دفاع تاج از حواله خودرو ملی‌پوشان فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی صحبت کرد. دفاع تاج از حواله خودرو ملی‌پوشان فوتبال باز هم بحث‌برانگیز شد.

دفاع تاج از حواله خودرو ملی‌پوشان فوتبال

به گزارش «ورزشی»، اعطای حواله خودرو به ملی‌پوشان فوتبال پس از جام جهانی سال گذشته قطر با انتقادات و حواشی زیادی همراه شد. واکنش‌های منفی بسیار زیادی به ویژه از سوی ورزشکاران سایر رشته‌ها به دنبال داشت. در راستای این جنجال‌ها، دیوان عدالت اداری رای به لغو این پاداش داد. اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که بسیاری از ملی‌پوشان برای واردات خودرو اقدام کرده بودند. لغو این پاداش موجب خسارت مالی به آن‌ها شد.

مهدی تاج که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و پیرامون این موضوع مطالبی را عنوان کرد. او درباره این حواله‌ها توضیح داد: ملی‌پوشان دو دوره به جام جهانی رفتند. در حوزه ورزش برای کشتی و سایر ورزش‌های انفرادی، مدال المپیک قطعاً بسیار حائز اهمیت است. اما در فوتبال خبری از مدال نیست. همین که فوتبال ساحلی ما اول یا دوم جهان می‌شود، مدال است. اینکه فوتسال چهارم جهان می‌شود، مدال است. و اینکه اگر در فوتبال، در ۳۲ تیم جام جهانی قرار می‌گیریم، مدال است. چون ۲۷۰ کشور برای حضور در جام جهانی رقابت می‌کنند و هزینه‌های بسیار بالایی انجام می‌شود. همه سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی نهایتاً ۳۲ تیم به جام جهانی می‌روند.

تاج: هزینه‌های رقبا را هم ببینید!

تاج: هزینه‌های رقبا را هم ببینید!

او ادامه داد: ما فوتبالی‌ها دنیا را اینطور می‌بینیم. می‌گوییم تیم‌هایی که در جام جهانی هستند و تیم‌هایی که به جام جهانی نرفتند؛ مثل جهان اول و جهان دوم. بازیکنان ما دو دوره جام جهانی رفته بودند و پاداش ماشین گرفته بودند. در دوره روسیه که من رئیس فدراسیون بودم. در قطر هم که حضور داشتم که کی‌روش را انتخاب کردیم و به جام جهانی رفتیم. معاون محترم رئیس جمهور قول داده بود که ماشین می‌دهد و عمل کردند و باعث اعتراض شد. لازم است توضیحاتی به مردم داده شود. یکی اینکه اینها پول ماشین را دادند. دوم اینکه حواله ماشین را به اینها دادند. سوم اینکه عوارض گمرکی را از آنها دریافت کردند. برخی فکر می‌کنند همه‌چیز رایگان بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه اعطای این پاداش عادلانه نبود، عنوان کرد: تا دو هزار سی سی که آزاد است و شما هم می‌توانی وارد کنی. از دو هزار سی سی به بالا مجوز لازم دارد که اینها از دو هزار سی سی به بالا گرفتند. یعنی تنها امتیازی که برای دو بار صعود به بازیکنان اعطا شد، فقط همین بوده است. اعتراضی هم در دیوان عدالت اداری شده که وزارت ورزش این را به کشتی، والیبال و … تعمیم می‌دهد. یعنی در صورت مصلحت، این پاداش برای سایرین هم در نظر گرفته شود. این کار را کردند که عدالت رعایت شود.

او در پایان این بخش از صحبت‌های خود تاکید کرد: شما نگاهی به رقبا بیندازید. من به عنوان نایب رئیس AFC  به جده رفتم و دیدم به نام هر بازیکن، خانه‌ درست کردند. ما کمپ‌ درست می‌کنیم و در آن هتل می‌سازیم و خوشحالیم که به هر بازیکن اتاق دادیم. این هزینه‌هایی بقیه را هم ببینید؛ هزینه ژاپن، ۱۶۶ میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *