طارمی در لیست 100 بازیکن برتر دنیا

طارمی در لیست 100 بازیکن برتر دنیا ، مهدی طارمی در بین بازیکنان گران قیمت و سرشناس دنیا در سال 2023 به انتخاب گاردین قرار گرفت. نخستین بار یک رکورد تاریخی برای یک بازیکن ایرانی می باشد.

مهدی طارمی جزو 100 بازیکن برتر جهان

به گزارش سایت ورزشی ، روزنامه گاردین انگلیس 100 تا بازیکن برتر دنیا را در سال 2023 انتخاب کرد. این روزنامه که قدمت دیرینه دارد و هرسال انتخاب هایی با نظر روزنامه نگارها و فوتبالیست های قدیمی انجام می دهد. حالا در جدیدترین اعلامیه خودش نام مهدی طارمی نیز در این لیست 100 بازیکن برتر سال قرار دارد.

افرادی نظیر جونینیو داور برزیلی پرسابقه، مایکون مدافع اسبق اینترمیلان و برزیل، آورام گرانت سرمربی سابق تیم چلسی در این مراسم حضور داشتند. همچنین فاتح تریم نیز سرمربی سابق میلان و تیم ملی ترکیه نیز یکی از داورهای این نظرسنجی به شمار می رفت.

اسامی 100 بازیکن برتر سال 2023

اسامی 100 بازیکن برتر سال 2023

در این لیست که توسط گاردین برای سال 2023 منتشر شده است. و مهدی طارمی بازیکن فوق العاده و گل زن تیم پورتو و تیم ملی ایران به عنوان هفتاد هشتمین بازیکن برتر دنیا قرار گرفت.

گاردین عنوان کرد طارمی عملکرد بی نظیری دارد و توانست 20 گل و 12 پاس گل دهد. او به تیم خودش در قهرمانی لیگ پرتغال کمک زیادی کرد. سپس با زدن 2 گل در مقابل انگلیس نیز نامش را بیشتر مطرح نمود. طارمی بازیکن موفق و مقتدری است که استعداد گلزنی و ضربات آکروباتیکش همانند بازی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا 2021 دیدنی بوده است. مهدی نامزد دریافت جایزه پوشکاش نیز بوده است. این بازیکن ایرانی جزو بهترین بازیکنان پورتو در سن 30 سالگی به حساب می آید.

اسامی 100 بازیکن برتر سال 2023

طارمی در لیست 100 بازیکن برتر دنیا

همچنین بازیکنان سرشناسی نظیر عزالدین اوناهی در مراکش بسیار عملکرد درخشانی داشت، داروین نونیز هم با یک رقم سنگین از بنفیکا به لیورپول رفت. لیساندرو مارتینز از اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز در جام جهانی 2022 عملکرد خوبی داشت نسبت به مهدی طارمی امتیاز کمتری گرفتند. مهدی مورد تحسین کارشناس ها قرار گرفت. باید ببینیم که در آینده چه اتفاقات خوشی برای این بازیکن رقم می خورد. آیا مهدی طارمی در ماه های آینده لیگ قهرمانان اروپا موفق می شود تیم پورتو را به رتبه های بالاتر ببرد؟ یا حتی مهدی می تواند به تیم هایی نظیر چلسی ، اینتر و … انتقال یابد؟ فعلا باید صبر کنیم.

مهدی طارمی بهترین مهاجم دفاعی جام جهانی قطر

mohamadnd
24 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *