شش ستاره ی انگلیسی لیگ اروپا

لیگ اروپا: مارکوس ادواردز تامی آبراهام دیگر انگلیسی‌های خارج از کشور در این بازی حضور خواهند داشت. در این پست از ورزشی با شش ستاره ی انگلیسی لیگ اروپا آشنا خواهیم شد.

یکی از مدافعان سابق آکرینگتون استنلی و یکی از طرفداران سابق پورتسموث از جمله ستاره های صادراتی انگلیسی هستند. که قرار است با آغاز مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در روز پنجشنبه برای باشگاه های خارجی حضور پیدا کنند.

در جاهای دیگر، یک وینگر جوانان سابق تاتنهام با سرسخت ترین رقبای اسپرز روبرو می شود.دو بازیکن در حاشیه تیم انگلیس گرت ساوتگیت به دنبال کمک به ژوزه مورینیو برای بردن یک جام اروپایی دیگر هستند.

ورزشی نگاهی دقیق تر به این افراد می اندازد.

شش ستاره ی انگلیسی لیگ اروپا

<yoastmark class=

مارکوس ادواردز (اسپورتینگ لیسبون)

مارکوس ادواردز، وینگر اسپورتینگ لیسبون پس از پشت سر گذاشتن رده‌های جوانان در تاتنهام، مشتاق است که سفر آرسنال در لیگ اروپا را زمانی که دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند، پایان دهد.

ادواردز که به لیونل مسی در سن 17 سالگی تشبیه شده بود، توسط اسپرز، باشگاهی که از هشت سالگی در سال 2019 در آن حضور داشت، رها شد. او در همان سال با قراردادی چهار ساله توسط باشگاه پرتغالی ویتوریا گیمارش خریداری شد. و گلزنی کرد. اولین گل او برای آنها در پیروزی 3 2 لیگ اروپا در مرحله گروهی مقابل توپچی ها در اکتبر به ثمر رسید.

ادواردز پس از ثبت 19 گل در 96 بازی برای ویتوریا، در ژانویه 2022 به اسپورتینگ رقیب لیگ برتر پیوست. او در برابر تیم سابقش تاتنهام در لیگ قهرمانان نمایش درخشانی داشت. در پیروزی 2 بر صفر مقابل تاتنهام در بازی رفت نقش مهمی داشت. و در بازی برگشت و در جریان تساوی 1-1 نیز گلزنی کرد.

<yoastmark class=

راس سایکس (اتحادیه سنت گیلویز)

راس سایکس که در برنلی به دنیا آمد، در سنین 11 تا 13 سالگی برای کلارتز بازی می‌کرد. تا اینکه به دلیل کوچک بودن از تیم بیرون شد. او در آستانه کنار گذاشتن فوتبال بود، اما مادرش او را متقاعد کرد تا در آکرینگتون استنلی بماند. و اولین قرارداد حرفه ای خود را در می 2016 به او پیشنهاد داد.

پس از یک دوره کوتاه قرضی در تیم لیگ شمالی ساوتپورت، سایکس اولین بازی کامل خود را در لیگ مقابل گیلینگهام در روز افتتاحیه فصل 19 2018 انجام داد. او 131 بازی برای استنلی در تمام مسابقات انجام داد تا اینکه در ژوئن با اتحادیه سنت ژیلواز بلژیک قرارداد امضا کرد.

مدافع میانی 6 فوت 6 اینچی، هر دو بازی شکست دور سوم لیگ قهرمانان یونیون را از رنجرز آغاز کرد، قبل از اینکه کل 90 دقیقه را در شکست 1 0 در مرحله گروهی لیگ اروپا مقابل یونیون برلین مدعی قهرمانی بوندسلیگا بازی کند. حالا دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی دوباره به مصاف هم می روند.

کریستین برگس (اتحادیه سنت گیلویز)
کریستین برگس (اتحادیه سنت گیلویز)

کریستین برگس (اتحادیه سنت گیلویز)

برگس که هواداران سابق پورتسموث، بازیکن سابق آکادمی آرسنال و وستهم بود، به یونیون پیوست. و سپس در ژوئیه 2020 در دسته دوم بلژیک قرار گرفت.

برگس در 21 سالگی که اولین بازی حرفه ای خود را برای میدلزبورو انجام داد. پس از آن یک دوره قرضی در هارتلپول بود. و ابتدا به صورت قرضی به پیتربورو رفت. و سپس در سال 2014 به طور دائم به پیتربورو رفت. او یک سال بعد با پورتسموث به لیگ دو بازگشت. و ارتقاء به لیگ و جام EFL را قبل از رفتن به بلژیک به دست آورد.

برگس خارج از زمین نیز تاثیر گذار بوده است. فارغ التحصیل تاریخ دانشگاه بیرمنگام از تعطیلات تابستانی خود در سال 2021 برای پیوستن به داوطلبان برای ارائه حمایت از مهاجران ساکن در شهرک های فرانسه استفاده کرد.

<yoastmark class=

ساموئل ایلینگ جونیور (یوونتوس)

ساموئل ایلینگ جونیور که به خود “پسر هایبوری” می گوید، متولد ایزلینگتون است. این بازیکن در هشت سالگی در سال 2011 به آکادمی چلسی پیوست. او در دوران حضورش در آبی ها با بازیکنانی مانند جمال موسیالا، ستاره بایرن مونیخ و لوی کولویل، بازیکن قرضی برایتون بازی کرد. با رد قرارداد بورسیه در سال 2020، او در سپتامبر همان سال با قراردادی سه ساله به باشگاه سری آ پیوست.

این وینگر بخشی از تیم زیر 19 ساله یوونتوس که به نیمه نهایی لیگ جوانان یوفا 2021 22 رسید. اولین بازی خود را در سری آ در برد 4-0 مقابل امپولی انجام داد. و سپس در لیگ قهرمانان اروپا در شکست مهیج 4 3 مقابل بنفیکا درخشید. چهار روز بعد، او تنها گل را 41 ثانیه پس از بیرون آمدن از روی نیمکت به ثمر رساند. و تیم ماسیمیلیانو آلگری با نتیجه یک صفر، لچه شکست داد.

تامی آبراهام (رم)
تامی آبراهام (رم)

تامی آبراهام (رم)

آبراهام پس از پیوستن به چلسی در هفت سالگی، در 82 بازی برای آبی‌ها 30 گل به ثمر رساند. و سپس به رم پیوست. 2021. او اولین بازی فوق‌العاده‌ای را با دو گل در برد 3 بر صفر به پایان رساند. در تورینو در ماه مه، او را با 17 گل تبدیل به پرگل‌ترین بازیکن انگلیسی در رقابت‌های سری آ کرد. او همچنین 9 گل در لیگ کنفرانس اروپا به ثمر رساند.

آبراهام تاکنون نتوانسته به اوج فصل قبل برسد. و در این فصل در 33 بازی در تمامی رقابت‌ها تنها 7 گل به ثمر رساند. آخرین گل او برای این باشگاه در پیروزی 2 0 مقابل امپولی در ابتدای فوریه بود

<yoastmark class=

کریس اسمالینگ (رم)

کریس اسمالینگ از زمان پیوستن مورینیو از منچستریونایتد در سال 2019 به بخشی جدایی ناپذیر از تیم رم تبدیل شده است. و بیش از 120 بازی برای آنها انجام داده است. او در تمام بازی‌های رم به جز دو بازی در این فصل حضور داشته است، بازی دوم در شکست 2-1 سری A در سه‌شنبه گذشته مقابل کرمونز، بازی‌ای که اسمالینگ به دلیل محرومیت از دست داد.

تیاگو پینتو، مدیر کل رم سال گذشته در مصاحبه ای با میرر، مدافع سابق فولام و میدستون یونایتد را “بهترین مدافع میانی در کل سری آ” در فصل گذشته نامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *