ستاره های تیم فوتسال زنان ایران

ستاره های تیم فوتسال زنان ایران ، تیم ملی فوتسال زنان ایران در سالهای اخیر موفقیت های زیادی داشته است. آنها حتی توانستند در جایگاه نخست آسیا قرار بگیرند.

ستاره های تیم فوتسال زنان ایران

یک افتخار بزرگ و بین المللی برای ورزش بانوان کشور که توسط هواداران و علاقه مندان ورزش مورد تحسین قرار گرفتند. تیم فوتسال زنان به دلیل اینکه نادیده گرفته می شوند کمتر در رسانه ها مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند. اما این تیم درخشان ملی در سال های اخیر کارهای خود را انجام می دهند. آنها عنوان معتبرترین جام مسابقات فوتسال قاره کهن را از آن خود کرده اند.

در سالهای گذشته محدودیت های زیادی در فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان به وجود آمده است. مانع تراشی ها اما باعث نشد تا علاقه شیرزنان به این ورزش کم شود. بانوان فوتسالیست ایرانی توانستند در مستطیل کوچک ورزش فوتسال غیرتمندانه عمل کنند و تمام دنیا را به تحسین وا بدارند. افتخار آفرینی آنها در قهرمانی جام آسیا باعث شد تا ما در این مطلب به معرفی 14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران بپردازیم.

14 ستاره تیم ملی فوتسال زنان ایران

فاطمه اعتدادی ماشین گلزنی

گل های زیبا و دیدنی می زند. این بازیکن فوتسال با توپ به خوبی بلد است حرکت کند و به آسانی گلزنی می کند. به اتومبیل گلزنی معروف است. ستاره ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت نمود که شایسته این لقب است.

فاطمه اعتدادی ماشین گلزنی
فاطمه اعتدادی ماشین گلزنی

فاطمه اعتدادی 9 گل زده و با سارا شیربیگی و بازیکن ژاپنی در صدر جدول گلزنان آسیایی قرار دارد. اعتدادی در حالی این عنوان را به خود اختصاص داد که تیم ایران در مقابل با ژاپن یک بازی کمتر انجام داده است. اگر مسابقات باهم مساوی بودند قطعا او می توانست به تنهایی خانم گل مسابقات قهرمان آسیا شود. اعتدادی در تیم دانشگاه آزاد توپ می زند و سال قبل نایب قهرمان لیگ ایران نیز شده بود.

 

سارا شیربیگی خانم هت تریک

شیربیگی ستاره درخشان فوتسال ایران است. بازیکن تیم ملی فوتسال که تا 4 سال دیگر به راحتی می تواند در تیم ملی بازی کرده و درخشش خود را نشان دهد. سارا خانم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا توانایی های خودش را نمایش داده بود.

سارا شیربیگی خانم هت تریک
سارا شیربیگی خانم هت تریک

این فوتسالیست که در تایلند گل های حساسی را برای تیم ملی ایران زد. او نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی داشت. شیربیگی با هت تریک مقابل ژاپن توانست خود را به صدر جدول گلزنان برساند. او در مقابل یکی از بهترین تیم های آسیایی هت تریک کرد. ژاپن تا قبل از بازی با ایران کمترین گل خورده را داشتند.

حتما بخوانید: 7 مورد از بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال

فاطمه پاپی برنده نظرسنجی 90

فاطمه خانم متخصص گل های زیبا است. پاپی با سن 32 ساله خودش توانست در لیگ برتر فوتسال ایران نیز معروف شود. او در جمع گل های ماه فوتبال و فوتسال ایران در برنامه عادل فردوسی پور 90 قرار گرفت و در کمال شگفتی در آن برنامه به عنوان بهترین گل انتخاب گشت.

فاطمه پاپی فوتسالیست ایرانی
فاطمه پاپی فوتسالیست ایرانی

فاطمه پاپی در تیم حفاری بازی می کرد و گل های قیچی برگردان زیبایی در لیگ برتر فوتسال ایران زد. او از پرافتخارترین بازیکنان لیگ فوتسال است. سابقه خانم گلی و انتخاب بهترین بازیکن لیگ را نیز دارا است.

لیلا خدابنده‌ لو ذخیره‌ ای مطمئن

دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران می باشد که عملکرد بی نظیری در دروازه تیم داشه است. یکی از مهم ترین مهره های تیم ملی است که معمولا بر روی نیمکت قرار گرفته است. او یک ذخیره مطمئن برای فرزانه توسلی به حساب می آید. خدا بنده لو در تیم های مطرحی همچون دانشگاه آزاد بازی کرده است.

لیلا خدابنده‌ لو ذخیره‌ ای مطمئن
لیلا خدابنده‌ لو ذخیره‌ ای مطمئن

در فصل قبل به عنوان بازیکن با اخلاق لیگ فوتسال بانوان انتخاب شد. جایزه بازیکن با اخلاق که از مهم ترین جوایز لیگ فوتسال بانوان می باشدو اهمیت زیادی برای بازیکنان و تیم ها دارد.

 

فاطمه ارژنگی بمب روحیه

ارژنگی از بازیکنان ذخیره و مطمئن تیم ملی است که هر وقت مشکلی برای بازیکنان اصلی تیم ملی ایران به وجود بیاید برای درخشندگی در زمین آماده می شود. ارژنگی بازیکن دانشگاه آزاد است که چند سال قبل بهترین بازیکن لیگ را به خودش اختصاص داد.

فاطمه ارژنگی
فاطمه ارژنگی

نسترن مقیمی ستاره‌اي از شمال

نسترن مقیمی از بهترین بازیکنان تیم نفت آبادان بوده است. در شمال ایران به دنیا آمده است و برای پیگیری رویاهای فوتسالی خودش به جنوب کشور رفت و در آنجا بهترین عملکرد را داشت.

نسترن مقیمی
نسترن مقیمی

نسیمه غلامی مسی ایران

نسیمه با حرکت های تکنیکی خودش توانست به عنوان مسی فوتبال آسیا انتخاب شود. غلامی کاپیتان فوتسال ایران که تکنیک فوق العاده ای دارد. این بازیکن مطرح فوتسال بعد از نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی شد. البته نسبت به بقیه بچه های تیم ملی از سن بالاتری برخوردار است ولی رابطه بسیار نزدیکی با آنها دارد. غلامی در اولین قهرمانی تیم نفت آبادان نقش زیادی داشت.

نسیمه غلامی
نسیمه غلامی

فهیمه زارعی زننده گل‌هاي زیبا

فهیمه ستاره قدیمی تیم ملی فوتسال که گل های زیبایی می زند. بازیکن 34 ساله با توجه به اینکه از سالهای جوانی خودش فاصله زیادی گرفته و به دوران درخشان خودش در تیم باشگاهی و ملی ادامه می دهد. در سال های قبل برای تیم حفاری اهواز بازی کرد و بهترین بازیکن فصل شد. گل او در مسابقات قهرمانی آسیا در برابر مالزی به عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال بانوان دنیا انتخاب شد.

فهیمه زارعی
فهیمه زارعی

فرزانه توسلی عقاب آسیا

او که بهترین دروازه بان آسیا است و یکی از ستاره های تاثیرگذار در ورزش فوتسال ایران به حساب می آید. او در مقابل ژاپن در مسابقه فینال بسیار عملکرد درخشانی داشت. ایستادگی مناسبی در برابر بازیکنان سرعتی ژاپنی داشت و تنها دو بار به آنها فرصت گلزنی داده است.

فرزانه توسلی
فرزانه توسلی

فرزانه خانم در بین دروازه بان های مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را داشت و نقش زیادی در دبل قهرمانی ایران ایفا نمود. توسلی در‌ سال ٢٠١٥ از طرف سایت فوتسال پلنت در جمع ١٠ دروازه‌بان برتر فوتسال زنان جهان قرار گرفت که عنوان ارزشمندی برای او و فوتسال ایران بود. توسلی از بین فوتسالیست های دنیا لقب عقاب آسیا را گرفت.

حتما بخوانید: بهترین بازیکنان شماره 8 فوتبال در دو دهه گذشته

فرشته کریمی بهترین در دنیا

یکی از بازیکنان مطرح و سرشناس دنیای فوتسال می باشد. فرشته کریمی در دوره نوجوانی بسکتبال بازی می کرد. و با توجه به محدودیت هایی که برای فوتبال بانوان داشت به فوتسال آمد و در این رشته ورزشی عملکرد درخشانی داشت. فرشته در تمام رده های ملی فوتسال و فوتبال بازی کرده و در 2015 نیز بعد از اولین قهرمانی ایران در مسابقات جام ملت های آسیا در جمع 10 بازیکن برتر بوده است.

فرشته کریمی بهترین در دنیا
فرشته کریمی بهترین در دنیا

 

این چهره مطرح دنیای فوتسال بعد از افتخارات در برنامه تلویزیونی مختلف حضور پیدا کرد. نقش زیادی در معرفی فوتسال بانوان به مردم عزیز ایران داشت. او در سال های اخیر به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا شد و افتخارهای زیادی در کارنامه خودش دارد. کریمی در فوتسال پرسپولیس بازی می کند.

طاهره مهدی‌پور امید به آینده‌

این بازیکن فوتسال که سن و سال کمتری نسبت به بقیه دارد. مهدی پور دورازه بان تیم ملی فوتسال می باشد که سابقه بازی برای تیم ملی در جام جهانی اسپانیا را نیز در کارنامه خودش دارد. در سال های گذشته عملکرد بی نظیری داشته و آینده درخشانی در انتظار این گلر جوان تیم ملی است.

طاهره مهدی پور
طاهره مهدی پور

آرزو صدقیانی‌زاده ملی‌پوش 30 ساله

آرزو در فصل اخیر لیگ برتر در مقابل نفت آبادان قهرمان شد و از مهم ترین بازیکنان تاثیرگذار است. او در سن 15 سالگی به تیم ملی دعوت شد و قطعا آینده درخشانی در انتظار او است.

آرزو صدقیانی زاده
آرزو صدقیانی زاده

مهسا کمالی رویای لژیونر شدن

مهسا کمالی ستاره دنیای فوتسال استعداد درخشان زیادی دارد. او در فصل های قبل بارها بهترین بازیکن لیگ فوتسال شد و یکی از بزرگترین آرزوهایش لژیونری و حضور در فوتسال آسیا است.

مهسا کمالی
مهسا کمالی

فرشته خسروی با استعداد

فرشته خسروی اهل ایذه خوزستان که در فصل های قبل با نفت آبادان قهرمان لیگ شد. او به تیم ملی دعوت شد. خسروی سابقه درخشانی در تیم فوتسال ایران دارد و استعداد درخشان فوتسال معرفی می شود. جایگاه خودش را در تیم ملی فیکس کرده است.

فرشته خسروی
فرشته خسروی

ستاره های تیم فوتسال زنان ایران

مظفر درباره عملکرد بی نظیر بازیکنانش در فینال آسیایی گفت که فکر می کنم بهترین تیم را داشتیم و عملکرد بی نظیری از خود نشان داده اند. مسابقه فینال همیشه مسابقه جذابی است. بازیکنان ما با استرس زیاد توانستند قهرمان شوند.

سرمربی تیم فوتسال ایران درباره بازی های آسیایی بیان داشت که در مقابل ژاپن قدرتمند قرار گرفتیم و توانسته ایم آنها را از میان برداریم. ژاپن کاملا تیم متفاوتی با تیم سال 2015 و همین طور تیم سال 2017 در ترکمنستان بود. ما هم بازیکنان و هم کادر فنی جدیدی دراین تیم دیدیم.  با تیم جدیدی روبه‌رو هستیم که تغییرات زیادی داشته است.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
7 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *