جالب ترین اتفاقات فوتبالی 

پنج مورد از عجیب ترین اتفاقات فوتبالی را در این مقاله آورده ایم. مواردی که جز عجیب ترین وقابع فوتبال جهان به شمار می روند. با ما همراه باشید.

۵ تا از عجیب ترین اتفاقات فوتبالی

1_دست خدا

22 ژوئن سال 1986 روزی است که 2 گل معروف دیه گو مارادونا مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی به ثمر رسید. یکی زیباترین گل جام جهانی که از میانه میدان و با دریبل بیشتر بازیکنان انگلستان به ثمر رسید. و دیگری گل معروف به “دست خدا!

دست خدا ؛ عجیب ترین اتفاق فوتبالی
دست خدا ؛ عجیب ترین اتفاق فوتبالی

 

2_پاس گل با دست تیری هنری

تیم ملی فوتبال ایرلند فاصله‌ای تا صعود به جام‌جهانی سال 2010 آفریقای جنوبی نداشت. اما این کشور بریتانیایی با بدشانسی محض روبه‌رو شد: دومین اشتباه فاحش داوری در تاریخ فوتبال. این​بار دیگر خبری از مارادونا نبود، حالا پای تیری آنری در میان بود. که پس از این بازی بخش زیادی از محبوبیت خود را از دست داد.

3_خداحافظی تلخ زیزو

شبی که فرانسه در فینال جام جهانی به ایتالیا باخت، تلخ ترین شب زندگی زیدان بود. او از زمین اخراج شد و تیمش هم به ایتالیا باخت.

در 9 جولای 2006 بازی فینال بین فرانسه و ایتالیا برگزار شد. و زیدان نیز به عنوان کاپیتان فرانسه به میدان آمد. این آخرین بازی تاریخ زندگی ورزشی او بود.

او در دقیقهٔ 7 از روی نقطهٔ پنالتی برای فرانسه گل زد تا به همراه پله، واوا و پل بریتنر یکی از چهار بازیکنی باشد .که تا کنون در دو فینال جام جهانی گل زده‌اند. بازی در وقت معمولی با گلهای زیدان و ماتراتزی 1-1 مساوی شد و کار به وقت اضافه کشید. نزدیک بود زیدان در وقت اضافهٔ اول با ضربهٔ سر دروازه را باز کند اما بوفون ضربهٔ او را مهار کرد.

دقیقهٔ 110 این بازی به یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های تاریخ فوتبال در جهان بدل شد. مارکو ماتراتزی مدافع تیم‌ملی ایتالیا درگیری لفظی با زیدان کاپیتان و بازی‌ساز فرانسوی‌ها پیدا کرد. و زیدان هم در جواب او با سر ضربه سنگینی را به سینه ماتراتزی وارد کرد.

داور بازی، هوراشیو الیزوندو، این صحنه را ندیده بود. اما لوئیس مدینا کانتالخو، داور چهارم، صحنه را گزارش کرد تا زیدان با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد.

این حرکت در بازی خداحافظی زیدان اتفاق افتاد. و پایانی تلخ برای فوتبال یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بود. در نتیجه زیزو در ضربات پنالتی شرکت نداشت. و فرانسه در غیاب او و پاتریک ویرا (که مصدوم و تعویض شده بود) با نتیجهٔ 5-3 مغلوب شد.

4_دوپینگ کردن دیگو مارادونا

مارادونا که بعد از به ثمر رساندن گل مقابل یونان به طرز عجیبی خوشحالی‌اش را ابراز کرد. و مقابل دوربین‌های تلویزیونی فریاد زد در پایان بازی به طور تصادفی مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت که در پایان مشخص شد. او 5 نوع ماده ممنوعه را قبل از بازی استفاده کرده است. مارادونا بعد از این بازی از رقابت‌های جام‌جهانی اخراج شد.

۵ تا از عجیب ترین اتفاقات فوتبالی 
دوپینگ کردن ماردونا

5_نتیجه عجیب بین آلمان غربی و اتریش

درچارچوب رقابت های جام جهانی 1982 بین آلمان و اتریش اتفاق عجیبی رخ داد. برد یک بر صفر آلمان دو همسایه را به مرحله بعد می رساند و الجزایر حذف می شد.

آلمان طی ده دقیقه به گل اول خود رسید. و پس از آن هر دو تیم بازی را با پیاده روی ادامه دادند.

هواداران حاضر در ورزشگاه اعتراض خود را با هو کردن بازیکنان نشان دادند. و یک هوادار آلمانی پرچم کشور خودش را آتش زد. بازی به پایان رسید و اعتراض الجزایر به تبانی صورت گرفته رد شد. از آن سال به بعد بازی آخر مرحله گروهی همزمان برگزار شد.

هدف از نوشتن این مقاله این بود که چند تا از عجیب ترین اتفاقات فوتبال که از قضا بسیار زیاد می باشند را مورد بررسی قرار دهیم.

امیدواریم شما مخاطب عزیز از خواندن این اخبار لذت کافی را برده باشی.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajjad
30 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *