ستارگان قیمی فوتبال جهان

ستارگان قدیمی فوتبال جهان و محو شدگان امروز کدامند؟ همه ی فوتبالیست هم روز های خوب زیادی دارند و هم روز های بد زیادی؛ ولی آنها باید آنقدر در روز های خوبشان، خوب باشند که کسی روز های بدشان را به یاد نیاورد.

ستارگان قدیمی فوتبال جهان و محو شدگان امروز

در فوتبال همیشه ستارگان زیادی در هر سال فوتبالی به دنیای فوتبال معرفی شده اند! طبق گزارش ورزشی- بازیکنانی که بعضی از آنها به روندشان ادامه دادن و به یک بازیکن محبوب در سطح جهان تبدیل شدند.

اما واقعیت این است بازیکنان زیادی در سطح فوتبال بوده اند. که برای همیشه در اوج جوانی از یاد ها رفته اند و تنها خاطرات آنها در امروز باقی مانده است.

بازیکنان با استعداد زیادی بوده اند که اسیر زندگی مدرن امروزی انسان شدند.

۳۷، ۳۸ یا ۳۹ سال شاید آخرین سال‌های سن فوتبالی کسانی باشد. که روزهایی یکصدا توسط هواداران تشویق می‌شدند و حالا در خط پایان هستند.

اما خط پایان برخی بازیکنان پر رنگ‌تر از بقیه است و برخی دیگر نیز خیلی زود از میان تشویق صدها هزار نفر به قعر چاه فرو رفتند. به بهانه خداحافظی زود هنگام آندره شورله و بندیکت هوودس از فوتبال به بررسی زندگی فوتبالی بازیکنانی می‌پردازیم که خیلی زود از صفحه فوتبال محو شدند.

مارکو فن باست

خداحافظی آندره شورله در ۲۹ سالگی از سن فوتبال، علاقه مندان این ورزش را فقط به یاد یک نفر انداخت. مارکو فن باستن، ستاره بی نظیر هلندی که در ۲۹ سالگی به دلیل مصدومیت شدید قوزک پا قادر به ادامه فوتبال نشد. و خیلی زود کفش‌های خود را به بند آویخت. تا یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال هلند که تا همان ۲۹ سالگی سه بار بهترین بازیکن اروپا لقب گرفت به خاطره‌ها بپیوندد.

ستارگان دیروز، محو شدگان امروز
مارکو فن باستن

آنتونیو کاسانو

مهاجم سابق تیم‌های رئال، رم و اینتر میلان خیلی زود و در ۱۷ سالگی در باری به یک بازیکن بزرگ تبدیل شد. و بسیاری او را یکی از ستاره‌های آینده فوتبال می‌دانستند. بازیکنی که بعد از درخشش در باری و رم به رئال منتقل شد. ولی به دلیل حواشی زیاد و اضافه وزن از ترکیب این تیم کنار گذاشته شد.

ستارگان دیروز، محو شدگان امروز
آنتونیو کاسانو

ماریو گوتزه

بعد از خداحافظی آندره شورله از فوتبال همه به یاد پاس گل او در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ به گوتزه افتادند. گلی که بار دیگر آلمان را بر بام فوتبال جهان نشاند. تا همه توجه‌ها معطوف به ماریو گوتزه شود بازیکنی جوان، باکلاس بازی بالا و باهوش که در سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان پسر طلایی سال انتخاب شد.

ماریو گوتزه هیچ وقت حاشیه خاص و بدی برای خود نساخت و بازیکنی در خدمت تیم به شمار می‌رفت. ولی مصدومیت‌های متوالی او باعث شد. بعد از سه سال بایرن مونیخ را ترک کند. و در سال ۲۰۱۶ به تیم دوران بچگی خود برگردد. ولی حالا در سن ۲۷ سالگی دورتموند نیز حاضر به نگه داشتن وی نیست. و گوتزه در دوران تاریکی و افول خود در ایتالیا دنبال تیم می‌گردد.

بر اساس گفته برخی پزشکان نمی‌توان آینده روشن و خوبی برای گوتزه به دلیل وضعیت بدنی او قائل شد. و باید شاهد حذف تدریجی ستاره‌ای از فوتبال باشیم که روزی امید اول مانشافت لقب گرفت.

ستارگان دیروز، محو شدگان امروز
ماریو گوتزه

ماریو بالوتلی

زننده دو گل ایتالیا مقابل نویر در ۲۱ سالگی، برای صعود به فینال یورو ۲۰۱۲ آخرین روزهای حضور خود در تیم برشا را طی می‌کند. تیمی که به تازگی سقوط خود را از سری آ به سری بی ایتالیا قطعی کرده است. و عملاً برای فصل آینده تیمی ندارد، کسی که به گفته خودش از روند فوتبالی خود ناراضی نیست. ولی طرفداران فوتبال ایتالیا را خیلی زود از خود خسته و ناامید کرد.

ماریو بالوتلی نه تنها در رده ملی بلکه در تیم‌های باشگاهی خود همچون منچستر سیتی، آث میلان و اینتر میلان درخشان ظاهر شد ولی حاشیه‌های پرتعداد و عجیب او باعث شد خیلی زود الماس سیاه ایتالیا به بازیکنی بدل شود که تنها توانایی آن ایجاد حاشیه‌های پرتعداد برای تیم است.

ستارگان دیروز، محو شدگان امروز
ماریو بالوتلی

 

آندره شورله

بهترین جمله در وصف شورله را یواخیم لوو بعد از خداحافظی این بازیکن در ۲۹ سالگی گفت: “کلاهم را به احترام شورله بر می‌دارم”. بازیکنی که خالق پاس گل قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود هیچ وقت تبدیل به ستاره تیم باشگاهی خود نشد ولی حداقل در همان یک شب مقابل آرژانتین عوض کننده ورق بازی بود. ستارگان قدیمی فوتبال جهان

ستارگان دیروز، محو شدگان امروز
آندره شورله

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajjad
6 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *