سردار کلید برنده مورینیو، در مصاف های مهم

آخرین نبرد سال 2023 در سری آ ایتالیا هیجان و گیرایی را وعده می‌دهد زیرا سردار کلید برنده مورینیو، با یوونتوس آلگری و رما به مصاف خواهد رفت. در تاریخ 9 دسامبر، یوونتوس و رما در هفته 18 ایتالیا به یکدیگر خواهند رسید و انتظار می‌رود که این بازی مهمی در لیگ باشد.

به گزارش “ورزه‌سه”، بازی امشب اهمیت زیادی دارد چرا که آخرین بازی سری آ امسال است. هر دو تیم در رقابت برای قهری هستند و یوونتوس میزبان رما است. یوونتوس در لیگ با پیروزی‌های اخیر خود پیش از کریسمس، 12 امتیاز جلوتر از رما قرار دارد.

یوونتوس، که دو هفته پیش تساوی ناامیدکننده‌ای مقابل ژنوا داشت، با پیروزی 2-1 مقابل فروزینونه، به‌سبب گل دیرینه دوسان ولاهوویچ، بازگشت. با این سه امتیاز، آن‌ها چهار امتیاز عقب از اینتر را در پایان نیمه اول فصل لیگ ایتالیا دارند. یوونتوس سال 2024 را با دو بازی مقابل سالرنو آغاز خواهد کرد. ابتدا در دور 16 جام حذفی FA Cup و سپس در لیگ، اما امشب تمرکز آن‌ها بر بازی در تورین است. تیم در دفاع به خوبی عمل کرده است، با فقط هفت گل به تازگی در ۱۳ بازی خانگی اخیر خود، بهترین رکورد دفاعی آن‌ها از سال ۲۰۱۹ تحت مدیریت ماسیمیلیانو الگری است. با اینکه الگری تاکنون از بازگشت به یووه در سال ۲۰۲۱ تاکنون جایزه‌ای نبرده است، تیم گلزنی دارد و جدی‌ترین مدعی تیتر لیگ است. یوونتوس در ۱۰ از آخرین ۱۲ بازی خانگی خود مقابل رما پیروز شده است.

سردار کلید برنده مورینیو، در مصاف های مهم

هرچند رما در دیدار اخیر خود در مارس مقابل یوونتوس با یک گل تنها پیروز شد، اما از سال ۱۹۹۵ در مقابل تورین تنها یک بار موفق به دو پیروزی متوالی نشده است. رما یووه پس از برد مقابل ناپولی با گل‌های لورنزو پلگرینی و روملو لوکاکو، به دنبال یک پیروزی دیگر مهم است.

رما اراده مبارزه مورینیو را با نمایش ۲۶ گل در ۱۵ دقیقه‌ی نهایی بازی‌های سری آ اشتباه نکرده است که رکورد قبلی خود را مساوی کرده است. با این حال، فرم آن‌ها در دیدارهای خارج از خانه نگران‌کننده بوده است و تاکنون نه باخته‌اند. این بدترین اجرای تیم در چهار دهه گذشته است. علاوه بر این، رما در برابر حریفان قوی دچار مشکلات شده است و در ۱۵ بازی اخیر خود در برابر تیم‌هایی که در جدول لیگ بالاتر هستند. ۱۰ بار باخته و ۵ بار مساوی کرده‌اند. آخرین پیروزی آن‌ها مقابل یووه در ورزشگاه آلیانز در سال ۲۰۲۰ بوده است.

سردار کلید برنده مورینیو، در مصاف های مهم
سردار کلید برنده مورینیو، در مصاف های مهم

سرانجام، ارزش ذکر دارد که مهاجم ایرانی در آ.اس. رما، که اغلب به عنوان یک بازیکن تازه وارد در ترکیب مورینیو حضور دارد، موفق به یک گل تنها علیه لچه شده است. هر چند که او تاکنون تنها یک گل برای باشگاه زده است – علیه لچه – هواداران آ.اس. رما لحظاتی از اجراهای کاپیتان‌مانند او را در تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۸ به یاد دارند. در ۱۲ بازی که سردار به عنوان یک تعویض در تیم حاضر مورینیو به میدان آمده است. تنها در دو مواقع، مقابل بولونیا و تیم خود، اینتر، خروجی نگرفته است. هنوز دیده می‌شود که سردار آیا می‌تواند دوباره به عنوان آخرین برگ بازی مورینیو باشد. و مسیر بازی را تغییر دهد یا آلگری این بار بر مورینیو غلبه خواهد کرد.

Hesam
1 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *