استراتژی باشگاه لیورپول

تاکتیک های نقل و انتقالاتی باشگاه لیورپول انگلیس همیشه نشان داده است که از تصمیمات و هدف های بازیکنان حرفه ای خود از جمله روبرتو فیرمینو، جلوتر است.

استراتژی نقل و انتقالاتی لیورپول انگلیس
استراتژی نقل و انتقالاتی لیورپول انگلیس
گزارش رسانه ها

به گزارش برخی رسانه های مطرح اروپایی، هزینه 95 میلیون یورویی باشگاه لیورپول برای به خدمت گرفتن داروین نونیز، از همان ابتدا تصمیمی برای جایگزینی سادیو مانه ستاره سنگالی بود.

داروین نونیز
داروین نونیز
داستان نقل و انتقالاتی لیورپول

وقت خرید داروین نونیز طوری بود که نشان می داد که قرار است یکی از ستارگان لیورپول به فروش برسد. ثبت شدن و اعلام شدن خرید نونیز چند هفته پس از فروش و تصمیم جدایی مانه انجام شد. با خرید قطعی داروین نونیز، سادیو مانه ستاره سنگالی با باشگاه بزرگ بایرن مونیخ آلمان قرارداد امضا کرد.

از حقیقت نباید دوری کرد و به نظر می رسید که مدیران باشگاه بندر لیورپول انتظار جدایی سادیو را داشتند. باید برای این مسئله برنامه ریزی می شد چون او در آستانه تولد 30 سالگی و پایان قراردادش قرار می گرفت. این اتفاق باعث شد تا هواداران این تیم شاهد یک انتقال جالب در پنجره زمستانی با حضور لوئیس دیاز شوند.

با ورود دیاز به آنفیلد قرار شد وی جانشین مانه در پست وینگر چپ به مدت طولانی باشد. این پستی که برای او انتظار می رود بعد از مانه، عادت او در زمین فوتبال بود. البته با تصمیم و نظر یورگن کلوپ، دیاز در فصل اخیر در میانه میدان بازی کرد.

لوئیز دیاز
لوئیز دیاز
جدایی یکی دیگر از مثلث شگفت انگیز

یک سال از این اتفاقات عجیب باشگاه لیورپول می گذرد و باری دیگر شاهد جدایی یکی از ستارگان مثلث افسانه ای این تیم خواهیم بود. بزودی قرارداد روبرتو فیرمینو ستاره بزریلی با لیورپول انگلیس به پایان می رسد و همین موضوع باعث شد تا خبرنگاران، خبری از خروج این بازیکن به رسانه ها بدهند.

مثلث افسانه ای لیورپول انگلیس
مثلث افسانه ای لیورپول انگلیس
راجر ویتمن، مدیر برنامه روبرتو فیرمینو

قبل از این خبر، در گفت و گو با اسکای اسپورت راجر ویتمن، گفته بود که مذاکرات خوبی و مثبتی با مدیران باشگاه لیورپول داشته است و آنها راه درستی را طی کردند. او از آنفیلد به عنوان بهترین محل برای بازی کردن موکلش نام برد.

اما تا به امروز حرفی و سندی از تمدید قرارداد با روبرتو فیرمینو دیده نشده است. هفته گذشته شایعه ای منتشر شد که خبر از علاقه 3 باشگاه مطرح اروپایی از جمله چلسی و اینتر و آرسنال به روبرتو دارند. مدیران این باشگاه ها شرایط این بازیکن را زیر نظر دارند.

آرسنال انگلیس و چلسی انگلیس
آرسنال انگلیس و چلسی انگلیس
کدام باشگاه؟

هر کدام از این 3 باشگاه در زمان مناسب و با ارسال درخواست جذاب در رقابت با باشگاه لیورپول اقدام کنند و نظر فیرمینو جلب شود باید او را در فصل آینده در پیراهنی جز پیراهن لیورپول مشاهده کنیم.

درباره روبرتو

روبرتو فیرمینو باربوسا د اولیویرا، زاده اکتبر 1991 در شهر زیوه برزیل، بازیکن فوتبال که اکنون برای باشگاه لیورپول انگلستان نوپ می زند.

کشور برزیل
کشور برزیل
داستان فوتبالی روبرتو

پست تخصصی وی، مهاجم و هافبک هجومی و وینگر راست است. او، فوتبال حرفه ای خود را از باشگاه فیگی رنسه برزیل آغاز کرد. سپس به هوفنهایم آلمان در بوندسلیگا پیوست. روبرتو، بعد از پیوستن یورگن کلوپ به تیم بندر لیورپول، او همراه یورگن به لیگ جزیره آمد.

یورگن کلوپ در لیورپول انگلیس
یورگن کلوپ در لیورپول انگلیس
خلاقیت و استعداد فیرمینو

فیرمینو، با توجه به انعطاف تاکتیکی و سرعت خوب و توانایی کنترل توپ و قدرت دریبل زنی، علاوه بر مهاجم هدف، قابلیت وینگر و مهاجم دوم را نیز دارد.

مهم ترین گل فوتبالی

روبرتو فیرمینو، همواره خود را لیورپولی می داند. او تک گل قهرمانی تیمش در جام باشگاه های جهان را در برابر تیم فلامینگو برزیل به ثمر رساند و در تاریخ باشگاه لیورپول انگلیس، جاودانه شد.

شادی پس از گل مهم روبرتو در فینال جام باشگاه های جهان
شادی پس از گل مهم روبرتو در فینال جام باشگاه های جهان
از جمله افتخارات وی

از جمله افتخارات وی، می توان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در لیگ جزیره اشاره کرد.

کاپ قهرمانی در دستان روبرتو فیرمینو
کاپ قهرمانی در دستان روبرتو فیرمینو
وداع روبرتو با تیم ملی

عدم دعوت از وی، در ترکیب تیم ملی برزیل برای حضور در جام جهانی 2022 قطر، از بازی های ملی برای همیشه خداحافظی کرد.

ناراحتی و وداع روبرتو فیرمینو از تیم ملی برزیل
ناراحتی و وداع روبرتو فیرمینو از تیم ملی برزیل

3 دیدگاه در “روبرتو فیرمینو، پسری که آنفیلد را ترک می کند.

  1. اگه قرار باشه روبرتو بره حتما باید یک جایگزین خوب براش بیارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *