گویا فدراسیون فوتبال هنوز تصمیمی مبنی بر معرفی سرمربی تیم ملی در سر ندارد.

فدراسیون فوتبال ایران ظاهرا تصمیمی مبنی بر رونمایی از گزینه های ایرانی سرمربیگری تیم ملی ندارد.
این گزینه ها اما در دایره فرضی و محدود فوتبال کشورمان احتمالا در همین حدود هستند: جواد نکونام، امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، یحیی گل محمدی و علی دایی. درباره هر کدام از این مان ها می شود ساعت ها بحث کرد، برای تعدادی می توان شانس بیشتری قائل شد و ۲ اسم را نیز از همین الان می توان حذف کرد.
با این حال، تا زمانی که فدراسیون فوتبال اراده ای برای اعلام اسامی مورد نظر خود نداشته باشد، هر چه در این باره بنویسیم، گمانه زنی های بی پایه است. این درحالیست که تا امروز نیز هیچ کدام از گزینه های احتمالی حاضر نشده اند که پیشنهاد مستقیم فدراسیون فوتبال، حرفی بزنند یا موردی را با رسانه ها در میان بگذارند.
از ظاهر امر چنین بر می آید که فدراسیون فوتبال، سرمربی داخلی تیم ملی را مخفیانه انتخاب خواهد کرد. اما این پنهان کاری بی تردید در آینده تبعاتی سنگین را برای آنها در پی خواهد داشت. چرا که زمینه سازی های لازم برای حضور یک مربی ایرانی در تیم ملی هنوز انجام نشده و آنچه از سوی فدراسیون فوتبال شنیده می شود نیز تنها حرف هایی بی سر و ته و نامشخص است.
اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم باید صریح بگوییم که مسولیت سنگین و قابل توجه انتخاب سرمربی تیم ملی، مستقیما بر عهده فدراسیون فوتبال است و هر اتفاقی عم که در این مورد رخ بدهد، چیزی از این مسولیت بزرگ را کم نخواهد کرد.
حال ما امیدواریم که فدراسیون فوتبال، این دفعه بداند در چه مسیری گام بر می دارد و از چه روش هایی برای انتخاب و در نهایت، معرفی سرمربی تیم ملی استفاده می کند. قانع کردن افکار عمومی و ترغیب مجدد فوتبال دوستان به حمایت از تیم ملی، راه های مخصوصی دارد اما ما نمی دانیم فدراسیون فوتبال، جنبه های مختلفِ کارش را در نظر گرفته است یا همین گونه تنها دارد پا به آتش می گذارد.

raha36
11 فوریه 2023

3 دیدگاه در “سرمربیان احتمالی تیم ملی مشخص شده اما دو نام از همین حالا خط خورده اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *