رئال مادرید قهرمان جام باشگاه های جهان 2023

رئال مادرید با غلبه بر الهلال به عنوان قهرمان جام باشگاه های جهان 2023 بر جهان حکمرانی کرد. این تیم با قهرمانی جام باشگاه های جهان 2023 در مراکش صدمین جام خود را به دست آورد.

نتیجه ی فینال جام باشگاه های جهان 2023

رئال مادرید پنجمین جام جهانی باشگاه های خود را در مراکش به پایان رساند. و الهلال عربستان سعودی را با گل های وینیسیوس جونیور، فده والورده و کریم بنزما با نتیجه 5-3 پشت سر گذاشت.

یک قرن شگفت‌انگیز از جام‌ها را برای لوس بلانکوس تکمیل شد. صدمین جام در تاریخ آنها با رکوردی که شامل 35 لالیگا سانتاندر، 19 کوپا دل ری و 14 لیگ قهرمانان اروپا است.

آنها این شانس را خواهند داشت که سه جام دیگر را در این فصل به آن مجموعه اضافه کنند. اما فعلا آنها می توانند پس از پیروزی همه جانبه مقابل الهلال، قهرمانی جهان را جشن بگیرند.

الهلال به هیچ وچه حریف رئال نمی شد

این باشگاه عربستانی در سال 2021 قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. و ویداد کازابلانکا و فلامنگو را در راه رسیدن به فینال شکست داد، اما آنها با قهرمان اروپا همخوانی نداشتند.

با این حال، آنها با گل دقیقه 79 رئال مادرید را ترساندند. و قبل از وقت اضافه با یک شوت به سمت دروازه، آن باز کردند. اما نتوانستند بیشتر از این فاصله را کم کنند و لوس بلانکوس برتری دو گل خود را حفظ کرد.

وینیسیوس پس از چند بازی زیبا با بنزما و والورده دروازه را باز کرد. مرد فرانسوی وینیسیوس را به گل رساند. و او زیر نظر عبدالله آل مایوف شلیک کرد که نتوانست آنقدر شیرجه بزند تا توپ را از رسیدن سقف دروازه متوقف کند.

این دو بار دیگر برای گلزنی با هم ترکیب شدند. گل سوم رئال مادرید، زمانی که وینیسیوس یک سانتر کوتاه را به سمت عقب منحرف کرد و به بنزما رسید که با اولین لمسش آن را به گل تبدیل کرد.

در این بین، والورده برتری تیمش را پس از یک دفع ضعیف توسط الهلال دو برابر کرد. سپس با ضربه ی توسط موسی مارگادر دقیقه 26، نتیجه 2 بر 1 شد.

اما این نیمه دوم بود که واقعاً پیروزی را برای رئال مادرید رقم زد. زیرا آنها در 15 دقیقه سه گل به ثمر رساندند تا تیم عربستانی را به پایان برسانند. تیم عربستانی با یک گل لوسیانو ویتو پاسخ داد اما هرگز نتوانست واقعاً تهدیدی برای رئال ایجاد کند.

درخشش وینیسیوس در قهرمان رئال در جام باشگاه های جهان 2023
درخشش وینیسیوس در قهرمان رئال در جام باشگاه های جهان 2023

وینیسیوس در گل و پاس گل متخصص شده است

این بازیکن برزیلی در فینال جام باشگاه های جهان مانند بازی سنت دنیس مقابل لیورپول، دروازه را باز کرد.

یک هفته پیش، وینیسیوس جونیور بحث شهر بود. زیاد. خیلی زیاد. و این به خاطر یک موضوع ورزشی نبود، بلکه به خاطر رنجی بود که او در دیدار از مایورکا متحمل شد.

حالا به این دلیل است که وینگر رئال مادرید بازیکن فینال جام باشگاه های جهان است. کسی که تیمش را در مسیر هشتمین قهرمانی جام باشگاه های جهان قرار داد. سیزده دقیقه بعد از بازی، بازیکن 20 ساله رئال مادرید خود را از جناحین کنار دروازه الهلال در کنار دروازه الهلال دید. و این بار یک شوت کم ارتفاع را انتخاب کرد که عبدالله ابراهیم آل مایوف نتوانست مانع از ورود به دروازه شود و نتیجه را 1 بر صفر کند.

با این گل رئال مادرید به راه افتاد. او مسیری را ادامه داد که در 28 می در سنت دنیس با گل وینیسیوس به لیورپول آغاز شد. آن ارسال از فده والورده تعیین کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا بود و بلیت رئال مادرید به رباط را قطعی کرد.

مشکلات گلزنی وینسیوس مدت هاست که به فراموشی تبدیل شده است. به همین دلیل این برزیلی اکنون بهترین گلزن تیمش است. اولین گل او در فینال جام باشگاه های جهان پانزدهمین گل او در این فصل بود. سپس او شانزدهمین گل خود را اضافه کرد، دو گل بیشتر از کریم بنزما، که گلزنی نیز کرد. کسی که بهترین گلزن رئال مادرید از زمان جدایی کریستیانو رونالدو در تابستان 2018 است.

با نیم فصل باقی مانده و تعیین کننده ترین بازی ها هنوز، وینیسیوس چند گل با 22 گلی که در فصل گذشته به ثمر رساند، بالاترین گل در دوران جوانی اش فاصله دارد.

تاثیر بازی او در رئال مادرید خارج از بحث است. در نیمه نهایی، او وقتی دروازه بان را یک بر یک به روشی متفاوت با امتیاز 1 0 در فینال حل کرد، با یک لمس کامل از بالای صفحه، دروازه بان را باز کرد. و او کسی بود که به خاطر پنالتی که باید باعث نتیجه 3-1 می شد زمین خورد. اما مودریچ از آن استفاده نکرد.

5 دیدگاه در “رئال مادرید قهرمان جام باشگاه های جهان 2023 شد

    1. پرز نزاشت چمپیوزلیگ امسال رو ببریم با این بهانه که پول نیست برای خرید بازیکن اگه سه بازیکن میخریدیم تموم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *