شکایت 25 هزاری کی‌روش از مصر

شکایت کی روش از مصر به چه دلیل بود؟ علت اصلی دعوای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان با فدراسیون فوتبال مصر مشخص شد. تا آخر این مقاله با سایت ورزشی همراه باشید.

سابقه مربی گری کی روش کارلوس

طبق گزارش ورزشی- کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان قبل از اینکه به تیم ملی کشورمان بیاید. قبل از آن به مدت 7 ماه هدایت و مربی گری تیم ملی کشور مصر را بر عهده داشته است.

وی مربیگری را از سال ۱۹۷۸ با سرمربیگری تیم دانشگاه محل تحصیل خود شروع نمود. ک. کی‌روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌ است. و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد. وی در گذشته موفق به ورود به جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی آفریقای جنوبی شده بود.

از دیگر تجربیات مربیگری کارلوس کیروش می‌توان به سرمربیگری رئال مادرید در فصل ۲۰۰۳–۲۰۰۴ لا لیگا اشاره نمود. که دوران ناموفقی برای او رقم زد. وی سابقهٔ مربیگری در جی‌لیگ (ژاپن) و ام‌ال‌اس (ایالات متحدهٔ آمریکا) را هم دارد.

کارلوس کی روش بیشترین دوره مربیگری خود را در تیم فوتبال ایران داشته است.

حضور کی‌روش در تیم‌هایی مثل منچستر یونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، آفریقای جنوبی و … باعث شده توقع او در ایران افزایش یابد. و سعی او نیز برای به وجود آوردن فضایی سیستماتیک و معتبر در متن و حاشیه تیم ملی مشخص بود. و بعضی وقتها هم که شرایط مطابق توافق ها نبود. پا را بیشتر از آنچه به لحاظ حرفه‌ای متعهد بود می‌گذاشت. و  مدیران فدراسیون نیز به علت ضعف‌های مدیریتی پنهان و نهان خود چاره‌ای جز تمکین از وضع به وجود آمده نداشته‌اند!

مدیرانی که نه فقط توان به سیستم درآوردن سرمربی تیم ملی را نداشته است. بلکه از محبوبیت خودساخته او، نردبانی برای جلب توجه مردم و بهترشدن عملکردشان ساخته و می‌سازند.

اما دلیل اصلی شکایت کی روش از مصر چیست؟

سرمربی پرتغالی یعنی کارلوس در این مدت کوتاه موفق شد فراعنه را نایب قهرمان آفریقا کند. ولی از رساندن آنها به جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام ماند و در نهایت با مصری‌ها قطع همکاری کرد و فدارسیون او را جایگزین اسکوویچ کردند.

ماجرای طلب کارلوس کی روش از مصری ها به نظر می‌رسد تمامی ندارد.

کی روش در هفته گذشته یک مصاحبه تند علیه فدراسیون مصر انجام داد و اعلام کرد به فیفا شکایت خواهد کرد.

اما در مقابل یکی از اعضای فدراسیون فوتبال مصر اعلام کرد کارلوس کی روش طلبی ندارد. و اگر اسنادی در این زمینه دارد که طلبکار است به آنها ارائه دهد.

اسلام الشاطر مجری شبکه تلویزیونی الاهلی در این زمینه توضیح داد و گفت:

کارلوس کی روش در جام ملت های آفریقا در یکی از بازی ها در نشست خبری قبل از بازی حضور پیدا نکرد. و به همین خاطر کاف مبلغ ۲۵ هزار دلار مربی پرتغالی را جریمه نقدی کرد.

فدراسیون مصر این مبلغ جریمه را دستمزد کی روش کم کرد. اما مربی پرتغالی معتقد است که غیبت او به دلیل ترافیک شهر بود. او هیچ دخل و تصرفی نداشته است. به همین خاطر کسر شدن این مبلغ از دستمزدش را ناعادلانه دانست.

به نظر می رسد مبلغ ۲۵ هزار دلاری که دستمزد کی روش کم شده است. دلیل اصلی شکایت سرمربی ایران از فدراسیون مصر به فیفا است.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajjad
21 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *