگری ها انتقاد کرد و گفت: “متأسف است که این اطلاعات درست در زمانی که تیم از بهترین لحظه فصل خود لذت می برد ظاهر شده است.”

ژاوی، سرمربی بارسلونا، که بین سال‌های 1998 تا 2015 هشت قهرمانی لالیگا را با آن‌ها به‌عنوان بازیکن به دست آورد، گفت که هیچ اطلاعی از پرداخت‌ها نداشته و هرگز احساس نمی‌کند تیمش مزیتی دارد.

او پس از تساوی 2 بر 2 بارسا مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا گفت: “من همیشه می خواستم برنده شوم، اما منصفانه. اگر فکر می کردم که داریم تقلب می کنیم، به خانه می رفتم.”

لاپورتا با تباس وارد جنگ می شود
لاپورتا با تباس وارد جنگ می شود

دعوای لاپورتا و تباس | لاپورتا می‌جنگد

لاپورتا روز سه شنبه گفت باشگاه تحقیقات داخلی خود را در مورد پرداخت ها آغاز خواهد کرد.

اما او همچنین در آخرین فصل از شکاف فزاینده بین این زوج، تباس را مورد بررسی قرار داد.

از زمانی که لاپورتا به باشگاه بازگشت، او و تباس اختلافات متعددی با هم داشتند که با نقش بارسلونا در تلاش برای راه اندازی سوپرلیگ اروپا شروع شد.

لاپورتا همچنین با کنترل‌های مالی لیگ که منجر به جدایی مسی از بارسا در سال 2021 شد، مخالفت کرده است.

بارسلونا به همراه رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو نیز از موافقت با قرارداد لیگ با شرکت سهام خصوصی CVC در سال 2021 خودداری کردند.

لاپورتا افزود: «برخی قبلاً به ما هشدار داده بودند که به نظر می‌رسد تباس یک کمپین علیه بارسا و من انجام می‌دهد.»

او به وسواس خود نسبت به بارسا و ترس از باشگاه ما ادامه می دهد.

قصد او این است که بارسا را ​​از راه دور کنترل کند، کاری که در سال های اخیر انجام داده است.

Pooria
22 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *