رکورد بیشترین پاس گل در یک بازی

رکورد بیشترین پاس گل در یک بازی از آن کیست؟

نوشته شده در ورزشی: در دنیای فوتبال عناوین زیادی به بازیکن ها و تیم ها داده می شود. بسیاری از بازیکنان فوتبال جوایزی مانند کفش طلا و توپ طلا را دریافت می کنند. بازیکنان زیادی رکورد دار گل زدن و هت تریک و کلین شیت می باشند. در این مطلب می خواهیم تعدادی از بازیکنان را که رکورد بیشترین پاس گل را داشته اند به شما معرفی کنیم.

 

رکورد بیشترین پاس گل ملی در دنیا متعلق به چه کسی است؟

رکورد بیشترین پاس گل در یک بازی

لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان جهان است. او تاکنون تعداد ۳۶۸ پاس گل را داشته است. مسی سال ها در تیم بارسلونا بازی کرده است و هم اکنون یکی از بازیکنان تیم پاری سن ژرمن است. او رکورد بیش ترین پاس گل را دارد و با بازی بسیار خوب خود توانسته است ۷ توپ طلا و ۶ کفش طلای اروپا را به دست آورد. لئو مسی در پست مهاجم بازی می کند. مسی کاپپیتان تیم ملی آرژانتین نیز هست. او در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده است. او تعداد ۷۹۲ گل برای کشور و تیمش به ثمر رسانده است. پس از مسی کریستیانو رونالدو با تعداد ۲۸۵ پاس گل در رتبه دوم قرار دارد. کریستین یک بازیکن پرتغالی است. فهرست دستاورد های حرفه‌ ای لیونل مسی، فهرستی است که در آن افتخارات لیونل مسی از آغاز حرفه فوتبال تا به امروز ثبت شده است. در این فهرست عنوان ها وافتخارات بسیاری ثبت شده است که همین موضوع او را به یکی از بهترین بازیکنان دنیا تبدیل کرده است. البته او در جدول گلزنان جام جهانی نیز جایگاه دارد به همین دلیل هم نام او جزو بهترین بازیکن ها در تاریخ ثبت شده است.

 

رکورد بیشترین پاس گل باشگاهی در دنیا متعلق به چه کسی است؟

لیونل مسی بیش ترین پاس گل در تیم باشگاهی را داشته است. او در تیم های بارسلونا، پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین بازی کرده و تعداد ۳۶۸ پاس گل را ثبت کرده است. پس از مسی، توماس مولر که یکی از بازیکنان تیم بایرن مونیخ است تعداد ۲۸۸ پاس گل باشگاهی را داشته است. اوئیس سوارز نیز در تیم های بارسلونا، لیورپول، آژاکس، اتلتیکو مادرید، اف سی و ارو گوئه نفر سوم این رکورد بوده و تعداد ۲۷۷ پاس گل داشته است. کریستیانو رونالدو که بازیکن تیم رئال مادرید می باشد تعداد ۲۷۲ پاس گل را در تیم های منچستر یونایتد، یوونتوس، اسپورتینگ سی پی و تیم ملی پرتغال داشته است. یکی از رکوردداران پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا، کریستیانو رونالدو است که ۴۲ پاس گل برای او ثبت شده است. او رکورددار پاس گل در لیگ اروپا می باشد.

 

آیا این رکورد ها در گینس ثبت شده است؟

لیونل مسی یکی از پدیده ها و زیبایی های دنیای فوتبال است و کسانی که به فوتبال علاقه دارند می داند که مسی چه شگفتی بزرگی در فوتبال است. او با وارد شدن به دنیای فوتبال بسیاری از رکورد ها را به صورت متوالی شکست و جوایز زیادی دریافت کرد. او جام های زیادی دریافت کرد که بسیاری از آن ها طلا و برخی نقره بودند. با وجود تمام درخشش او در تیم بارسلونا و آرژانتین، مسی معتقد است که نتوانسته است در تیم ملی آرژانتین به خوبی بازی کند که این از محبوبیت او کم نمی کند. مسی تا کنون ۳۴ جام به دست آورده است. ۴ جام قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۹ عنوان لالیگا و بسیاری از عناوین دیگر را از آن خود کرده است. تاکنون ۳۹۰ گل و ۱۶۷ پاس گل و ۴۲۷ بازی از لیونل مسی در گینس ثبت شده است. نام مسی در لیست برترین پاس گل دهندگان در قرن ۲۱ وجود دارد.

 

رکورد بیشترین پاس گل ملی در چه سالی شکسته شد؟

مسی رکورد دار بیش ترین پاس گل به مدت ۱۰ سال بوده است. در سال ۲۰۱۲ مسی دو فصل را به بهترین نحو گذراند که در آن ها ۳۶ پاس گل و ۹۱ گل او به ثبت جهانی رسید. به مدت ده سال کسی نوتانست این رکورد را بشکند اما دوسان تادیچ توانست این رکورد را بشکند. دوسان تادیچ در سال ۲۰۲۱ رکورد مسی را شکست. او توانسته است تعداد ۳۷ پاس گل را بزند.

 

رکورد بیشترین پاس گل در یک بازی

بیش ترین تعداد پاس گل متعلق به لیونل مسی بوده است. او که کاپیتان تیم ملی آرژانتین است با دو پاس گل خود به پیروزی ۳ بر ۰ تیم خود در مقابل تیم ایتالیا کمک بسیاری کرد.

رکورد بیشترین پاس گل در یک بازی

او در ۲ ژوئن توانست تعداد پاس گل های خود را به ۳۶۸ برساند. بیشترین پاس گل رسمی در تاریخ فوتبال توسط پله به ثبت رسیده است. او ۳۸۹ پاس گل در ۸۴۰ بازی خود زده است.

sajjad
14 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *