رفتن ژائو فلیکس به چلسی

رفتن ژائو فلیکس به چلسی ، Joao Felix و Diego Pablo Simeone دو راه متفاوت برای درک بازی دارند. آنها از دو نسل متفاوتی هستند که زندگی را نیز متفاوت تر می بینند.

چرا اتلتیکو و دیگو سیمئونه او را نمی خواستند؟

فلیکس بازیکن 23 ساله از پتانسیل خودش آگاه و مطمئن است، می خواست که به او احترام گذاشته شود. او می خواهد تیم با نقاط قوت او سازگار شود. سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید اما تنها برای بدست آوردن آنچه که ارزش دارید، اعتقاد دارد. باید در تیمش سخت کار کنید و شرایط برای هر بازیکنی تغییر خواهد کرد. این تنها را رشد با او است.

اتلتیکو معتقد بود که پرداخت 127 میلیون یورو معادل 113 میلیون پوند به تیم بنفیکا در سه سال و نیم قبل برای این بازیکن 19 ساله تجارت خوبی خواهد بود.

چرا اتلتیکو و دیگو سیمئونه او را نمی خواستند؟
چرا اتلتیکو و دیگو سیمئونه او را نمی خواستند؟

مهاجم پرتغالی بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ باشگاه اسپانیایی بود. یک سرمایه گذاری مناسب بعد از به رخ کشیدن استعداد خودش و کسی که به اتلتیکو کمک می کند تا راه دوری را طی کند.

اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. چی شد؟

اما همه چیز خوب پیش نرفت و رفتن ژائو فلیکس به چلسی اتفاق افتاد.

رفتن ژائو فلیکس به چلسی

زمانی که همه چیز فروپاشید

سیمئونه همیشه فکر می کرد که قیمت ها بر علیه بازیکن کار می کنند، انتظارات برای کسی که تنها شش ماه فوتبال درجه یک بازی کرده است نیز بسیار زیاد است.

به خورخه مندز، مدیر برنامه های او و میگل آنخل گیل مارین، مدیر اجرایی اتلتیکو هشدار داده شد که سیمئونه سرمربی آرژانتینی مرد ایده آلی برای مراقبت از این فوتبالیست آینده دار نیست.

سیمئونه وجدانش راحت است، او از فلیکس زمانی استفاده کرد که بازیکن خواسته سرمربی را به او می داد.فلیکس فکر می کند که سیمئونه هر بار که فرمش اندکی افت می کرد، او را به نیمکت می فرستاد.

در طول 134 بازی که فلیکس برای این تیم انجام داد و در طی این مدت 33 بار گل زده است. بزرگترین سهم او سه ماه اول فصل قهرمانی ات مادرید در فصل 2020-2021 بوده است. اما از آن زمان همه چیز به آرامی پیش نرفت و دوره قطع رابطه این دو نفر در پاییز گذشته بود.

روابط فلیکس و سیمئونه
روابط فلیکس و سیمئونه

روابط فلیکس و سیمئونه

در اواسط ماه سپتامبر، تیم اتلتیکو در دربی مادرید را در خانه شکست داد. قهرمانی لیگ حتی در همان مرحله ابتدایی فصل به یک غیرممکن تبدیل می شد. سیمئونه از رفتار بازیکنش با توپ و بدون توپ لذت نمی برد.

فلیکس با شروع در 7 بازی از هشت بازی اول فصل ، حضور ثابت در ترکیب را از دست داد. بلافاصله بعد از بازی، فلیکس از مدیر برنامه خود و از گیل مارین درخواست نمود که در ماه ژانویه آنجا را ترک نمایند.

همچنین در مصاحبه ای با آدری کنترراس یوتیوب در آن زمان، از او پرسیده شد که به نظر او بهترین مدیر کیست، فلیکس پاسخ داد: “پاس”.

سیمئونه همچنین در بازی برابر سویا یا کلوب بروژ نیز از او استفاده نکرد و به وضوح نارضایتی خودش را از این وضعیت نشان داد. از دو گل آنخل کوریا مهاجم مقابل خیرونا استفاده کرد و گفت: “وقتی کوریا ناراحت است، آن را در زمین نشان می دهد.”

در بازی برگشت مقابل بروژ، فیلیکس که نیم ساعت بدنش را گرم کرده بود و دو بار از او خواسته شد که برای بازی آماده شود اما در نهایت در بازی شرکت نکرد، فلیکس بند کفش خود را روی زمین پرت کرد. بلافاصله پس از اینکه سیمئونه گفت: “تا زمانی که من اینجا هستم، تصمیمات بر اساس عملکرد است. ژوائو هر بار که در شرایط خوبی بود بازی می کرد.”

فلیکس در دیدار حساس لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایر لورکوزن که در آن اتلتیکو حذف شد، برای هشتمین بازی متوالی نیمکت نشین بود.

در آن زمان رابطه بین بازیکن و مربی به خوبی سپری نشد.

فلیکس و سیمئونه
فلیکس و سیمئونه

چرا سیمئونه به ژائو فلیکس اعتماد ندارد؟

زمانی که بازیکن ملی پوش پرتغالی به عنوان مهاجم دوم مطرح شد، سیمئونه مسیر معمولی خود را با موانع برنامه ریزی کرد. او را با تمام تعهداتی که یک بازیکن اتلتیکو باید داشته باشد، عمدتاً بدون توپ،به روز نماید.

این بازیکن، در کمال تاسف، در جناح راست و اغلب دور از محوطه جریمه رقیب استفاده می شد. گیل مارین از مدیرش خواست تا فلیکس را به زمین نزدیک تر کند. مدیر باشگاه همان‌طور که پیشنهاد شد، عمل کرد. با این حال، این حرکت باعث شد تا روابط سیمئونه با رئیس اجرایی بدتر شود.

فلیکس از 134 بازی خود در اتلتیکو فقط 24 بار 90 دقیقه کامل بازی کرده است (84 شروع).

او علاوه بر 33 گل، 16 پاس گل نیز به ثبت رساند. میانگین گل های او در لالیگا و اروپا مشابه است – 0.25 و 0.26 در هر بازی – و به وضوح جایی برای پیشرفت وجود دارد.

فراتر از اعداد و ارقام، سیمئونه بارها احساس کرده که این بازیکن نگرش درستی ندارد، او اغلب به دنبال منافع شخصی بوده و به اندازه کافی خود را در دفاع فدا نکرده است. سرمربی فکر نمی کند که مهاجم پرتغالی آنقدر خوب باشد که مردم فکر می کنند. تنها فوق ستاره ای که او در ترکیب دارد، آنتوان گریزمان فرانسوی است.

امسال با اعلام سرمربی تیم مبنی بر “ژائو فلیکس و 10 نفر دیگر” آغاز شد، اما سیمئونه هیچ مانعی برای جدایی او ایجاد نکرد. او اکنون می داند که نمی خواهد او را برگرداند.

واکنش باشگاه به این موارد چیست؟

گیل مارین تمام روش های ممکن برای رسیدگی به این وضعیت را امتحان کرده است تا مجبور نباشد بین مربی و بازیکن یکی ار انتخاب کند.

او چند ماه پیش گفت: «در سازگاری با مشکل مواجه شده است. این به سیمئونه بستگی دارد که نسخه مناسب خود را پیدا کند.

اما، در ماه دسامبر، گیل درهای فروش را باز کرد و اعتراف کرد: “اگر پیشنهاد خوبی برسد، باید آن را در نظر بگیریم. رابطه بین سرمربی و بازیکن خوب نیست. من می خواهم او بماند اما بازیکن. متفاوت فکر می کند.”

رفتن ژائو فلیکس به چلسی
رفتن ژائو فلیکس به چلسی

رفتن ژائو فلیکس به چلسی

هیچ کسی حاضر نبود 100 میلیون پوند به اتلتیکو بپردازد. بنابراین بازیکن قرضی به یک احتمال واقعی تبدیل شد. گیل مارین از فلیکس درخواست کرد که قرارداد خود را یک سال تا سال 2027 تمدید کند، زیرا او می خواهد آینده خود را کنترل کند.

گیل مارین می گوید: سیمئونه هر زمان که تصمیم بگیرد باشگاه را ترک خواهد کرد. این یک دروغ است که سرمربی آرژانتینی درخواست جدایی کرده است،اما اگر او این کار را انجام دهد، باشگاه خیلی ناامید نخواهد شد و لوئیز انریکه به احتمال زیاد جانشین او خواهد بود. همچنین تصور می شود که فلیکس زیر نظر سرمربی سابق بارسلونا و اسپانیا بدرخشد.

باشگاه بر این باور است که از زمان قهرمانی در لیگ در فصل 2020-21 و علیرغم دستیابی به هدف بازی کردن سالانه در لیگ قهرمانان اروپا در طول یک دهه، این تیم واقعاً پتانسیل خود را به‌ویژه در اروپا برآورده نکرده است. حالا با رفتن ژائو فلیکس به چلسی دیگر در تیم اسپانیایی در این فصل در کنار سرمربی آرژانتینی توپ نمی زند.

خیلی به تصمیمات مدیریتی مربوط می شود.

فصلی که تیم در رقابت های اصلی قاره ای حضور ندارد، آنها می توانند سیمئونه را با پرداخت کمتر از 23 میلیون یورو در سال (20.4 میلیون پوند) از دور خارج کنند.

اما هر بار که گیل مارین به این احتمال فکر می کند، به همان نتیجه می رسد ، اسطوره ای مانند سیمئونه، علیرغم اینکه درصد زیادی از طرفداران به او شک دارند، حق تصمیم گیری درباره آینده خود را به دست آورده است.

رفتن ژائو فلیکس به چلسی باعث شد تا حالا خیال سرمربی اتلتیکو راحت تر باشد.

سیمئونه
سیمئونه

آیا چلسی مکان خوبی برای درخشش ژائو فلیکس است؟

رفتن ژائو فلیکس به چلسی آیا به درخشش او کمک می کند. بازیکن پرتغالی در جام جهانی عملکرد خوبی داشت. سیمئونه پس از نمایش مقابل غنا گفت که از عملکرد بازیکنش لذت می برد، اما افزود: “این یک تورنمنت کوتاه ایده آل برای او است، بازی های زیادی وجود ندارد که در آن زیبایی و سرعت را ببینید و عاشق بازیکنانی مانند او شوید.” .

فلیکس در این باره در دوحه گفت که: “روش بازی پرتغال با اتلتیکو کاملا متفاوت است.”

پس از بازگشت، او در دو بازی کوپا دل ری به دلیل التهاب لوزه به تیم اضافه نشد. در نهایت چلسی پذیرفت 11 میلیون یورو برای انتقال قرضی و همچنین پرداخت دستمزد او در ادامه فصل پرداخت کند. این معامله بند اختیار خرید ندارد.

این یک تصمیم مخاطره آمیز از سوی فلیکس برای پیوستن به تیمی است که در شرایط سختی قرار دارد. اما چلسی تنها باشگاه برتری است که به بازیکنی مانند او نیاز دارد و او می تواند به طور منظم بازی کند. همچنین، مدیر گراهام پاتر، بازیکنانی مانند او را دوست دارد و از آنها استفاده می‌کند، اگرچه یافتن موقعیت ایده‌آل برای او در تنوع سیستم‌هایی که استفاده می‌کند آسان نخواهد بود.

با رفتن ژائو فلیکس به چلسی آیا او می تواند خودش را به سرعت مطرح کند؟ یک چیزی با رفتن ژائو فلیکس به چلسی به نفعش خواهد بود. اگر تفکر سیمئونه را دنبال کنید – چلسی هنوز در لیگ قهرمانان زنده است، رقابت “کوتاه” دیگری.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

منبع : بی بی سی اسپورت

mohamadnd
12 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *