رئال مادرید 1-0 لیورپول

رئال مادرید 1-0 لیورپول (6-2): رئال مادرید در حالی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد که لیورپول در شکست 1-0 در سانتیاگو برنابئو هرگز تهدیدی برای دفاع سه گلی مورد نیاز خود نکرد. قرمزها از لیگ قهرمانان حذف شدند

مادرید قهرمان اروپا در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی خود در انگلیس به پیروزی درخشان 5-2 در انگلیس دست یافت و لیورپول را در بازی برگشت روز چهارشنبه یک نبرد سخت و پرقدرت گذاشت.

خط دفاعی قرمزها – و به‌ویژه آلیسون – حداقل به هم تیمی‌های خود سکویی برای ساختن این بار فراهم کردند. اما تهدید گلی که برای مدت کوتاهی مادرید را در مرسی ساید نگران کرده بود. کمتر مشهود بود.

در نهایت، کریم بنزما، آن دشمن آشنا، تیم یورگن کلوپ را از بدبختی خارج کرد. زیرا مادرید به تلاش خود برای یک تاج دیگر در رقابت های مورد علاقه خود ادامه داد.

کریم بنزما
کریم بنزما

کریم بنزما ستاره فرانسوی | بیوگرافی

لیورپول از لیگ قهرمانان اروپا خارج شد

لیورپول با شکست مجموع 6-2 مقابل رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا خارج شد زیرا ضربه دیرهنگام کریم بنزما قرمزها را به باخت 1-0 در بازی برگشت محکوم کرد.

دروازه بان ها ستاره های بی شک نیمه اول بدون گل بودند

رئال مادرید 1-0 لیورپول
رئال مادرید 1-0 لیورپول

آلیسون در فاصله نزدیک وینیسیوس جونیور را به طرز درخشانی مهار کرد. و خیلی زود ضربه انحرافی ادواردو کاماویگا را روی تیر افقی ضربه زد. بررسی VAR ممکن است آفساید ارائه شده در برابر وینیسیوس را که دوباره توسط آلیسون رد شد، لغو کند.

این توقف‌ها تقریباً لیورپول را در تساوی نگه داشت. اما تیبو کورتوا  قهرمان فینال فصل گذشته بین دو تیم نمی‌توان از آن غافل شد. توقف نوک انگشت او از داروین نونز به اندازه هر سیو آلیسون چشمگیر بود. و سپس یک درایو رعد و برق کودی گاکپو را شکست داد.

فدریکو والورده در اوایل نیمه دوم دوید، اما مستقیماً با آلیسون برخورد کرد. با همان مردی که پس از عملکرد عالی لوکا مودریچ در سمت چپ، به سمت چپ حرکت کرد. بنزما زمانی که به خوبی روی پای راست خود قرار گرفت.  هدف را از دست داد.

با این حال، موقعیت‌ها همچنان در مسیر مادرید قرار می‌گرفت و بنزما اشتباهی مرتکب نشد. که وینیسیوس در پایان خود اشتباه کرد و به جای هم تیمی‌اش را برای یک گل باز در دقیقه 78 سوق داد.

بنزما در این فرآیند ضربه ای زد. اما این میزان نگرانی مادریدی ها در پیروزی 6-2 در مجموع بود.

 مادرید هرگز در معرض تهدید نبود

کلوپ اذعان کرده بود که لیورپول باید “بسیار خوب” باشد تا بتواند هر فرصتی را داشته باشد. و آنها از نظر هجومی چنین نبودند – به خصوص در نیمه دوم.

هنوز با سه گل عقب افتادن در بازی 45 دقیقه مانده به بازی، میهمان باید ترمز دستی را رها می کرد. اما در عوض برای ایجاد هر گونه تهدیدی تلاش می کرد.

پس از شوت جیمز میلنر در دقیقه 37 – هشتمین بازی آنها – لیورپول تا تلاش رامانه هاروی الیوت در دقیقه 83 پیش از تلاش دوباره به میدان رفت.

دوباره پادشاه کورتوا

این بیشتر شبیه کورتوا بود که در فینال پاریس 9 سیو برد را انجام داد تا مردی که در بدشانسی اولیه لیورپول برای مدتی در آنفیلد کنترل این تساوی را در اختیار داشت.

شاید در پایان راحت بود، اما کورتوا در نیمه اول چهار دفع بسیار مهم را انجام داد. زمانی که یک گل ممکن بود باعث ایجاد تنش شود.

صلاح خیلی ناامید کننده

پنالتی اسفناک محمد صلاح در روز شنبه در بورنموث، لیورپول را با شکست در لیگ برتر روبرو کرد. اما حداقل این به عنوان یک تلاش ثبت شد. او اینجا یک گلوله هم نداشت.

اگرچه صلاح دو موقعیت برای هم تیمی های خود ایجاد کرد. اما در یک سوم پایانی نیز به طرز دردناکی هدر داد. جایی که تنها 4 پاس را اشتباه انجام داد اما به نظر می رسید هر بار شتاب را از بین می برد.

آمار اصلی:

بنزما 7 گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رسانده است
بنزما 7 گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رسانده است

– باخت مجموع 6-2 لیورپول به رئال مادرید، سنگین ترین شکست آنها در دو بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا است.
– مادرید اکنون در هر یک از سه فصل گذشته لیورپول را از لیگ قهرمانان حذف کرده است. فقط برای دومین بار که اتفاق افتاده است (اتلتیکو مادرید، همچنین توسط رئال مادرید، در چهار سال متوالی حذف شد)
– تحت هدایت کلوپ، هر شش حذفی لیورپول از رقابت‌های بزرگ اروپایی برابر باشگاه‌های اسپانیایی (سویا x1، اتلتیکو مادرید x1، رئال مادرید x4) بوده است.
– مادرید به نوزدهمین مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است و تنها بایرن مونیخ (21، از جمله فصل 2022-2023) موفق به کسب امتیاز بیشتر شده است. مادرید با یک امتیاز از بارسلونا (18) جلوتر است.
– بنزما 7 گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به ثمر رسانده است که بیش از هر بازیکن دیگری است. تنها لیونل مسی (27) نسبت به بنزما (19) در مجموع گل‌های بیشتری به تیم‌های انگلیسی در این رقابت‌ها زده است.

Pooria
16 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *