سرنوشت پاریس سن ژرمن چه خواهد شد؟

پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا خارج شد: زمان کنسل کردن پروژه است؟ سرنوشت پاریس سن ژرمن پس از حذف چه خواهد شد؟ در این پست از ورزشی درباره ی آینده پاریس سن ژرمن می خوانیم.

ناکامی دوباره پاریسی ها در لیگ قهرمانان | سرنوشت پاریس سن ژرمن

یازدهمین تلاش متوالی پاریسن ژرمن برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بدبختی بیشتری به پایان رسید، بنابراین آیا زمان آن رسیده است که “همه چیز را پاره کنند” و دوباره شروع کنند؟

بایرن مونیخ در مجموع در دور اول حذفی 3 -0 آنها را کنار گذاشت و پیروزی 2 بر صفر روز چهارشنبه در آلمان به پیروزی رسید.

تیمی با دو بازیکن گران قیمت تمام دوران نیمار که در بازی برگشت مصدوم شد. و کیلیان امباپه و همچنین بهترین بازیکن تاریخ فوتبال لیونل مسی بیش از 180 دقیقه موفق به گلزنی نشدند.

جو کول، بازیساز سابق چلسی در BT Sport گفت: “پروژه پاریس سنت ژرمن برای بردن لیگ قهرمانان ساخته شد. و آنها کیلومترها از آن فاصله داشتند. در نهایت به نظر می رسد که این یک شکست خواهد بود.”

اوون هارگریوز، هافبک سابق تیم ملی انگلیس گفت: “آنها افراد بسیار درخشانی دارند. اما این یک تیم نیست. مایه شرمساری است. آنها بازیکنان فوق العاده زیادی را در کنار هم قرار داده اند. اما اگر چیزی باشد، به عقب بر می گردند.”

کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن گفت: “این یک ناامیدی بزرگ است. ما باید با آن کنار بیاییم و آن را بپذیریم.

نمی‌دانم این درسی است که باید یاد گرفت یا نه، اما ناامیدی زیادی وجود دارد. اگر اول گل می‌زدیم، فرق می‌کرد، اما این کار را نکردیم.»

زمان خرید از خود فرانسه؟

PSG از زمان تصاحب قطر در سال 2012 بیش از 1 میلیارد پوند هزینه کرده است و 8 عنوان از 10 عنوان قهرمانی لیگ 1 و 12 جام داخلی را تحت مالکیت جدید کسب کرده است.

اما لیگ قهرمانان رویای مالکان بود و به نظر نمی رسد به نتیجه برسد. پس از رسیدن به یک چهارم نهایی در هر یک از چهار فصل اول، آنها در پنج فصل از هفت فصل گذشته در یک شانزدهم نهایی حذف شده اند.

آنها باز هم توسط بایرن مونیخ کنار رفتند؟
آنها باز هم توسط بایرن مونیخ کنار رفتند؟

نکته مهم فینال 2020 بود که آنها به بایرن باختند.

تیم‌های آنها اغلب با استعدادهای هجومی فوق‌ستارگان سنگین بوده‌اند. اما استحکام یا تعادل کافی ندارند.

کول گفت: “آنها فاقد هویت هستند. آنها چه هستند؟ همه چیز در دست است. به نظر نمی رسد برنامه ای وجود داشته باشد. آنها یک تیم زخمی هستند. در چهار سال گذشته آنها در موقعیت های خوبی ظاهر شده اند. به عنوان یک باشگاه روی روحیه آنها اثر گذاشته است.

آنها تعدادی از بهترین بازیکنان 20 سال گذشته را خریده اند. بازیکنان جوان فرانسوی که در سراسر اروپا پراکنده شده اند، می توانند با هویتی که هواداران با آن ارتباط برقرار می کنند، کاری را انجام دهند که این بچه ها با یک چهارم هزینه انجام می دهند.”

کینگزلی کومان که گل پیروزی بایرن را در فینال 2020 و همچنین در بازی رفت این تساوی به ثمر رساند، بازیکن پاریسی است که در سال 2014 با انتقال آزاد از پاری سن ژرمن جدا شد.

بازیکن دیگری که پاری سن ژرمن را رایگان ترک کرد، مهاجم کامرونی اریک ماکسیم چوپو موتینگ بود و او اولین گل بایرن را در روز سه شنبه به ثمر رساند.

هارگریوز هافبک سابق بایرن گفت: “PSG باید کل پروژه را پاره کند و از صفر شروع کند. آنها بهترین استخر استعدادهای جوان در تمام دنیا را از پاریس دارند.

چرا آنها به سالزبورگ یا دورتموند یا لستر می روند؟ همه آنها باید برای PSG بازی کنند.

آنها می توانند با آن بازیکنان لیگ 1 را ببرند و سپس یک یا دو فوق ستاره را داشته باشند.”

سرنوشت پاریس سن ژرمن | چه بر سر مسی، نیمار و امباپه می آید؟

امباپه یکی از موفق ترین خریدهای پاری سن ژرمن بوده است که در سال 2017 با 165 میلیون پوند از موناکو نقل مکان کرد. و آخر هفته گذشته با 201 گل در 248 بازی، بهترین گلزن تاریخ این تیم شد.

برنده جام جهانی 2018 یکی از معدود پاریسی ها در تیم آنهاست، اما ممکن است احساس کند باید ترک کند تا خود را به عنوان یکی از بزرگان فوتبال تثبیت کند.

ژولین لورن، روزنامه نگار فرانسوی گفت: “مباپه یک سال دیگر از قرارداد خود دارد و حتی اگر بخواهد جدا شود، آنها اجازه نمی دهند که این اتفاق بیفتد. بنابراین او همچنان در آنجا خواهد بود.”

او قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است اما فقط 24 سال دارد، بنابراین این برای او یک وسواس نیست. او گفت که این خیلی خاص است که اولین کسی باشم که آن را برای PSG فتح می کند.

آیا گالتیه سرمربی پاریس سن ژرمن اخراج می شوذ؟
آیا گالتیه سرمربی پاریس سن ژرمن اخراج می شوذ؟

مسی

یکی از بازیکنانی که در این تابستان قراردادش تمام می شود مسی است. تصور می شود کاپیتان 35 ساله آرژانتین علاقه مند به ماندن باشد اما هنوز قرارداد جدیدی امضا نکرده است.

او از زمان ترک بارسلونا در دو تابستان پیش، رکورد هفت توپ طلا را به دست آورده و در 64 بازی 29 گل به ثمر رسانده است.

لورنز گفت: “آنها هنوز در مورد قرارداد مسی با باشگاه صحبت می کنند، اما امشب او به اندازه کافی خوب نبود.”

“این استعداد او نیست که مورد سوال است، اما در سن او در ضد حمله است و لئون گورتزکا او را از پنج یارد عقب تر می گیرد. فکر نمی کنم او دیگر برای این سطح به اندازه کافی خوب باشد.”

نیمار

نیمار مهاجم برزیلی 31 ساله بارسلونا را ترک کرد. جایی که در سال 2017 در سایه مسی برای پاری سن ژرمن بود. و با 200 میلیون پوند رکورد جهانی را ثبت کرد.

دوران او با این باشگاه با مصدومیت همراه بود و هفته گذشته فصل او پیش از موعد با خبر نیاز به عمل جراحی زانو به پایان رسید.

لورنز گفت: “آنها سال گذشته سعی کردند او را بفروشند. بنابراین دوباره سعی خواهند کرد این کار را انجام دهند.”

استیو مک منمن، وینگر سابق لیورپول در BT Sport گفت: “PSG سال آینده بهتر نخواهد شد.

“لیونل مسی یک سال بزرگتر خواهد شد، سرخیو راموس نیز همینطور. نیمار در پایان فصل نمی تواند آمادگی خود را حفظ کند. مارکینیوس در حال پسرفت است. بازیکنان بزرگ باید ادامه دهند.”

زمان تغییر سرمربی است؟

گالتیه ششمین انتصاب رژیم قطر است. و مانند پنج نفر دیگر نتوانسته قهرمان لیگ قهرمانان شود.

دو نفر از 5 نفر قبلی کارلو آنچلوتی و توماس توخل پس از ترک، جام قهرمانی اروپا را از آن خود کردند.

گالتیه که در تابستان جانشین مائوریسیو پوچتینو شد، یکی از تنها دو مربی است که مانع از قهرمانی پی اس جی در دهه گذشته، زمانی که لیل را به افتخار آفرینی در سال 2021 رساند، مانع از کسب عنوان قهرمانی فرانسه شد.

آنها هشت امتیاز با مارسی در صدر فاصله دارند، بنابراین احتمالاً یک جام دیگر لیگ 1 را به کابینه اضافه خواهند کرد.

لورنز گفت: “چند روز آینده بسیار مهم خواهد بود. من فکر می کنم که گالتیه فصل را پشت سر خواهد گذاشت و امیدوارم آنها قهرمان لیگ شوند.” من انتظار ندارم که او در شروع فصل آینده اینجا باشد.”

جولئون لسکات، مدافع سابق اورتون گفت: برخی از بهترین مربیان فوتبال جهان به آنجا رفته اند. و نتوانسته اند راه حلی پیدا کنند.

“توچل نزدیک‌ترین فرد بود، اما کوتاه آمد. فکر نمی‌کنم یک مشکل وجود داشته باشد. مسائل زیادی وجود دارد، این موردی نیست که وارد شوید و آن را مرتب کنید. و سپس این موضوع بدتر شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *