رکورد تاریخی آنچلوتی در چمپیونزلیگ

آنچلوتی در چمپیونزلیگ ابدی شد! با پنج قهرمانی به عنوان مربی، رکورد تاریخی آنچلوتی در چمپیونزلیگ دست نیافتنی‌تر هم شد. کارلو آنچلوتی با پنجمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی، به رکوردشکنی و تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد. او پس از دو قهرمانی با میلان، برای بار سوم این جام را با رئال مادرید کسب کرد.

رکورد تاریخی آنچلوتی در چمپیونزلیگ

به گزارش “ورزشی“، این سرمربی ایتالیایی پیش با چهار قهرمانی رکورددار بود. رکوردی که هیچ‌کس به آن دست نیافته‌بود. حالا با این قهرمانی، رکورد خودش را در کتاب‌های تاریخ اروپا دست نیافتنی‌تر نیز کرد.

آنچلوتی در سال‌های 2003 و 2007 با آث میلان به قهرمانی دست پیدا کرد. سپس در سال‌های 2014، 2022 و 2024 با رئال مادرید به این مقام دست پیدا کرد.

به علاوه او تنها مربی‌ای است که توانسته هر پنج لیگ معتبر اروپایی در ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان را فتح کند.

آنچلوتی 65 ساله، حتی قبل از آن، دو بار به عنوان بازیکن با میلان در سال‌های 1989 و 1990 موفق به قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا شده‌بود.

آنچه در ومبلی گذشت

آنچه در ومبلی گذشت

دورتموند بازی را خیلی خوب شروع کرد. آنها در مواقعی با کریم آدیمی خیلی خوب ظاهر شدند. او توانست تیبو کورتوا را دریبل بزند. ولی موفق به باز کردن دروازه نشد. در ادامه نیکلاس فولکروگ نیز در موقعیت آفساید توپ را به تیر دروازه زد.

کورتوا نیز پس از فصل پر از مصدومیت،  اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان این فصل انجام می‌داد. او یک ضدحمله دیگر از آدایمی را دفع و همچنین ضربه مارسل سابیتزر را مهار کرد.

رئال مادرید در نیمه دوم برای گلزنی تلاش کرد. ضربه ایستگاهی تونی کروس با واکنش خوب دروازه‌بان دورتموند راهی به دروازه نیافت.

جود بلینگهام نتوانست با ضربه سر به ارسال وینیسیوس جونیور برسد و دروازه را باز کند. اما دقایقی بعد، دنی کارواخال توانست روی یک ضربه کرنر از تونی کروس، گل اول رئال مادرید را به ثمر برساند.

تعدادی حمله‌ی خطرناک دیگر توسط دروازه‌بان دورتموند دفع شد.

وینیسیوس جونیور روی پاس اشتباه یان ماتسن در یک سوم دفاعی، گل دوم را برای رئال مادرید به ثمر رساند. در نهایت فولکروگ نیز در دقیقه 87 توانست توپ را وارد دروازه کند. اما دوباره گل به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *