رسمی: تیم جدید برانکو ایوانکوویچ مشخص شد

با پایان جام ملت‌ها و پایان کار برانکو با تیم ملی عمان، بالاخره تیم جدید برانکو ایوانکوویچ مشخص شد. این بار هم یک تیم باشگاهی در کار نیست. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس، هدایت تیم ملی چین را برعهده گرفت.

تیم جدید برانکو ایوانکوویچ مشخص شد

به گزارش وبسایت «ورزشی»، حذف تیم ملی چین از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باعث شد که مدیران فدراسیون فوتبال این کشور با مربی پیشین قطع همکاری کنند. حالا تیم ملی چین گزینه‌ی جدید سرمربی‌گری خود را رسماً اعلام کرده است.

در روزهای اخیر نام مربیان مختلفی برای نیمکت تیم ملی چین مطرح شده بود. اما یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها، برانکوی کروات بود. مذاکرات با برانکو که او نیز پس از حذف تیم ملی عمان از جام ملت‌های آسیا به دنبال تیم جدیدی بود، با تیم چین به مراحل پیشرفته رسید.

حالا فدراسیون فوتبال چین ساعاتی قبل با انتشار بیانیه‌ای، برانکو را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور برگزید. بنابراین با چشم‌انداز جام جهانی 2026، او سکان هدایت چینی‌ها را بر عهده گرفت.

در بیانیه‌ای از سوی این فدراسیون آمده است: «جهت آماده‌سازی برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 پیش رو، فدراسیون فوتبال چین پس از ارزیابی گزینه‌های مختلف، تصمیم به همکاری با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی چین گرفته است.»

سابقه حضور برانکو در فوتبال چین

سابقه حضور برانکو در فوتبال چین

برانکو که هفته آینده 70 ساله خواهد شد، پیش از این سابقه هدایت شاندونگ تایشان به قهرمانی سوپرلیگ چین در سال 2010 را داشته است. لذا می‌توان گفت که او با فوتبال این کشور آشنایی دارد و همین امر همکاری او با تیم ملی فوتبال این کشور را آسان می‌کند.

این مربی کروات در اولین بازی خود، در ماه مارس سال جاری میلادی و در دیدار برابر تیم ملی سنگاپور از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 روی نیمکت چینی‌ها بنشیند.

Pooria
24 فوریه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *