دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد

دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد ، تیم لیورپول یکی از بهترین و قوی ترین و پرطرفدارترین تیم های لیگ جزیره می باشد. همیشه از شگفتی ها در تاریخ صحبت می شود، از شگفتی در تاریخ روم باستان تا یونان و ایران و کشورهای مطرح تاریخی در قرن های مختلف، اما در فوتبال لیورپول دقیقا یک شگفتی تاریخی را در چندین سال مختلف تجربه کرده است. آنها در آنفیلد به عدد شگفت انگیز 7 دست یافتند. عجایب هفت گانه را در دنیای فوتبال معنی کردند. هفت گل در آنفیلد که در ادامه سایت ورزشی با ما همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

 

عجایب هفتگانه شگفت انگیز لیورپولی ها:

در این مطلب هفت گل آنفیلد قدم به قدم از برد 1-0 ، برد 1 -0 خاطره انگیز سال 2013 لیورپول در آنفیلد تا 2-0 سال 1979 و 3 و 4 و هفت برد شگفت انگیز در ورزشگاه خود دست یافتند.

دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد

لیورپول 1-0 منچستریونایتد (2013)

 

در آن سالها که سر الکس فرگوسن در منچستر حضور داشت. منچستر یکی از تیم های مطرح با 20 قهرمانی در نوک قله قرار داشت. در این مسابقه که وین رونی غیبت داشت و دیوید مویس اولین دربی شمال غرب در مقابل لیورپول را تجربه کرد. مسابقه در اول سپتامبر 2013 در آنفیلد برگزار می گردید. سه دقیقه نخست بازی بدون فرگی در آنفلید کافی بود تا دروازه فرو بریزد. 3 دقیقه بعد از آن جشن باشکوه تولد 100 سالگی بیل شنکلی با ضربه استاریج در پنج قدمی دروازه حریف شکل گرفت. کاپیتان جرارد دندان هایش را بهم می فشارد و این نشان می دهد که چه کلمه هایی بین ایشان و فن پرسی رد و بدل شده است. لیورپول با این برد به صدر جدول رفت و خط دفاع عملکرد فوق العاده ای داشتند و این مسابقه با برد 1-0 لیورپولی ها به پایان رسید.

در این مسابقه یک مهاجم تازه وارد در اولین دربی شمال غرب گلزنی کرد. کودی خاکپو توانست با یک ضربه قوس دار از بین سه مدافع بازی را سه صفر به نفع لیورپولی ها بکند.

عجایب هفتگانه شگفت انگیز لیورپولی ها

لیورپول 2-0 منچستریونایتد (1979)

این بازی پنجاهم تاریخ لیورپول و من یونایتد در ورزشگاه آنفیلد بود. بازی فصل 79-1978 برگزار شد. در این مسابقه باب پیزلی بهترین روزهای خودش غافلگیر می شود. حذف در دور اول جام باشگاه های اروپا در مقابل تیم ناتینگهام فارست، حذف در لیگ کاپ در مقابل شفیلد و حذف مقابل من یونایتد در AFC CUP و ده روز بعد از بازی های نیمه نهایی اف ای کاپ این دو تیم در برابر هم قرار گرفتند. اینبار در یک مسابقه لیگ جزیره در ورزشگاه خانگی لیورپولی ها، گل اول لیورپول یک گل خاص و ویژه در تاریخ نبردهای دو تیم به حساب آمد. شلیک دیدنی کنی دالگلیش به سمت دروازه بیلی (گلر منچستر یونایتد)، گل دوم نیز توسط فیل نیل برای انتقال از بازی نیمه نهایی جام حذفی انجام شد. این به معنی سیزدهمین بازی بدون شکست در پایان فصل می باشد. باب بزرگ فصلی را بدون جام تمام کند؟ اصلا امکان ندارد آنهم با شکست یک حریف قدیمی با نتیجه 2 گل!

 

 

لیورپول 3-0 منچستریونایتد (1965)

این بازی خاطره انگیز که در قاب سیاه و سفید قدیمی بوده است. این بازی پرسروصدا و مملو از تماشاگر بود. دقیقا شش بازی مانده به پایان فصل 64-1963 لیورپول بالای جدولی و صدر نشین در مقابل منچستر با 3 گل پیروز شد. در این مسابقه بیل شنکلی در مقابل مت بازبی در میان 52 هزار نفر در آنفیلد و ده ها هزار نفر پشت درهای بسته ورزشگاه حضور داشتند. ایان کالاهان بعد از 5 دقیقه توپ برگشتی ران یتس را درون دروازه هری گرگ کرد و دقیقه های بعد ارو اسمیت جوان 2-0  و سپس ارو اسمیت 3-0. این بار با نبوغ راجر هانت. در این روز لیورپول در آنفیلد موفق شد 3-0 من یونایتد را شکست دهد و بیل شنکلی گام مهم برای اولین قهرمانی لیگ را بدست آورد.

 

لیورپول 4-0 منچستریونایتد (1990)

در سال 1990 کنی دالگلیش سرمربی لیورپول بود. او در مقابل همشهری خودش به دنبال دستاوردهای تازه بود. الکس فرگوسن با گری پالیستر و استیو بروس خط دفاعی را بنا نمودند. نسیم خوش دهه 80 هنوز در آنفلید حضور داشت. ایان راش به لیورپول برگشت و پیتر بردزلی در کنار جان بارنز در خط حمله قدرتی حضور داشتد. بردزلی مرد نخست بازی بود. او توانست با هت تریک فوق العاده و دلچسب اسمش را در تاریخ لیورپول ثبت نماید. جان بارنز نیز تک گل بعدی را به ثمر رساند و لیورپولی ها در آنفیلد موفق به شکست منچستر یونایتد شدند.

عجایب هفتگانه شگفت انگیز لیورپولی ها

لیورپول 5-0 منچستریونایتد (1925)

در آن روزگارها هنوز صحبتی از دربی پرافتخار باشگاه های انگلیسی مطرح نبود، کسی بازی منچستر یونایتد و لیورپول را دربی انگلیس نمی دانست. دشمین بین دو تیم فقط در حالت محلی وجود داشت. یک بازیکن بنام دیک فورشاو نامش را در کتاب ها و مقالات جاودانه نمود. در سال 1925 روزگاری که جایگاه کاپ سالها قبل از دوران شنکس و باب و فاگن و دالگلیش پر از تماشاگرهای سرخ بود. روزی که لیورپول نمایش درخشانی داشت و توانایی های فردی خود را نشان داد. دیک فورشاو مهاجم لیورپول توانست نسخه من یونایتد را بپیچاند. فورشاو در این مسابقه هت تریک کرد و دو گل دیگر را نیز همین بازیکن پسری از روستا به ثمر رساند. نتیجه ای فوق العاده که سالها از آن یاد می شد.

 

لیورپول 6-0 منچستریونایتد (1895)

قطعا شش گله کردن خیلی بهتر از 5 گل است. باز هم گل های بی شماره شش تایی برای آنفیلدیها ، لیورپول با شش گل در این مسابقه توانست من یونایتد را شکست دهد. قطعا این مسابقه نیز آمار و ارقام ها را جابه جا کرد. لیورپول تنها یک بار با اختلاف شش گل من یونایتد را شکست داده. در واقع نیوتون هیت را. در دسته دوم. بازی که پس از تیر خلاص کشنده‌ی صلاح در بازی دیشب از زیر خاک بیرون می‌آید.

دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد

لیورپول 7-0 منچستریونایتد (2023)

دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد ، در یک مسابقه دیگر آنهم در سال 2023 لیورپولی ها من یونایتد را هفت تایی کردند. قطعا این یک رکورد شکنی جدید و فوق العاده در قرن جدید می باشد. یورگن کلوب به جشن دیوانه وار آنفیلد دعوت شد و طرفداران به عجایب هفت گانه لیورپولی ها اعتقاد پیدا کردند. به نظر شما آیا لیورپول با این برد اسمش را در تاریخ لیگ جزیره جاودانه کرده است؟ لطفا نظرات و دیدگاه های خود را در ادامه مطلب بیان نمایید.

mohamadnd
7 مارس 2023

2 دیدگاه در “دنیای 7 شگفت‌انگیز در آنفیلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *