بیوگرافی علی اکبر استاد اسدی

بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی ، در این مطلب از سایت ورزشی به زندگی و حواشی و بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی بازیکن زننده گل به خودی به ایران می پردازیم.

بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی

علی اکبر استاد اسدی در تاریخ 26 شهریور ماه سال 1344 در شهر اردبیل به دنیا آمد. این بازیکن ترک زبان ایرانی که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

او در 51 بازی در سال های 1374 تا 1376 در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفته است. در ادامه بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی با فعالیت های ورزشی و خاطرات او خواهیم پرداخت.

بیوگرافی علی اکبر استاد اسدی
بیوگرافی علی اکبر استاد اسدی

فعالیت ورزشی

علی اکبر استاد اسدی در برخی از باشگاه ها فوتبال بازی کرده است. یکی از باشگاه های نامدار ذوب آهن اصفهان بوده است. استاد اسدی در جام جهانی 1998 عضو تیم ملی فوتبال ایران بود.

استاد اسدی بازیکن شوخ طبع و خوش اخلاق ایرانی که به مدت 6 سال در تیم گسترش فولاد دستیار بود ولی بعد از سرمربی شدن رسول خطیبی او برکنار شد.

حتما بخوانید: بیوگرافی ابراهیم تهامی | زندگی شخصی + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

زندگی شخصی علی اکبر استاد اسدی

استاد اسدی به عنوان بازیکن جلو زن تیم ملی ایران در هشت سال به شمار می رود. حتی در آن سال ها شایع شد که خواهرزاده سعید فائقی است. بعد از خداحافظی اش از فوتبال که سال 1378 اتفاق افتاد. کسی دیگر سراغ او را نگرفت. البته خودش گفت: «در اين مدت عليرضا منصوريان فقط به من زنگ مي زد.»

استاد اسدی در وصف اینکه الان به چه کاری مشغول است گفت: «ما فوتباليست ها به جز فوتبال کار ديگري بلد نيستيم.»

او عنوان کرد یا باید مربیگری کنیم یا مسافرکشی، الان هم من ماشین خرید و فروش میکنم. البته در این مدت مدرک مربیگری B را هم گرفتم. ولی حتی مدیران هيات فوتبال آذربايجان به من يک تيم نوجوانان هم ندادند.

این بازیکه خاطره گل به خودی عجیبش در بازی پلی آف با ژاپن تا سال ها بر سر زبان مردم افتاده بود و البته کسی هم متوجه نشد که چرا داور آن را مردود اعلام کرد. الان هیچ نقشی در فوتبال ایران ندارد.

زندگینامه علی‌ اکبر استاد اسدی بازیکن اسبق تیم ملی ایران
زندگینامه علی‌ اکبر استاد اسدی بازیکن اسبق تیم ملی ایران

بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی

سابقه علی‌ اکبر استاد اسدی در تیم ملی

استاد اسدی سابقه یک ربع بازی در مسابقه با استرالیا را بدست آورد. در آن بازی که ذوالفقار نسب بعد از زدن گل دوم از او خواست که سریعا گرم کند. در این باره بیان کرد که: ذوالفغار نسب از من خواست که بازی سازی کنم و نه توپ را پاس دهم. فقط خودت را به توپ برسان و آن را از محدوده خطر دور کن. در آن 18 دقیقه به قدر 90 دقیقه دویدم.

زندگینامه علی‌ اکبر استاد اسدین
زندگینامه علی‌ اکبر استاد اسدین

البته بخشی دیگر از حرفه های استاد اسدی که گفت: حاجي مايلي خيلي مرد بود. من در زمان او براي دومين بار به تيم ملي دعوت شدم.

دفعه اول که به تيم ملي دعوت شدم مربيان من را نمي شناختند و اصلاً نمي دانستند که من در چه پستي بازي مي کنم.

او بیان داشت که حتی در یک بازی تمرینی که برایم گذاشتند مهاجم و بعد از آن از لیست خط خوردم.

استاد اسدی درباره پاداش صعود به جام جهانی 98 اعتراض داشت که چرا آن را هتل المپیک ساخته اند و حتی در جایی افشا کرد که جلال طالبی مربی ترسویی بوده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی خداداد عزیزی | زندگی شخصی + افتخارات + همسر و فرزندان

استاد علی‌ اکبر استاد اسدی از سربازی و جبهه تا فوتبال

زمانی که در کلاس سوم دبیرستان (نظری) درس می خواند به خدمت سربازی رفت. پدرش به دلیل اینکه فوتبالش خوب بود، به او پیشنهاد کرد که در تیم های نظامی شرکت کند و سرباز فوتبالیست شود.

اما او قبول نکرد و به خدمت سربازی رفت. از بیل مکانیکی سر در می آورد و به مدت 28 ماه در جبهه بر روی ماشین های جنگی کار می کرده است.

سپس راننده آمبولانس شد و به دلیل کمبود نیرو نیز هر ماشینی که از راه می رسید را رانندگی می کرد. حتی راننده تانک نیز بوده است. تمام دوران خدمت سربازی را در شلمچه گذراند.

متولد سال 1334 تبریز است و بعد از گذراندن خدمت در سن 22 سالگی فوتبال را شروع کرد.

اولین تیم باشگاهی و شروع فوتبال

علی‌ اکبر استاد اسدی در ماشین سازی تبریز برای نخستین بار فوتبال بازی کرد. زمانی که خدمت سربازی را تمام کرد به دلیل اینکه پدرش در کارخانه ماشین سازی کار می کرد به او پیشنهاد این تیم را داد و با آنها تمرین کرد. حتی به دلیل اینکه در شرکت ماشین سازی کار کند و به دلیل وعده کار در آنجا فوتبال بازی کرده است.

استاد اسدی در ماشین سازی تبریز
استاد اسدی در ماشین سازی تبریز

انگیزه اصلی خودش را برای رفتن به تیم ماشین سازی تبریز به دلیل دریافت شغل در این کارخانه بیان می کند. اصلا به فکر فوتبالیست شدن نبوده است. قبل از آن در زمین های خاکی بازی کرد و به صورت رسمی در تیمی حضور نداشت.

او به تیم ماشین سازی رفت و بعد از یک ماه تا دوماه با این تیم تمرین کرد. سپس با استاد اسدی قرارداد بسته شد. به دلیل بازی خوبش عضو تیم فوتبال ماشین سازی شد.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

از بازی والیبال تا فوتبال در تبریز

قبل از اینکه در تیم ماشین سازی قرار بگیرد به ورزش والیبال علاقه داشت و والیبال بازی می کرد. چهار سال عضو تیم منتخب تبریز بود و در مسابقه های این تیم شرکت می کرد.

در والیبال پست پاسوری را برعهده داشت. البته بیان داشت که اگر والیبال بازی می کردم قطعا به جایی نمیرسیدم.

 علی‌ اکبر استاد اسدی
علی‌ اکبر استاد اسدی

در آن زمان ماشین سازی به دنبال فوتبالیست بود. در آن سال ها در فوتبال هم پولی نبود. برای همین کارخانه ماشین سازی که دنبال بازیکن فوتبال بود. یک کاری هم به فوتبالیست هایش داد و هم حقوق به دلیل کارشان پرداخت می کرد.

استاد علی‌ اکبر استاد اسدی به مدت هفت سال در ماشین سازی بود و اولین سازی که عضو این تیم شد ماهی 500 تومان حقوق می گرفت. در مجموعه در کل سال فقط 6 هزار تومان حقوق دریافت می کرد.

بعد از 6 سال ناصر حجازی به ماشین سازی تبریز آمد. قرادادش افزایش پیدا کرد و به 70 هزار توامن رسید. بعد از یک سال حضور ناصر حجازی در ماشین سازی ذوب آهن پیشنهاد 12 میلیونی به او داد تا در این تیم بازی کند.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

حضور در ذوب آهن اصفهان

بعد از دریافت پیشنهاد از اصفهان آن را با ناصر حجازی در میان گذاشت و با مشورت او به ذوب آهن رفت. البته در آن سالها استقلال نیز رقم پیشنهادی 9 میلیون تومانی را به او داده است. البته به دلیل اینکه 29 ساله بود و بیان داشت که هرکس می خواهد به استقلال و پرسپولیس برود باید 25 ساله باشد. به دلیل پول بیشتر به ذوب آهن رفت.

بعد از ذوب آهن نیز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و یک مدرسه فوتبال زد. بعد هم به دنیای مربی گری آمد. یک سال دستیار آقای شیخ‌لاری در تیم ماشین‌سازی بود. بعد هم دستیار فرهاد کاظمی در فولاد گستر تبریز شد.

در کلاس های مربی گری درجه C و B شرکت کرد. قبل از رفتن به کلاس های مربی گری نیز به سرمبی گری علاقه داشت. زمانی که ایویچ سرمربی تیم ملی بود او از تمرین هایش یادداشت برداری می کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی امیر قلعه نویی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی

شخصیت علی اکبر استاد اسدی

استاد علی‌ اکبر استاد اسدی بازیکن بامزه و خوش اخلاق و شوخ طبعی است که با زبان شیرین و لهجه ترکی همیشه بازیکنان تیم ملی را می خنداند. به دلیل جنبه بالایی که داشت همه با او شوخی می کردند.

 

بیوگرافی علی‌ اکبر استاد اسدی در این مقاله به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
13 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *