رافائل نادال برترین تنیس باز مرد 2023

رافائل نادال و نائومی اوساکا برترین تنیس بازان مرد و زن 2023 انتخاب شدند. و جوایز بهترین ورزشکار مرد و زن سال را از آن خود کردند.

رافائل نادال برترین تنیس باز مرد 2023

و این برای دومین بار است که نادال جایزه برترین ورزشکار سال را دریافت میکند. او در سال گذشته برای سیزدهمین بار فاتح رولان گاروس شد و با رکورد ۲۰ قهرمانی راجر فدرر در گرند اسلم‌ها برابری کرد. تنیس‌باز اسپانیایی در سال ۲۰۱۱ نیز جایزه لاروس را برده بود.

مرد دوم تنیس جهان بعد از دریافت این جایزه بهترین بازیکن سال گفت: «از صمیم قلب از آکادمی لاروس تشکر می‌کنم. بهترین رقبای فوق‌العاده‌ای داشتم که به اندازه من لایق این جایزه بودند، ولی امسال سال من بود و از این اتفاق خیلی خوشحالم. قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه و برابری با رکورد راجر فدرر که رقیب بزرگ و در عین حال دوست من است برایم ارزش زیادی داشت و لحظه‌ای فراموش‌نشدنی بود.»

نائومی اوساکای ژاپنی برترین تنیس باز 2023

نائومی اوساکای ژاپنی تنیس باز برتر سال
نائومی اوساکای ژاپنی تنیس باز برتر سال

اوساکای ژاپنی در سال ۲۰۲۰ در مسابقات اوپن امریکا به عنوان قهرمانی رسید و فعالیت‌هایش در جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» بسیار مورد توجه قرار گرفت. در مورد رافائل نادال و نائومی اوساکا بیشتر بخوانیم.

اوساکا بعد از دریافت این جایزه گفت: «بسیار خوشحالم. امیدوارم در آینده بتوانم به افراد زیادی کمک کنم و تأثیرگذار باشم. به نظرم مهم است افرادی که جایگاهی دارند از موقعیت خود برای کمک به دیگران بهره ببرند.»

زن شماره ۲ تنیس جهان پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه «بیشترین پیشرفت سال» را از آن خود کرده بود.

دومینیک تیم و ایگا اشویانتک نیز در بخش‌ «بیشترین پیشرفت سال» نامزد دریافت جایزه بودند.

بنیاد لاروس هر ساله طی مراسمی بهترین‌های ورزش جهان را در بخش‌های گوناگون معرفی می‌کند.

آخرین حواشی و اخبار ورزشی را از سایت ورزشی دنبال کنید.

raha36
7 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *