لیونل مسی در جشن قهرمانی

داستان عبایی که لیونل مسی در جشن قهرمانی پوشید چیست؟ یکشنبه، 18 دسامبر مصادف با 27 آذر، اگرچه که ممکن است از نظر تاریخی بخاطر زمان برگزاری عجیب به نظر برسد. اما جام جهانی 2022 قطر بالاخره پس از یک ماه با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. آنها موفق شدند پس از تساوی هیجان انگیز 3 بر 3 در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی 4 بر 2 فرانسه را شکست دهند. بدین ترتیب، آرژانتین 36 سال پس از قهرمانی تاریخی مارادونا، برای سومین بار این جام را به دست آورد. مسئول بالا بردن جام، لیونل مسی، کاپیتان بزرگ آلبی سلسته، بهترین بازیکن این بازی و این جام بود.

ستاره آرژانتینی با 35 سال، پرافتخارترین عنوان خود را بعد از تلاش بسیار و یکبار نایب قهرمانی در پنج جام جهانی بدست آورد. تصویر مسی با جام جهانی در تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد. ولی این تصویر نکته ی برجسته‌ی دیگری هم دارد.مسی در حالی جام را بالای سر برد که یک عبای مشکی رنگ خاص را بر تن داشت. این عبا از جنس طلا و با جزییات طلاکاری شده است و توسط جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و تمیم بن حمد امیر قطر، بر تن لئو مسی شد.

لیونل مسی عبا به تن
لیونل مسی در جشن قهرمانی آرژانتین در حالی که عبای قطری به تن کرده است

عبایی که لیونل مسی در جشن قهرمانی جام جهانی پوشید چیست؟

این تصویر به خاطر عبای تن مسی که بشت (Besht) ​​نام دارد، همه جا دیده می‌شود. این لباس شناخته شده‌‌ قطری است که وزرا و افراد مهم در قطر آن را به تن می کنند. علاوه بر این، این یکشنبه روز ملی کشور قطر بود که در آن شیخ محمد بن ثانی قبایل شبه جزیره را متحد و پایه های اولین دولت این کشور را بنا کرد. از آنجایی که این روز، در قطر بسیار مهم است، آنها بهترین لباس های خود را به تن می کنند. حتی با یک رژه نظامی و آتش بازی بزرگ جشن می گیرند.

البته همچنین گفته می‌شود که این لباس در سال‌های دور به فاتحان و جنگجویان بزرگ عرب که افتخار می‌آفریدند یا یک کار بزرگ و تحسین‌برانگیز را انجام میدادند اهدا میشد. در واقع امیر قطر از نگاه خودشان میخواست به مسی پوششی در قامت پادشاه فوتبال اهدا کند.

بنابراین این عبایی که بر تن مسی بود، نه تنها بخاطر طلا و جزییات به کار رفته در آن ارزشمند است. بلکه به عنوان نماد و یادگاری کشور میزبان در روز ملی این کشور، به کاپیتان تیم قهرمان اهدا گردید.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *