رکورد شکنی مسی و امباپه در بازی دیشب

در جریان بازی دیشب پاریس سن ژرمن مقابل نانت شاهد رکورد شکنی مسی و امباپه و پیروزی پاریس سن ژرمن بودیم. در این پست از ورزشی شرح ماجرای این بازی را می خوانیم.

رکورد شکنی مسی و امباپه | موفقیت امباپه

کیلیان باپه رکورد 201 گل باشگاهی را برای پاریس سنت ژرمن در پیروزی 4 -2 سرگرم کننده مقابل نانت به ثمر رساند

او باید تا دقیقه 92 صبر می کرد، اما گل زیبایی بود. زیرا با چرخش پای چپ وارد دروازه شد. و ادینسون کاوانی را در صدر فهرست گل های پی اس جی رد کرد.

مهاجم فرانسوی که در ماه دسامبر 24 ساله شد. خود را به عنوان یک فوق ستاره فوتبال معرفی کرده است.

او در دو فینال جام جهانی بازی کرده است که در سال 2018 جام را به دست آورد. و در سال 2022 کفش طلایی را به دست آورد.

امباپه که با کشورش قهرمان لیگ ملت‌های 2021 نیز شد. در فینال جام جهانی دسامبر برابر آرژانتین هت تریک کرد که فرانسه پس از تساوی 3 بر 3 در ضربات پنالتی شکست خورد.

امباپه از زمان پیوستن به پاری سن ژرمن از موناکو در سال 2017 با یک رکورد جهانی برای یک نوجوان، چهار عنوان قهرمانی لیگ 1 را به دست آورده. و در هر یک از چهار فصل گذشته در صدر جدول گلزنان این بخش قرار گرفته است.

در این فصل، این مهاجم اکنون 30 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل داده است. که در 247 بازی مجموع او به 85 گل برای باشگاه رسیده است.

رکورد شکنی امباپه برای پاریس سن ژرمن
رکورد شکنی امباپه برای پاریس سن ژرمن

خلاصه گل های بازی پاریس سن ژرمن نانت

پاری سن ژرمن در پارک دو پرنس با گل لیونل مسی پیش از گل به خودی ژائون هاجم، 2 -0 پیش افتاد.

با این حال، نانت قبل از نیمه تمام به لطف گل های لودویک بلاس و ایگناتیوس گاناگو به تساوی رسید. جیانلوئیجی دوناروما، دروازه بان پاری سن ژرمن، برای گل اول در تیرک نزدیکش مورد هدف قرار گرفت. و با دفع ناقصش روی گل دوم مقصر بود.

امباپه برای دانیلو پریرا پاس داد تا در یک ساعت قبل از رسیدن به پایان، تیم میزبان را با ضربه سر جلو بیندازد.

رکورد شکنی مسی و امباپه | شاهکار مسی در این فصل

مسی به یک آمار غیرواقعی رسید. 30 گل و 20 پاس گل در باشگاه و کشور در این فصل. مسی اولین گل بازی را به ثمر رساند.

زمانی که لئو مسی برای اولین بار به پاری سن ژرمن آمد، بسیاری شک داشتند که او بتواند به سطح عملکردی که در باشگاه بارسلونا داشت برسد. در ابتدا، او اعداد ضعیفی را ارائه داد، اما باید با یک کشور جدید و فرهنگ متفاوت سازگار شود.

اولین نشانه ای که او قرار بود خوب باشد، سطح عملکردش در تیم ملی آرژانتین بود. در نتیجه، او در ماه دسامبر قهرمان جام جهانی فوتبال شد. و تیمش را به بزرگترین افتخار دوران حرفه ای خود رساند. در PSG، مسی در تمام فصل ثابت بوده است، اما او امروز به آماری رسیده است که ثابت می کند چرا او چنین بازیکن کاملی است.

شاهکار مسی در شب رکورد شکنی
شاهکار مسی در شب رکورد شکنی

مسی با گلی که در روز شنبه مقابل نانت در لیگ 1 به ثمر رساند، در 39 بازی این فصل با باشگاه و کشورش به 30 گل و 20 پاس گل رسید. تنها در پاری سن ژرمن، لئو در تمام رقابت ها 18 گل زده و 16 پاس گل داده است.

لئو با تیم ملی آرژانتین تاکنون 12 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل بین بازی های دوستانه و جام جهانی فوتبال ارائه کرده است. او اخیراً از سوی فیفا به عنوان بهترین فوتبالیست جهان در سال 2022 شناخته شد. مسی زندگی بزرگی دارد اما در بازی آتی پی اس جی به بهترین سطح عملکرد دوران حرفه ای خود نیاز دارد.

بایرن مونیخ بزرگترین مانع در مسیر مسی است

بازی‌های اخیر مسی می‌تواند یک توهم باشد. زیرا او فقط در برابر تیم‌های لیگ 1 و کوپل دو فرانس در باشگاهش چنین بازی کرده است. در مقابل بایرن مونیخ، لئو نتوانست هیچ یک از عملکردهای قبلی خود را در زمانی که در بارسلونا بود ارائه دهد.

بیایید واقعی باشیم، پاری سن ژرمن لئو مسی را آورد تا شانس بهتری برای قهرمانی در لیگ قهرمانان داشته باشد. اگر قبل از ترک باشگاه فرانسوی نتواند حداقل به فینال برسد، او یک شکست محسوب می شود. بازی آتی مونیخ آزمون نهایی مسی و پاری سن ژرمن است. آیا او در برابر غول های آلمانی خواهد درخشید یا مورد توجه قرار نخواهد گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *