درگذشت احمد ایوپ دروازه بان مالاتیا اسپور

در پی زلزله مهیب 7.4 ریشتری امروز صبح در جنوب شرق ترکیه وزیر ورزش ترکیه اعلام کرد تمام سازمان‌های ورزشی این کشور و تمام مسابقات ورزشی به حالت تعلیق در آمده ‌اند تا ظرفیت ورزش ترکیه در اختیار کمک به زلزله ‌زدگان قرار بگیرد. به این ترتیب به دلیل زلزله ترکیه بازی های فوتبال سوپر لیگ ترکیه نیز تعطیل خواهند شد. ورزش این کشور و ورزشکاران نیز از این رخ داد در امان نبودند. در این پست از ورزشی به شرح وضعیت کریستن آتسو و درگذشت احمد ایوپ تورکاسلان می پردازیم.

این زلزله تاکنون جان هزاران شهروند ترکیه را گرفته و یکی از بزرگترین زمین‌لرزه‌های تاریخ این کشور به ثبت رسیده است.

زلزله ترکیه | احمد ایوپ تورکاسلان دروازه بان ینی مالاتیا اسپور درگذشت

باشگاه او ینی مالاتیا اسپور تایید کرد که احمد ایوپ تورکاسلان دروازه بان ترکیه ای در پی زلزله روز دوشنبه در کشورش درگذشت.

بیش از 5000 نفر در ترکیه و سوریه در پی زلزله جان خود را از دست داده اند.

این باشگاه در توییتر خود نوشت: “احمد ایوپ تورکاسلان، دروازه بان ما پس از سقوط زیر زمین لرزه جان خود را از دست داد. روحت شاد” وی افزود: ما شما را فراموش نخواهیم کرد، ای بازیکن دوست داشتنی.

ترکاسلان 28 ساله پس از پیوستن به این تیم در سال 2021، شش بار برای باشگاه دسته دومی ینی مالاتیا اسپور ترکیه بازی کرد.

یانیک بولاسیه، وینگر سابق کریستال پالاس و اورتون، که در حال حاضر برای تیم دسته دومی تیم کایکور ریزه اسپور ترکیه بازی می‌کند، در توییتر خود نوشت: “خدانگهدار برادر ایوپ احمد ترکاسلان. یک لحظه می‌توانید کسی را در گود ببینید. و لحظه‌ای دیگر او رفته است.”

بولاسیه افزود: “به همه خانواده و هم تیمی های او در ینی مالاتیا اسپور تسلیت می گویم. شنیدن این موضوع غم انگیز است و آرزو می کنم که همه بتوانیم به کمک به همه نیازمندان ادامه دهیم.”

کریستن آتسو از زیر آوار زنده بیرون آمد

مصطفی اوزات، نایب رئیس باشگاهش به رادیو ترکیه گفت، کریستین آتسو فوتبالیست پس از زلزله ترکیه “با جراحات” از زیر آوار ساختمان فرو ریخته بیرون کشیده شد است.

آتسو که برای تیم هاتای اسپور بازی می کند، پس از زمین لرزه هایی که حداقل 4800 کشته برجای گذاشت، گرفتار شد.

مهاجم غنای 31 ساله، 107 بازی برای نیوکاسل انجام داد و سابقه حضور در چلسی، اورتون و بورنموث را نیز داشته است.

کریستن آتسو جان سالم به در برد
کریستن آتسو جان سالم به در برد

تانر ساووت مدیر ورزشی هاتای اسپور همچنان در زیر آوار در ساختمان فروریخته است. هاتای یکی از نزدیک ترین مناطق به کانون زلزله بوده و خسارت های زیادی دیده است.

اوزات به رادیو گل گفت: «کریستین آتسو با جراحات از لاشه هواپیما خارج شد. متاسفانه تانر ساووت مدیر ورزشی ما هنوز زیر آوار است.

هاتای به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. ما به پایان خطرناک ترین ساعات نزدیک می شویم.

آتسو که 65 بازی ملی برای غنا داشت، در سپتامبر 2022 پس از یک فصل در تیم الرائد عربستان سعودی به هاتای اسپور پیوست.

او یک روز قبل از رخداد زلزله در دقیقه 90 بازی سوپر لیگ هاتای اسپور مقابل کاسیم پاشا گل پیروزی را به ثمر رساند.

اتحادیه فوتبال غنا در توییتی نوشت: “خبرهای مثبتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه کریستین آتسو با موفقیت از زیر آوار ساختمان فروریخته نجات یافته و تحت درمان است. بیایید به دعا برای کریستین ادامه دهیم.”

Pooria
8 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *